Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

hp touchpad hstnh-129c - jätte problem

Permalänk
Medlem

hp touchpad hstnh-129c - jätte problem

Hejsan!
Jag har ett jätte problem! Jag hoppas att jag lagt frågan i rätt forum.
Min mamma köpte en hp touchpad hstnh-129c när vi va i USA, hon blev så klart lurad att det skulle finnas svenska till den och när jag gick tillbaka efter att ha kollat om de fanns svenska på den samt chattat med killar i USA på hp.com som sagt att de ej "släppt" Svenska till den. Så sa de i affären att självklart fanns de svenska och att hp va korkade och även jag. Men de vägrade att hjälpa till. Så nu hoppas jag att någon datorkunnig kan hjälpa till.. För min mamma vägrar att använda den på engelska.
-Dels finns det inte svenskt språk i den.
-Finns ej svensk, ja vad man kan kalla det vet jag inte, det går inte att ladda ner svenska appar osv.

Hur kan jag göra för att underlätta denna att bli bättre för min mamma? Finns det något som hp ändån har ute som gör att den är svenskprogramering ( hela alltet även appar)
Eller är det någon idé att försöka göra om den, om det ens går, till t ex android? Är det bra? Kom gärna med egna förslag!
Tack så mycket på förhand!
Mvh Niclas

Permalänk
Medlem

Finns ju svenska tecken om du håller inne A och O men annars är allt på engelska så även appar.

Vill ni handla appar, engelska sådana så måste man äga ett kontokort ifrån ett land där HP lanserade Touchpad.
Går att lösa genom att t.ex. skaffa ett virtuellt kontokort hos mywirecard.com, uppge din riktiga adress men välj Germany som land och sedan ställa in Touchpaden för App Catalog i United Kingdom. Har ni redan valt något annat land får man registrera den på nytt d.v.s. radera och gå igenom setupen som skedde första gången man startade. Finns alternativ för detta i Device Info under fliken Settings.

Mycket som är krångligt med Touchpad innan man får det att fungera vilket är synd för annars är webOS trevligt. Tror det finns virtuellt svenskt tangentbord också men har inte orkat kika på det ännu. Skriver man mycket på svenska är det smart att stänga av den automatiska engelska rättstavning, görs i programmet Text Assist under fliken Settings.

Vore kanske bra om detta hamnade i tråden för HP Touchpad?