SweC BF3 evenemang #1 (Password only)!

Permalänk
Hedersmedlem

ser hemskt ut på youtube när man filmar med 3 skärmar

Visa signatur

Meow

Permalänk

Det är inte särskilt "användarvänligt", eller vad man nu ska kalla det, att spela in och göra en video med den upplösningen. Blev inte alls särskilt trevligt att kolla på hos min 1920 * 1080 pixlars-skärm. Dessutom var det någons mikrofon som inte lät allt för bra, vilket skar in i öronen lite hela tiden.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Subdubwise:

Det är inte särskilt "användarvänligt", eller vad man nu ska kalla det, att spela in och göra en video med den upplösningen. Blev inte alls särskilt trevligt att kolla på hos min 1920 * 1080 pixlars-skärm. Dessutom var det någons mikrofon som inte lät allt för bra, vilket skar in i öronen lite hela tiden.

Fast sen var det ju bara ett test också. Har för mig att han skulle köra på bara en skärm på tisdag så att filmningen blir konsekvent med resten.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Skrivet av Kinekin:

Fast sen var det ju bara ett test också. Har för mig att han skulle köra på bara en skärm på tisdag så att filmningen blir konsekvent med resten.

Det låter bra!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Subdubwise:

Det är inte särskilt "användarvänligt", eller vad man nu ska kalla det, att spela in och göra en video med den upplösningen. Blev inte alls särskilt trevligt att kolla på hos min 1920 * 1080 pixlars-skärm. Dessutom var det någons mikrofon som inte lät allt för bra, vilket skar in i öronen lite hela tiden.

Skrivet av Kinekin:

Fast sen var det ju bara ett test också. Har för mig att han skulle köra på bara en skärm på tisdag så att filmningen blir konsekvent med resten.

Korrekt, nu var det bara ett test för att se om min standardupplösning fungerade. Har gjort det förut men inte med nya burken. Jag kommer att spela i 1920x1080, också testat men inte upplagt då jag inte ville spela hela kvällen på en skärm. Men det får det bli på tisdag!

Då blir vi minst 6 som filmar och avser att samla material, samma upplösning och inställningar.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Korrekt, nu var det bara ett test för att se om min standardupplösning fungerade. Har gjort det förut men inte med nya burken. Jag kommer att spela i 1920x1080, också testat men inte upplagt då jag inte ville spela hela kvällen på en skärm. Men det får det bli på tisdag!

Då blir vi minst 6 som filmar och avser att samla material, samma upplösning och inställningar.

Det låter hur bra som helst!

Permalänk
Relik 📜

Får kontra Lan med dagens filmtest.. Nackdel med Afterburner (som jag kör) mot Fraps (som Lan kör) är att man inte får med "sin egen" mikrofon utan att aktivera loopback i Windows, vilket är sjukt störande i sig. Å andra sidan kan man köra direktkomprimering för mycket mindre filstorlek med hyfsad kvalitet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Stackars den sydlänningen som satt fast med 08-an. Inget ont mot folket i fjollträsk, men när man är uppvuxen i södern är det väldigt jobbigt att lyssna på.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av emilakered:

Får kontra Lan med dagens filmtest.. Nackdel med Afterburner (som jag kör) mot Fraps (som Lan kör) är att man inte får med "sin egen" mikrofon utan att aktivera loopback i Windows, vilket är sjukt störande i sig. Å andra sidan kan man köra direktkomprimering för mycket mindre filstorlek med hyfsad kvalitet.

MSI Afterburner verkar ha en hel del att ge, är mest sugen på att den klarar fler trådar samtidigt och bör därmed vara klart snabbare. Ska göra en sista omgång tester med loopback funktionen i Fraps (inte samma som Emil pratar om), så jag kan få ner de senaste X sekunderna. Har satt den på att spela in kontinuerligt senaste 90 sekunderna. Nackdelen med en sådan setup är FPS låsningen och att man inte kan spela in kontinuerligt utan man är fast på 90 och sedan måste göra en omstart på nytt klipp.

Men det ska bli roligt som fasen att filma på tisdag, ser fram emot vansinnestunts!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Är det någon som kommer streama sin PoV? Vore ju svin nice.. sålänge inte folk screenpeekar då.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Låter riktigt roligt!
Där emot är 19 dum tid då barn ska läggas
Dessutom får de bli utan mic då det finns i huset hemma som sover!

Men är gärna med och skriver gärna i ställe för prata! Roligt med riktig teamwork, försöker alltid joina squad public men blir liksom inte samma sak!

Annars slutar det oftast jag kör lone wolf som är så där lagom tråkigt..

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

Är det någon som kommer streama sin PoV? Vore ju svin nice.. sålänge inte folk screenpeekar då.

Grym idé, jag kan kanske ställa upp och streama om jag inte droppar så många frames. Har för mig att det går och fördröja streamen lite, får testa lite ikväll.

Permalänk

Kul! om jag har tid över är jag gärna med, kan recorda med

Permalänk
Skrivet av Or0s:

Grym idé, jag kan kanske ställa upp och streama om jag inte droppar så många frames. Har för mig att det går och fördröja streamen lite, får testa lite ikväll.

När jag streamar blir de automatiskt minimum 5 sec delay iaf.. kanske inte tillräckligt dock..Dock är det jävulskt krävande o både lira bf3 och sen streama de.. Men hoppas det är möjligt!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av znorlaxvbg:

När jag streamar blir de automatiskt minimum 5 sec delay iaf.. kanske inte tillräckligt dock..Dock är det jävulskt krävande o både lira bf3 och sen streama de.. Men hoppas det är möjligt!

Vilken tjänst/program använder du för att streama med, nyfiken eftersom jag provat några olika men aldrig blivit riktigt nöjd?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Vilken tjänst/program använder du för att streama med, nyfiken eftersom jag provat några olika men aldrig blivit riktigt nöjd?

Xsplit beta versionen, (för snål/fattig för o köpa, tyvärr). Xsplit är överlägset bäst imo p.g.a hur simpelt o snyggt det är Finns inte allt för många streaming softwares vilket jag tycker är synd.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Hedersmedlem

Ska nog ta och se hur krävande streaming är, i såna fall kan jag ta och göra det.

Edit;
http://sv.twitch.tv/kinekin
Ska testa ikväll så att det funkar för imorgon

Visa signatur

Meow

Permalänk
Permalänk
Medlem

Blir det utan Btk så joinar jag gärna:)

Permalänk
Medlem

Haha, härligt!

Permalänk
Medlem

Även jag skall försöka få igång en liten stream, kan inte lova 1080p, men kör så högt linan klarar!

Visa signatur

MSI P55A-G55 | i5 760 Quad @ 2.8 GHz | Cooler Master Hyper 212* Plus | 8 GB Corsair CL9 1600Mhz XMS3 | EVGA GTX680 2GB | Fraktfritt hos inet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Grr, får kanske hoppa in om det finns någon map från non-BK2 i rotation. Har inte ens 75kr att undvara just nu-_- Inte lätt att vara arbetslös!

Är i ungefär samma situation... BtK har jag inte och inte cashen för att köpa..
Så BtK fritt vore trevligt...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dravond:

Är i ungefär samma situation... BtK har jag inte och inte cashen för att köpa..
Så BtK fritt vore trevligt...

Mja. Ersch, kommer alltid pengar i framtiden. Tror nog att SweC kommer att ha mer utav dessa kvällar (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

Fan så smutt, precis när man införskaffat sig ett fräscht 680 också. Jag kommer garanterat att komma in och panga lite imorgon!

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

I'll be there!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampabowie:

Fan så smutt, precis när man införskaffat sig ett fräscht 680 också. Jag kommer garanterat att komma in och panga lite imorgon!

/S

Samma här.

jag kan filma lite med fraps också men min max upplösning är på 1680x1050.

Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.

Permalänk
Skrivet av vetej:

Samma här.

jag kan filma lite med fraps också men min max upplösning är på 1680x1050.

Låter fint det! Ska bli lite mer insatt i överklockning av grafikkort och därmed försöka att klämma ut lite mer FPS i BF3

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Skrivet av Sampabowie:

Låter fint det! Ska bli lite mer insatt i överklockning av grafikkort och därmed försöka att klämma ut lite mer FPS i BF3

/S

Vad ska du med överklockning till när du har ett GTX 680?

Permalänk
Skrivet av Kinekin:

Ska nog ta och se hur krävande streaming är, i såna fall kan jag ta och göra det.

Edit;
http://sv.twitch.tv/kinekin
Ska testa ikväll så att det funkar för imorgon

Skrivet av Flinki:

Även jag skall försöka få igång en liten stream, kan inte lova 1080p, men kör så högt linan klarar!

Fan va nice! Återkomm med resultat/om de blir av att ni streamar imon! Kommer definitivt kolla.. krävsi nte så mkt up-speed för bra kvalitét faktiskt.. räcker lätt med 3mb+ för mer än tillräcklig kvalité!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Skrivet av Subdubwise:

Vad ska du med överklockning till när du har ett GTX 680?

Haha, jo tack, är medveten om att det presterar bra. Men det är ungefär som att ifrågasätta varför folk köper k-modeller på processorn :).

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.