Diablo 2 High Resolution mod!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Diablo 2 High Resolution mod!

Tjena!

Jag installerade Diablo II häromdagen och märkte att ja, det gick i 800 x nånting. Jag vill gärna använda hela min skärm och letade upp ett High resolution mod. Det funkar inte riktgit för mig, jag har installerat det som det ska, och bytt till DirectDraw, men när jag startar så säger den såhär:

vad har jag gjort fel eller har du nåt annat förslag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010

Här kan du hitta Diablo 2 Multires: http://www.moddb.com/games/diablo-2/news/d2multires

Du får gärna citera eller nämna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av ToJa92:

Det är ju den jag använder men när jag startar den så står det som på bilden ovan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

skulle tro att du kör fel version på spelete multires fungerar bara upp till patch 1.12 och har för mig att senaste patchen är 1.13 eller om det kommit en 1.14

men om du har 1.13 eller nyare så kan man köra window mode och skala upp bilden till fullskärm

Citat:

http://diablo2.diablowiki.net/Diablo_2_Patch_Notes_1.13

Support for blit scaling in windowed mode. The game can now be maximized to the largest 4:3 resolution supported.

sen kan man skriva -nofixaspect i launch options har jag för mig så det ska stretcha bilden till wide skärmar.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Rouge of Darkness:

skulle tro att du kör fel version på spelete multires fungerar bara upp till patch 1.12 och har för mig att senaste patchen är 1.13 eller om det kommit en 1.14

men om du har 1.13 eller nyare så kan man köra window mode och skala upp bilden till fullskärm

sen kan man skriva -nofixaspect i launch options har jag för mig så det ska stretcha bilden till wide skärmar.

Aha tack! Ska patcha så fixas det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2005

Har för mig att battle.net inte gillar den modden. Om du tänkt lira online.

| INTEL i7 7700K@4,9GHZ | NOCTUA NH-D15 | ASUS PRIME Z270-P | 32GB DDR4@3000mhz | GTX 1080 STRIX | 512 GB CRUCIAL MX300 SSD | 4TB HDD | WIN 10 | BENQ XL2420Z@144hz| SUPERNOVA G2 750w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av rinosaur:

Har för mig att battle.net inte gillar den modden. Om du tänkt lira online.

Ska lira lan med en kompis över hamachi eller liknande

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av LinusNeuman:

Ska lira lan med en kompis över hamachi eller liknande

behöver inet använda himachi till D2 räcker med att den som håller server har port 4000 tror jag det är öppen och att den i andra änden får din IP.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Rouge of Darkness:

behöver inet använda himachi till D2 räcker med att den som håller server har port 4000 tror jag det är öppen och att den i andra änden får din IP.

Okej, fixade det och det funkade

Sent svar men orkade inte svara xD