Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ett mörkt tema till Sweclockers

Permalänk
Medlem

Riktigt Skönt tema!

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Hittade en liten bugg idag.

Texten under bilden blir svart?
Någon annan som har detta problem?
Detta händer endast när bilden är över/innan rubriken, är den nedanför/efter så är den fortfarande rätt färg.

Förklarade mig lite bättre.
Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

riktigt coolt, men som sakt några små ändringar så är det hur bra som helst. Kommer att använda det ett tag nu och kollar hur det känns

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk

Fungerar det till Ipad?

Visa signatur

|Corsair Obsidian 800D|i7 4770K @ 3,5Ghz|Phanteks PH-TC14PE|EVGA GTX 780|MSI Z87-GD65 GAMING ATX|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Corsair Force 3 120GB|BenQ 24" G2420HDBE|Corsair PSU 1000W HX ATX 2.2|Logitech G110|Logitech MX 518|Steelseries 7H Fnatic Edition|

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Hittade en liten bugg idag.
http://dl.dropbox.com/u/40711553/Bug.png

Texten under bilden blir svart?
Någon annan som har detta problem?
Detta händer endast när bilden är över/innan rubriken, är den nedanför/efter så är den fortfarande rätt färg.

Har samma "problem".
Dock är det ingen deal breaker för mig. Men det vore ju fint om den texten blev i grått

Permalänk
Medlem

Underbart skönt tema faktiskt! Kommer användas hela tiden! Väldigt skönt för ögonen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frontlack:

Fungerar det till Ipad?

Nej! Det gör det inte.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Entusiast
Skrivet av HerrGoreMann:

Hittade en liten bugg idag.
http://dl.dropbox.com/u/40711553/Bug.png

Texten under bilden blir svart?
Någon annan som har detta problem?
Detta händer endast när bilden är över/innan rubriken, är den nedanför/efter så är den fortfarande rätt färg.

Skrivet av muddiz:

Det ska vara fixat nu, tack för att du nämnde det

Skrivet av Frontlack:

Fungerar det till Ipad?

Nu vet jag inte om iPaden använder mobilversionen eller den riktiga men om den använder den riktiga så ska det teoretisk sätt gå, men du behöver ett plugin som Stylish. Och jag tror inte det finns, tyvärr

Permalänk
Medlem

Älskar fan detta! Bra jobbat!

Märker dock att det blir lite vita kanter runt smileyarna på forumet.. Går det att fixa eller är det själva smileysarnas fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daka64:

Älskar fan detta! Bra jobbat!

Märker dock att det blir lite vita kanter runt smileyarna på forumet.. Går det att fixa eller är det själva smileysarnas fel?

Du vänjer dig, har haft detta temat sen länge och kan aldrig använda det vita igen. Tycker det är för ansträngande för ögonen att läsa på vit bakgrund.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Daka64:

Älskar fan detta! Bra jobbat!

Märker dock att det blir lite vita kanter runt smileyarna på forumet.. Går det att fixa eller är det själva smileysarnas fel?

Trevligt att du gillar det

Den korta förklaringen är att ja, det är smileysarnas fel.

Den långa är att jag ändrar i CSS-koden medan smileysarna ligger i HTML-koden. Pluginet Stylish kan bara ändra i CSS-koden. Jag skulle kunna använda ett plugin till, som tillåter mig att köra Java script. Och då koda ett program som efter varje gång sidan har laddat, går igenom sidan och letar efter smileys. Och om den hittar en så läser den av vilken det är och byter ut bildfilen mot en version som inte har de vita kanterna.
Detta skulle göra sidan både tung och långsam. Plus att det är väldigt mycket jobb att mecka ihop det skriptet och att "laga" smileysarnas bildfiler.
Så det känns inte riktigt värt det

Permalänk
Medlem

härligt! funkar ju gött

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Bugar och tackar så mycket Nu slipper man använda solglasögon...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tusen tack

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem

fan vad nice !, jag tycker att sweclockersteamet borde implementera detta temat under "Inställningar"

Permalänk
Medlem

fan va schchchööööööööntttt, tack älskar detta svarta tema

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Tack för att du använder mitt tema!
Angående omröstningen. Alternativen ska tolkas bokstavligen. "Ja" alternativet är i princip en intresseanmälan, medan "Nej" är för dom som t.ex. postar bilder med transparent bakgrund och inte vill behöva ta hänsyn till olika bakgrundsfärger. Eller av annan anledning vill att det ska se exakt lika dant ut för alla.

Goddag på er!

Jag har de senaste dagarna suttit och meckat på ett tema som är snällt mot ögonen till Sweclockers:

http://blargmode.se/files/sweclockers_dark_theme/images/previ...

Temat är just nu inte helt färdigt, men på god väg, kan väll kalla det en beta för tillfället.
Det fungerar just nu som så att ett plugin (Stylish) skriver över delar av den befintliga stilmallen med mina ändringar.

Är det tillräckligt många som är intresserade så kanske sweclockers känner sig manade att till och med integrera det!

Vad sägs? Är det fler än jag som vill ha ett sådant här tema?

Edit: Temat färdigt för beta testing!

Installation: (Beta)

Google Chrome: (Med auto-update)

  1. Kopiera denna raden:

  2. Klistra in i css-fältet i pluginet Stylish. (plugin)

  3. Skriv in www.sweclockers.com i fältet "Applies to" och ställa om till "URL's on the domain"

  4. Fyll i ett namn och aktivera checkboxen "Enable"

  5. Spara och uppdatera Sweclockers (F5), done!

Installationsvideo. (Titta på när jag installerar det). OBS! Denna versionen visar hur det gick till innan jag intruducerade auto-update. Processen är samma, men du kopierar en liten rad css-kod nu istället för en hel css-fil.

Dold text

Firefox: (Med auto-update)

  1. Kopiera denna raden:

  2. Klistra in i css-fältet i pluginet Stylish (plugin)

  3. Fyll i ett namn

  4. Spara och uppdatera Sweclockers (F5), done!

Installationsvideo. (Titta på när jag installerar det). OBS! Denna versionen visar hur det gick till innan jag intruducerade auto-update. Processen är samma, men du kopierar en liten rad css-kod nu istället för en hel css-fil.

Dold text

Opera:

  1. Spara css:en på din dator. (Tryck [Ctrl]+[F5] i css:en innan du sparar den för att vara säker på att ha den senaste)

  2. Högerklicka någonstans på Sweclockers och välj "Edit Site Preferences..."

  3. Under fliken "Display" finns fältet "My style sheet". Klicka på "Choose..." och välj filen du precis sparade ner.

  4. Klicka på ok och uppdatera Sweclockers (F5), done!

Installationsvideo. (Titta på när jag installerar det).

Dold text

Det är fortfarande en beta, så rapportera gärna om ni hitta något dumt!

Auto-update gör så att du själv inte behöver göra om installationsprocessen varje gång det kommer en ny version, allt sköts av mig. Tyvärr har jag inte hittat något sätt att sköta det i Opera än, sorry.

Notera att både Chrome och firefox tycker om att casha sidor, altså spara dem på din dator så att det går snabbare att ladda sidorna. Jag vet inte än hur detta påverkar uppdateringarna, så om ni ser en bugg, gör en hård omladdning av sidan ([Ctrl]+[F5]) innan ni rapporterar det, försvinner felet så höll er webbläsare kvar er på en äldre version.

Du kan fortfarande installera temat på det gamla sättet (utan auto-update) om du föredrar det. Installera på samma sätt fast byt ut raden css som laddar css:en mot hela css:filen istället (Chrome, Firefox).

Tillägg:

____________________
Ubuntu font [bild]
Vill ni ha det mörka Stylish temat med ubuntus standardfont?

Chrome: Lägg till allt från denna filen efter "@import" raden i Stylish.

Opera: Öppna den neresparade filen (med t.ex Notepad) och klistra in allt från ovanstående fil mellan sträcken "Lägg till tilläg här" (i princip överst i filen)

Firefox: Sorry, Stylish till firefox är efterblivet, det är ett under att ni ens kan ha den vanliga css:en.

(Det borde fugerar utan att ni själva har fonten, annars finns den här).

______________________________________________________________________
Den tunna scrollbaren jag använder i bilderna (Chrome plugin)
https://chrome.google.com/webstore/detail/ojmmnceaidnmminjjffpndcbdibelgam
(Jag har inte något med det att göra, jag bara snubblade över det)

Dold text

Jag vill också nämna att Chrome är den överdrivet överlägsna webbläsaren för detta ändamål. Allting fungerar felfritt i Chrome. Opera kräver att du har halva internet sparat på din dator och Stylish till Firefox är efterblivet. (Notera att jag säger inte att varken Firefox eller Opera är dåliga webbläsare, jag säger bara att Chrome är så mycke bättre för detta ändamålet)

Changelog:

2012-05-05 14:26 • beta 2.2_04 • Fixat bildtexten under bilder utanför textboxen i nyheter
2012-04-10 03:39 • beta 2.2_03 • Flikarna i bannern har fått aningen ljusare text
2012-03-31 15:19 • beta 2.2_02 • Firefox • Fixat bakgrunden på det översta reklamfältet
2012-03-31 02:50 • beta 2.2_01 • Fixat de vita "pilarna" i sidebaren
2012-03-31 02:21 • beta 2.2_00 • Lagt till en stilig bakgrundsbild och fixat några bilder som blev fel pga uppdateringen
2012-03-29 21:03 • beta 2.1_07 • Ljus bakgrund till PHP-code block för läsbarhetens skull (Har inte möjlighet att med css ändra textfärgerna)
2012-03-06 00:37 • beta 2.1_06 • Chrome • Fler bilder förskönade
2012-03-06 23:45 • beta 2.1_05 • Massor av länkar har integrerats i rätt färgschema
2012-03-06 20:33 • beta 2.1_04 • Chrome • Redigerat bildfilen för ett antal ikoner, stort tack till Jornathan för förstoringsglaset.
2012-03-05 18:27 • beta 2.1_03 • Lagt in en bakgrundsfärg på bilder i forumet så att man kan länka testresultat
2012-02-29 01:15 • beta 2.1_02 • Fixat en gradient för "visa mer" knapparna
2012-02-23 01:09 • beta 2.1_01 • Börjat konvertera länkar till orange
2012-02-22 15:45 • beta 2.1_00 • Auto-uppdatering för Chrome och Firefox
2012-02-22 14:04 • beta 2.0_03 • Sidindikatorn fixad i galleriet. Dess färg ändrad "globalt"
2012-02-19 16:39 • beta 2.0_02 • Tabeller med svart bakgrund och svart text fixade
2012-02-19 16:39 • beta 2.0_01 • Installationsvideos skapade till Chrome, Firefox och Opera
2012-02-19 04:48 • beta 2.0_01 • Funktionsikonerna när man skriver meddelande har fått lite neutralare bakgrund
2012-02-19 04:34 • beta 2.0_00 • Fungerar nu i Firefox och Opera!
2012-02-19 02:10 • beta 1.2_00 • Kan nu se testresultaten! Det var den sista stora buggen som känns till
2012-02-19 02:07 • beta 1.1_06 • Bytte till en snyggare färg på maincontent
2012-02-18 20:54 • beta 1.1_05 • Frilade Ubuntu-fonten (För att minska antalet css:er att uppdatera)
2012-02-18 20:26 • beta 1.1_05 • Gjorde så att /forum/översikt matchar de övriga forumssektionerna.
2012-02-18 17:02 • beta 1.1_04 • Gjorde paragraferna i galleriet ljusare.
2012-02-18 01:19 • beta 1.1_03 • Fixade marknads bakgrundsfärg
2012-02-17 17:19 • beta 1.1_02 • Fixade spoilerns bakgrundsfärg
2012-02-17 17:14 • beta 1.1_01 • Lade till stöd för diverse input-fält i stylen
2012-02-17 16:22 • beta 1.1_00 • Lade till en version med lite ljusare text
2012-02-17 16:14 • beta 1.0_03 • Fixade de där lömska citaten igen
2012-02-17 13:44 • beta 1.0_02 • Fixade citat som hade slutat fungera
2012-02-17 12:52 • beta 1.0_01 • Uppdaterade bild-länkar
2012-02-17 12:24 • beta 1.0_00 • Betan upplagd

Dold text

väldigt trevligt. du råkar inte ha några andra svarta teman för opera på populära sidor som har vitt schema som reddit och facebook?

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kmzdapimp:

väldigt trevligt. du råkar inte ha några andra svarta teman för opera på populära sidor som har vitt schema som reddit och facebook?

Trevligt att det är uppskattat
Och nej tyvärr har jag inga sådana men med tanke på hur enormt stora båda dom sidorna är så borde det inte vara särskilt svårt. Du kan ju tex titta igenom http://userstyles.org/

ps. skulle du kunna redigera din post och byta ut det i citatet mot typ "..."? Bara så att det inte blir några missförstånd efterhand som jag redigerar förstaposten

Permalänk

Tack för denna nya look på Swec Använder Opera och jag kommer inte byta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Tackar för detta.

Permalänk
Medlem

Awsome tema

Kände dock att knapparna behövde en lite mörkare touch så knåpade ihop detta.
OBS: Gäller inte knapparna i editorn utan bara de i trådarna, än så länge i alla fall.

Lägg till följande om du vill testa:

Låt mig gärna veta vad ni tycker

Fixade bara knapparna lite snabbt nu. Kan göra dom lite snyggare om det finns intresse.

EDIT:
Preview

EDIT:
Några tyckte det var väl skarp gradient i knappen så har gjort en ny vad jag tycker mer "Clean" knapp. Har även tagit bort att det var lite "blur" runt triangeln (gäller i båda versionerna).

Preview

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Hedersmedlem

Testade lite snabbt men tyckte att texten var lite för mörk. Om man bara kunde slippa den vita ramen runt allting.....

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av atriix:

Awsome tema

Kände dock att knapparna behövde en lite mörkare touch så knåpade ihop detta.
OBS: Gäller inte knapparna i editorn utan bara de i trådarna, än så länge i alla fall.

Lägg till följande om du vill testa:

Låt mig gärna veta vad ni tycker

Fixade bara knapparna lite snabbt nu. Kan göra dom lite snyggare om det finns intresse.

EDIT:
Preview
http://snilius.com/uploads/swec/swecknappar.png

Bugg annars bra

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbha:

Funkar felfritt i Chrome.

Det enda som behöver fixas nu är vita kanter på diverse saker, framför allt nyhetshighlightsen(?) på startsidan.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Entusiast
Skrivet av atriix:

Awsome tema

Kände dock att knapparna behövde en lite mörkare touch så knåpade ihop detta.
OBS: Gäller inte knapparna i editorn utan bara de i trådarna, än så länge i alla fall.

Lägg till följande om du vill testa:

Låt mig gärna veta vad ni tycker

Fixade bara knapparna lite snabbt nu. Kan göra dom lite snyggare om det finns intresse.

EDIT:
Preview
http://snilius.com/uploads/swec/swecknappar.png

Awesome! Riktigt trevligt med tillägg ^^
Även om jag personligen inte riktigt gillar looken av dom mörka knapparna, för distinkt gradient eller något Men här är säker många som vill ha det.

Vill du att jag ska lägga till det i huvudposten? Full credit till dig såklart, och en länk till ditt inlägg så att du kan få feedback

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kabex:

Funkar felfritt i Chrome.

Det enda som behöver fixas nu är vita kanter på diverse saker, framför allt nyhetshighlightsen(?) på startsidan.

Nu blir det visserligen två posts på rad här men citatfunktionen verkar inte fungerar vid redigering av meddelanden.

I alla fall, de vita kanterna på highlightsen du snackar om, jag skulle säga att jag inte lyckats ta bort dom hur mycket jag än försökt. Men sen gav jag mig fan på att det ska gå (för typ 7e gången totalt). Och jag lyckades x) Nästan iaf. För den här siten är kodad lite på måfå uppenbarligen. Dubbelbildernas nederkant påverkas inte av css-koden som ändrar hörnen på allt annat.
Vad som gör det så svårt från början är för att de vita kanterna är del av bilderna, dom har blandat ihop var man ska och var man inte ska ha transparenta bakgrunder här på swec eller något.

Men tack för att du fick mig att försöka igen, denna gången gav det ju resultat

Edit: Och självklart fungerar det ju inte i Firefox.... -.-
Aja, sovdags nu

Permalänk
Skrivet av atriix:

Awsome tema

Kände dock att knapparna behövde en lite mörkare touch så knåpade ihop detta.
OBS: Gäller inte knapparna i editorn utan bara de i trådarna, än så länge i alla fall.

Lägg till följande om du vill testa:

Låt mig gärna veta vad ni tycker

Fixade bara knapparna lite snabbt nu. Kan göra dom lite snyggare om det finns intresse.

EDIT:
Preview
http://snilius.com/uploads/swec/swecknappar.png

Nice, använder även detta tillägg nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Awesome! Riktigt trevligt med tillägg ^^
Även om jag personligen inte riktigt gillar looken av dom mörka knapparna, för distinkt gradient eller något Men här är säker många som vill ha det.

Vill du att jag ska lägga till det i huvudposten? Full credit till dig såklart, och en länk till ditt inlägg så att du kan få feedback

Ja du får gärna lägga till det i huvudposten så hittar fler

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbha:

Kan kolla på det. Har bara testat lite snabbt i chrome änsålänge.

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Nu blir det visserligen två posts på rad här men citatfunktionen verkar inte fungerar vid redigering av meddelanden.

I alla fall, de vita kanterna på highlightsen du snackar om, jag skulle säga att jag inte lyckats ta bort dom hur mycket jag än försökt. Men sen gav jag mig fan på att det ska gå (för typ 7e gången totalt). Och jag lyckades x) Nästan iaf. För den här siten är kodad lite på måfå uppenbarligen. Dubbelbildernas nederkant påverkas inte av css-koden som ändrar hörnen på allt annat.
Vad som gör det så svårt från början är för att de vita kanterna är del av bilderna, dom har blandat ihop var man ska och var man inte ska ha transparenta bakgrunder här på swec eller något.

Men tack för att du fick mig att försöka igen, denna gången gav det ju resultat

Edit: Och självklart fungerar det ju inte i Firefox.... -.-
Aja, sovdags nu

Najs på som små rutorna, men på de avlånga är det fortfarande vitt...
Bild

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch