Iphone 4S sämst, Samsung Galaxy S2 bäst (i kylan)

Permalänk
Legendarisk

Mata inte trollen, det räcker att anmäla inlägget till en moderator så tittar vi på det. Tråd rensad.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Skrivet av Segimer:

Blev det så kallt i bilen då?

Skickades från m.sweclockers.com

Vi vanliga människor brukar stänga av våra bilar om vi inte använder dom.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

Vi vanliga människor brukar stänga av våra bilar om vi inte använder dom.

Äh, så här i kylan gäller det att hålla igång den globala uppvärmningen.

Nej men seriöst, jag tänkte mer på hur snabbt kupén kyls ner.

Permalänk
Skrivet av HikiSpray:

Vi vanliga människor brukar stänga av våra bilar om vi inte använder dom.

Sen brukar man stänga dörrar och fönster också

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Segimer:

Äh, så här i kylan gäller det att hålla igång den globala uppvärmningen.

Nej men seriöst, jag tänkte mer på hur snabbt kupén kyls ner.

tempen sjunker nog ganska fort i en bil som står, eventuellt kan det vara lite skillnad, typ ett par grader.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem

Polarns sgs s2 funkar inte när det är 0gradigt eller lägre ute, tyckte jag var lustigt.. själv inga problem i vanliga temperaturer ute uppemot -20

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Iphone är ingen vidare lur, spec för oss som bor norrut.. Har en 3GS i jobbet och den dör redan det blir 0- -5.. Sjukt enerverande, telefonen ringer o man tar upp för att svara.. Så dör telefoen når man trycker svara

Det är sjukt att en telefon för 5k~+ inte klarar av kyla bara :S Aldrig haft tidigare telefoner som dött pga kyla även om det varit -30 .. displayen brukar bara bli seg..

Min N8 klarar kyla bra men blir jobbig att hålla i Unibody-aliminum = isbit att hålla i

Jag hörde att Apple anser att garantin är förverkad ifall man nyttjar telefonen i minusgrader? Vi tänkte skicka in min 3GS tidigare men fick som svar att det ÄR NORMALT att telefonen dör under 0 Celsius .. jaja bryr mig inte för jag har ju inte betalat för den

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Detta är inte direkt förvånande.
Garantin på en iPhone ryker om den utsätts för minusgrader. Så är det inte med de flesta andra mobiler. Detta beror på en skillnad i vad telefonerna tål.
OBS att testet utfördes så att telefonerna utsattes för samma behandling (samma luftfuktighet och tryck, samma avkylningshastighet etc), så detta kan man se som ett pålitligt resultat, till skillnad från anekdotiska berättelser från enskilda användare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Iphone är ingen vidare lur, spec för oss som bor norrut.. Har en 3GS i jobbet och den dör redan det blir 0- -5.. Sjukt enerverande, telefonen ringer o man tar upp för att svara.. Så dör telefoen når man trycker svara

Det är sjukt att en telefon för 5k~+ inte klarar av kyla bara :S Aldrig haft tidigare telefoner som dött pga kyla även om det varit -30 .. displayen brukar bara bli seg..

Min N8 klarar kyla bra men blir jobbig att hålla i Unibody-aliminum = isbit att hålla i

Jag hörde att Apple anser att garantin är förverkad ifall man nyttjar telefonen i minusgrader? Vi tänkte skicka in min 3GS tidigare men fick som svar att det ÄR NORMALT att telefonen dör under 0 Celsius .. jaja bryr mig inte för jag har ju inte betalat för den

Ger inte mycket för ett test. 3GS vann Testfaktas test för smartphone för något år sedan över en drös andra märken. Klarade deras kyltest (4 timmar i -10 grader) fint till skillnad från Samsungs och HTC mobiler: http://www.helagotland.se/testfakta/default.aspx?articleid=60...

Så gissar att det kan variera från exemplar till exemplar.

Och att kyla skulle vara något generellt problem för iPhone 4 för vad majoriteten faktiskt använder den till är löjligt. Förra vintern var svinkall i större delen av landet och jag använde min iPhone 4 flitigt utan några som helst problem. Nu låg jag inte ute i kyla 12 timmar i sträck må hända men jag tror inte många iPhone användare gör det om jag skall vara ärlig...

Skulle jag ut på långvandring i något kallt område skulle jag förmodligen inte ta en iPhone 4...men hade inte valt en SGS2 heller utan köpt mig en ordentligt tåligt vädertålig mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Ger inte mycket för ett test. 3GS vann Testfaktas test för smartphone för något år sedan över en drös andra märken. Klarade deras kyltest (4 timmar i -10 grader) fint till skillnad från Samsungs och HTC mobiler: http://www.helagotland.se/testfakta/default.aspx?articleid=60...

Läs testet igen. Som jag förstått det är det iPhone4 & iPhone4S som hade problem i det finska testet igen, om jag inte har fel. Kanske är det så att en plasttelefon (Iphone3, Galaxy S2) klarar testet bättre ? Själv minns jag att min HTC Hero (som var en metalltelefon) klarade kylan dåligt.

Skrivet av S_Z:

Och att kyla skulle vara något generellt problem för iPhone 4 för vad majoriteten faktiskt använder den till är löjligt. Förra vintern var svinkall i större delen av landet och jag använde min iPhone 4 flitigt utan några som helst problem. Nu låg jag inte ute i kyla 12 timmar i sträck må hända men jag tror inte många iPhone användare gör det om jag skall vara ärlig...

Anekdoter, anekdoter.
Testet visar ju en rak jämförelse under samma villkor.
Sen tycker jag egentligen inte att det här är ett problem; De flesta har ju sin telefon i fickan och där brukar det inte vara minusgrader. Om man inte jobbar som skogsavverkare på vintern eller nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Läs testet igen. Som jag förstått det är det iPhone4 & iPhone4S som hade problem i det finska testet igen, om jag inte har fel. Kanske är det så att en plasttelefon (Iphone3, Galaxy S2) klarar testet bättre ? Själv minns jag att min HTC Hero (som var en metalltelefon) klarade kylan dåligt.

Anekdoter, anekdoter.
Testet visar ju en rak jämförelse under samma villkor.
Sen tycker jag egentligen inte att det här är ett problem; De flesta har ju sin telefon i fickan och där brukar det inte vara minusgrader. Om man inte jobbar som skogsavverkare på vintern eller nåt.

Hela poängen var ju att han jag citerade sa att hans 3GS dog vid 0 till -5 grader. Jag visade då ett test där 3GS är i topp och klarar 4 timmar i -10 grader. Den testen stämmer ju inte överens med åtminstone hans verklighet (kan ju inte avgöra om han ljuger eller inte). Varför skulle inte samma sak kunna gälla för det finska testet? Jag känner ingen som har haft problem med sin iPhone 4 i kyla men som du säger man har den oftast i fickan. Jag påstår att det inte är ett faktiskt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Hela poängen var ju att han jag citerade sa att hans 3GS dog vid 0 till -5 grader. Jag visade då ett test där 3GS är i topp och klarar 4 timmar i -10 grader. Den testen stämmer ju inte överens med åtminstone hans verklighet (kan ju inte avgöra om han ljuger eller inte). Varför skulle inte samma sak kunna gälla för det finska testet?

Jag har ju just förklarat exakt varför det gäller för hemanvändare som testar men det inte gäller för det finska testet. Jag har förklarat skillnaden två gånger. Jag tänker inte göra det en tredje gång, du får helt enkelt läsa vad jag skrev och bemöta det.

Skrivet av S_Z:

Jag känner ingen som har haft problem med sin iPhone 4 i kyla men som du säger man har den oftast i fickan. Jag påstår att det inte är ett faktiskt problem.

Jag instämmer. Det allra flesta har ju sin telefon i fickan ändå. Man kan vara behov av en telefon som klarar många minusgrader om man är pistarbetare eller skogsavverkare, men även om man åker skidor så brukar man ju ha telefonen i fickan.

Permalänk
Medlem

Tjejens iPhone 3GS tappades i snön julen 09 och hittades först en månad senare, bortplogad 20 meter och hittat något utstickandes från ett snöblock (just en månad senare). Tog in den, lossade skärmpanelen och blåste med hårtork i ca 45min. Fungerar 100%igt fortfarande, inte ett smack hände. Det kallar jag grym telefon.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Jag har ju just förklarat exakt varför det gäller för hemanvändare som testar men det inte gäller för det finska testet. Jag har förklarat skillnaden två gånger. Jag tänker inte göra det en tredje gång, du får helt enkelt läsa vad jag skrev och bemöta det

Vad testet visar är vad just dessa exemplar klarade, i just dessa förhållanden. Är det ett måndags ex eller inte? Är det så att luftfuktighet m.m spelar så stor roll är ju testet ändå meningslöst eftersom så många har olika erfarenheter av hur deras kompisars telefoner klarar kylan. Vad är poängen om telefonen lyckas väl vid just exakt de förhållanden som de hade vid testet om det blir helt andra resultat vid andra förhållanden?

Permalänk
Skrivet av Dimman:

Tjejens iPhone 3GS tappades i snön julen 09 och hittades först en månad senare, bortplogad 20 meter och hittat något utstickandes från ett snöblock (just en månad senare). Tog in den, lossade skärmpanelen och blåste med hårtork i ca 45min. Fungerar 100%igt fortfarande, inte ett smack hände. Det kallar jag grym telefon.

Det kallar jag tur.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4