SweC BF3 evenemang #1 (Password only)!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av widL:

Jag drar mig för i kväll, stort tack till alla sköna SweC:are som har varit med och spelat, och speciellt till er som engagerat sig på Mumble! Sorry för förvirring och lite försening de första minuterna, jag lär mig av mina misstag!

Verkligen enormt kul att se så stort intresse. Information om Event #2 kommer inom kort!

Slutligen en liten påminnelse om att ni som uppskattar att servern finns gärna får donera en liten slant till serverns driftkostnad. Info om hur man donerar finns i första inlägget i stora BF3-server-tråden. Som det ser ut just nu har vi pengar till att köra ungefär 3,5 månad till, så det behöver fyllas på för att säkra serverns framtid!

Stort tack till er som har streamat också!

Skrivet av flammsig:

Det ända som va tråkigt va väll att kö'n gick att jämnföra med nylansering av tex bf3, iphone o.s.v

Skulle va kul, om vi medlemmar skulle kunna ge några kronor var, så vi kan fixa iaf 1 server till?

Ps: fick ni inspiration av mig? ,det här med "spelkväll" elr va de kallas?
mvh flammsig

Ni får gärna bidra med en slant, se widLs inlägg ovan. Att vi bara kör en är en ekonomisk och tidsmässig (admins) fråga.

Inspiration? Nja, tyvärr inte. Sorry.

Redan i somras när vi började prata om att köra en server bland moderatorerna så tänkte vi ut tio förslag på evenemangskvällar. Vi har helt enkelt dragit igång med det då vi kände att det behövdes, både för att dra mer folk till mumble och till servern.

Men det är uppskattat med användarinitiativ så kom med idéer!

Event #2 kommer som en egen tråd, vi ska bara ge våra admins en chans att granska iden först men kan ju säga en sak...det är inte vanilla gameplay på nästa event!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av widL:

För att kunna sätta upp ytterligare en server behöver vi få in väldigt mycket mer pengar än vi får i nuläget. Jag skrev det i går kväll, men kan upprepa att servern just nu har ungefär 3,5 mån kvar att leva med nuvarande kapital. Donationsinfo finns i första inlägget i stora tråden om servern.

aha okii men på ett ungefär va ligger priset för en 64 slots server /mån?`

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lan:

Ni får gärna bidra med en slant, se widLs inlägg ovan. Att vi bara kör en är en ekonomisk och tidsmässig (admins) fråga.

Inspiration? Nja, tyvärr inte. Sorry.

Redan i somras när vi började prata om att köra en server bland moderatorerna så tänkte vi ut tio förslag på evenemangskvällar. Vi har helt enkelt dragit igång med det då vi kände att det behövdes, både för att dra mer folk till mumble och till servern.

Men det är uppskattat med användarinitiativ så kom med idéer!

Event #2 kommer som en egen tråd, vi ska bara ge våra admins en chans att granska iden först men kan ju säga en sak...det är inte vanilla gameplay på nästa event!

Hehe okej. ne funderade bara för att ni fixade "spelkväll" då vi i min tråd önskade att ni hade pass på eran server nån gång i månaden så man kunde gibba tsm

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Skrivet av HerrGoreMann:

Nu är videon uppladdad. Här kommer den för er som vill se hur det såg ut.
watch?v=v2pZyNlxDCE&feature

Ett litet tips är att försöka undvika att sprinta runt på flaggområden som inte är dina eller under attack (eller när du vet att det är fiender i närheten) Ta skydd och gå runt och var beredd på att sikta in. En fiende som är defensiv kommer hinna sikta in och döda dig innan du har sprint>hipfire>aim>fire

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flammsig:

aha okii men på ett ungefär va ligger priset för en 64 slots server /mån?`

680 kr/mån behöver vi få in för att saker och ting ska rulla. Hittills har vi fått några stora donationer som har täckt stora delar av utgifterna, utöver de pengar som vi admins gav för att dra igång projektet.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av flammsig:

Hehe okej. ne funderade bara för att ni fixade "spelkväll" då vi i min tråd önskade att ni hade pass på eran server nån gång i månaden så man kunde gibba tsm

Slutmålet med våra eventkvällar är att ha en lista på kanske tio events och varje vecka köra en poll där alla får rösta på 1 av alternativen. Samma event kan inte köras två veckor på raken. Password night är redan med.

Denna metoden kommer dels att ge er exakt det ni vill ha och möjlighet för oss att pejla in settings som kan ändras för att öka dragningskraften på serverns övriga
6 dagar.

Vi är en custom server då vi inte gillar softcore eller hardcore (60% hälsa är egentligen största frågan) och vi vill gärna förbli custom. Det finns tusentals av både soft och hardcore men bara en med annorlunda settings (som våra) de övriga 6 veckodagarna.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Kanske nästa evenemang kan planeras in i och med lanseringen av denna stora patch som dice släpper till PC snart? Då kanske jag överväger att installera spelet igen för att spela med er. Verkar ju inte som att det finns några planer på att köra något annat spel i alla fall, men jag donerar gärna en lax eller två för att få spela till exempel något annat battlefield spel, eller arma

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Avstängd

ah. det blir nice , ska kika om någon lagt upp video sedan igår, ska bli kul o se .

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

Kom in efter 40min med 20st före i kön. pang Pang, gick ganska bra vid andra kartan iaf

Permalänk
Medlem

Spelade ungefär en timme igår, roligaste var 25-0 rundan på Sharqi. Kändes som att vi körde över första timmen, svårt att få balancerade lag vilket gör det tråkigt. Var tvungen att reboota vilket gjorde att jag förlorade min plats på mumble men kom in på servern. Tråkigt att kunna spela men inte kunna snacka, kom in efter en runda men iaf.

Permalänk
Medlem

Lista på saker jag saknar på SweC servern:

3D cam på fordon, blir lättare och roligare att flyga flygplan på detta vis, visserligen verkligare med endast 1st person cam, men det är riktigt svårt att titta runt sig hela tiden med 360 view camen man har i cockpiten om man inte har t.ex joystick.

3D spotting Disabled, bidrar till verklighetskänslan ännu mer, när vi redan har 3D kommunikation på mumble och squad kom så blir det ännu viktigare med VOIP.

Enda jag kan komma på nu, förrutom map rotationen.

Jag tror jag inte är ensam om att inte gilla Grand Bazaar och liknande, Seine Crossing är OK för den är lite större och en massa lägenheter att krypa omkring i, men resten av kartorna utan flygfordon suger verkligen.

Finns förövrigt en VOD på gårdagens krigande, cirka 2.5h lång, med start runt kvart i 7 på SweC servern innan eventet startar, Mumble och dylikt finns med, dock så sätter jag inte på min egna mic förrens sista kartan, hade helt glömt bort den

http://www.twitch.tv/enzidkswe/b/313035763

Permalänk
Medlem

Vart ett jäkla bra lir igår, Props till dig nemlander för utmärkt squad leadership, mycket trevlig kväll.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Itchy Trojan:

Kanske nästa evenemang kan planeras in i och med lanseringen av denna stora patch som dice släpper till PC snart? Då kanske jag över äger att installera spelet igen för att spela med er. Verkar ju inte som att det finns några planer på att köra något annat spel i alla fall, men jag donerar gärna en lax eller två för att få spela till exempel något annat battlefield spel, eller arma

Skickades från m.sweclockers.com

Vi vet inte när den patchen släpps samt att nästa event är rätt annorlunda redan från vanlig gameplay.

Andra spel? Uhm...det är inte riktigt inom vårt tänkta uppdragsområde, trevligt med förslaget men det är inte helt lätt att dra runt en server oavsett spel. Har ingen aning om dessa admins har tid/lust/ork för andra spel heller men kom med ett konkret förslag. Vt ju aldrig om någon nappar...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Megagurra:

Ett litet tips är att försöka undvika att sprinta runt på flaggområden som inte är dina eller under attack (eller när du vet att det är fiender i närheten) Ta skydd och gå runt och var beredd på att sikta in. En fiende som är defensiv kommer hinna sikta in och döda dig innan du har sprint>hipfire>aim>fire

Det här tipset gäller generellt för nästan alla situationer egentligen där man vet att det är säkerligen fiender i närheten.. Var alltid först med att skjuta!
Och klicka helst frenetiskt på musen många gånger snarare än att håll in
(såvida fienden inte är helt in your face)

och kasta inte granater hehe

Dold text
Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

får se om jag lyckas komma med på nästa event

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

ah. det blir nice , ska kika om någon lagt upp video sedan igår, ska bli kul o se .

Jag laddade upp en, kolla lite innan din post.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av enzity:

Lista på saker jag saknar på SweC servern:

3D cam på fordon, blir lättare och roligare att flyga flygplan på detta vis, visserligen verkligare med endast 1st person cam, men det är riktigt svårt att titta runt sig hela tiden med 360 view camen man har i cockpiten om man inte har t.ex joystick.

3D spotting Disabled, bidrar till verklighetskänslan ännu mer, när vi redan har 3D kommunikation på mumble och squad kom så blir det ännu viktigare med VOIP.

Enda jag kan komma på nu, förrutom map rotationen.

Jag tror jag inte är ensam om att inte gilla Grand Bazaar och liknande, Seine Crossing är OK för den är lite större och en massa lägenheter att krypa omkring i, men resten av kartorna utan flygfordon suger verkligen.

3d cam kan man diskutera fram och tillbaka, men med de på så blir de inte lika immersive, och det blir mycket svårare att tex C4 tanks, eftersom de kan köra runt med 3d cam på och ha väldigt lätt för att se ifall någon smyger upp på en. Med 3d cam av så måste man vara mer uppmärksam, och se till att ha en gunner som man har kontakt med och som håller koll där man själv inte håller koll. I flygplan kan de bli lättare att köra yes, men samtidigt går de ändå att kolla åt sidorna en del i alla fall.

3D spotting disabled håller jag dock med om, I vissa fall med MAVs etc så blir de snarare ett inbyggt wallhack.

Gillar att FF är på i alla fall, slutar annars med att folk inte lobbar explosives överallt undan att tänka alls, och skjuter så fort något rör sig eftersom de inte riskerar TK(&kicks). Med FF på så får de i alla fall identifiera vad som kommer runt ett hörn.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Or0s:

Spelade ungefär en timme igår, roligaste var 25-0 rundan på Sharqi. Kändes som att vi körde över första timmen, svårt att få balancerade lag vilket gör det tråkigt. Var tvungen att reboota vilket gjorde att jag förlorade min plats på mumble men kom in på servern. Tråkigt att kunna spela men inte kunna snacka, kom in efter en runda men iaf.

Eller den på Strike at Karkand som slutade 0–1. >.<

Fast det var roligt som as på det stora hela. Jag installerade Mumble för att kunna prata med Squaden, och det var helt klart värt det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Är datum speckat för nästa event? Vill se om jag jobbar eller inte

Permalänk
Skrivet av Lan:

Vi vet inte när den patchen släpps samt att nästa event är rätt annorlunda redan från vanlig gameplay.

#12109320

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Itchy Trojan:

Nu vet vi det jo, inte då.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Eavo:

Är datum speckat för nästa event? Vill se om jag jobbar eller inte

Event #2 är upplagd!

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1101057-swec-bf3-event-2-reality-pw-only/#post12109832

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Vill bara tacka alla som var med igår och Munk squaden hälsar också Ses på nästa Event!
Jävligt kul kväll!
// Munk-KakaaaN-

Permalänk
Medlem

fyfan! Jag är så himla ledig så jag är lätt på! Riktigt bra grej ni fått till det där

Permalänk
Medlem

Det är ju lyckat, när jag äntligen skaffat BTK bara för att spela just denna event så hör jag inte min telefons påminnelse... Får blir till nästa gång!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Det är ju lyckat, när jag äntligen skaffat BTK bara för att spela just denna event så hör jag inte min telefons påminnelse... Får blir till nästa gång!

Bad luck!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Klippte ihop lite från livestreamen

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Hahaha! Det är ju jag och Snuken i början där! Härligt! " Like a sir, I will shit in your face.. "