SweC BF3 evenemang #1 (Password only)!

Permalänk

Låter som ett roligt evenemag, även om jag själv inte är direkt bra på BF3. Hoppas jag har tid och ork att göra er sällskap.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Har inte spelat bf3 på över en månad, men detta låter kul och så var man ledig just då så vi ses där!

Permalänk
Inaktiv

Hoppar nog in även jag.

Inte superbra direkt men har spelat ett tag iallafall: http://battlelog.battlefield.com/bf3/#!/bf3/soldier/anders190...

Permalänk
Jubileumsmästare

Nice, jag dyker upp om det finns plats över på servern.

Permalänk

Ses i eldstriderna!

Permalänk
Avstängd

Fuck it, I'm in! Hoppas att det inte är B2K, då man inte skaffat det än :<

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Demonoidz:

Fuck it, I'm in! Hoppas att det inte är B2K, då man inte skaffat det än :<

Det blir högst troligt med B2K-kartorna. B2K finns för 75 kr på Origin just nu - köp!

Permalänk
Medlem

Låter som ett trevligt initiativ , ska absolut försöka hinna in samt på mumble

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk

Låter som en riktigt bra ide kommer absolut vara med

Visa signatur

Citera För Svar !
NZXT Switch 810 | Intel Core i7 2600k @ 5ghz | Asrock Fatal1ty P67 Pro | G.Skill Ripjaws 8gb 1600 mhz | Msi GTX 680 | Corsair Tx 750 W | Xspc Rasa 750 Rs360 |

Permalänk
Medlem

Bring the pain!

Permalänk
Moderator
Moderator

Alla är välkomna, glöm inte att titta in på mumble! Det ökar nöjet tiofaldigt när man kan prata med gruppkamraterna, samspelet blir bättre - allt! Kdr också

Har ni riktigt roligt så är det värt att spela in också, ta en kik på fraps eller nya msi afterburners beta version som tillåter inspelning också? Överklocka, övervaka och spela in en kul sekvens? Whats not to like?

Evenemang #2 planeras redan men missa inte den första!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av widL:

Det blir högst troligt med B2K-kartorna. B2K finns för 75 kr på Origin just nu - köp!

Grr, får kanske hoppa in om det finns någon map från non-BK2 i rotation. Har inte ens 75kr att undvara just nu-_- Inte lätt att vara arbetslös!

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av Lan:

Alla är välkomna, glöm inte att titta in på mumble! Det ökar nöjet tiofaldigt när man kan prata med gruppkamraterna, samspelet blir bättre - allt!

Hur fungerar det med Mumble i och med att man spelar i två olika lag? Då kommer väl de två lagen att höra varandras snack, vilket helt förstör grejen med lagsnack? Även om man på något sätt skulle ha en viss kanal för varje lag så blir det väl ganska kaotiskt när upp emot 32 personer sitter och ska försöka köra lagsnack?

Bara lite funderingar från en som är van vid att spela 5on5 i Counter-Strike, och bara då kan det ibland bli ganska kaotiskt i röstkanalen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Hur fungerar det med Mumble i och med att man spelar i två olika lag? Då kommer väl de två lagen att höra varandras snack, vilket helt förstör grejen med lagsnack? Även om man på något sätt skulle ha en viss kanal för varje lag så blir det väl ganska kaotiskt när upp emot 32 personer sitter och ska försöka köra lagsnack?

Bara lite funderingar från en som är van vid att spela 5on5 i Counter-Strike, och bara då kan det ibland bli ganska kaotiskt i röstkanalen.

När jag varit i Mumble så finns det 2 olika kanaler först, RU och US. Sedan olika Squads i kanalen för respektive sida.
US hör inte RU osv om jag inte minns fel.
Sen vet jag inte om man hör varandra över squadsen inom samma lag men det är sällan 32 spelare på mumble så det är nog ingen risk.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt! hoppar nog in i några rundor.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Skrivet av Orio:

När jag varit i Mumble så finns det 2 olika kanaler först, RU och US. Sedan olika Squads i kanalen för respektive sida.
US hör inte RU osv om jag inte minns fel.

Ah, okej. Det låter bra. Men hur fungerar det i och med teambalance? Mumble är ju ett fristående program och har ingenting alls att göra med BF3 (så vitt jag vet?) så man kan ju inte tvingas in i en viss kanal bara för att man joinar något särskilt lag (US/RU).

Skrivet av Orio:

Sen vet jag inte om man hör varandra över squadsen inom samma lag men det är sällan 32 spelare på mumble så det är nog ingen risk.

Det låter bra, får hoppas att det är så. Vad är en squad och hur fungerar det?

Permalänk

Jättebra! Swec-servern är tyvärr nästan alltid tom om inget sånt här händer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Ah, okej. Det låter bra. Men hur fungerar det i och med teambalance? Mumble är ju ett fristående program och har ingenting alls att göra med BF3 (så vitt jag vet?) så man kan ju inte tvingas in i en viss kanal bara för att man joinar något särskilt lag (US/RU).

Det låter bra, får hoppas att det är så. Vad är en squad och hur fungerar det?

Teambalance brukar vara på och då flyttas man automatiskt över till andra sidan laget tyvärr.
Normalt sett behöver man inte byta kanal från RU till US om servern bara byter bana och du hamnar i RU i början med ditt lag.
Däremot om du blir flyttad till andra laget så är det nog rekommenderat att du byter över i Mumble.

Nej Mumble flyttar ingen, däremot kan Admins göra detta om det behövs.

Squads i BF3 är grupper om 4 personer där man kan spawna på varandra/ge varandra perks med olika fördelar och i Mumble är det inte mer än att man bara delat upp det för synes skull och lättare att administrera.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Subdubwise:

Ah, okej. Det låter bra. Men hur fungerar det i och med teambalance? Mumble är ju ett fristående program och har ingenting alls att göra med BF3 (så vitt jag vet?) så man kan ju inte tvingas in i en viss kanal bara för att man joinar något särskilt lag (US/RU).

Det låter bra, får hoppas att det är så. Vad är en squad och hur fungerar det?

Squads eller grupp på svenska är ju ett begrepp i BF3, att man har en squad leader och tre squadmates. Dessa blir gröna på kartan och alla övriga teammates blir blå. Lättare att följa. Du kan också spawna upp på dina gruppmedlemmar, inte på blå teammates.

I mumble så har vi byggt upp det så att man kan sitta i squads för sig eller i en jättehög med spelare. Men det tenderar att bli ohållbart när man närmar sig 6-8 personer. Du hör bara de som sitter i ditt grupprum (kanalerna är isolerade) om du inte valt att aktivera 3D positionering och andra på mumbleservern också valt det (klient setup), då kan du höra de som också kör 3D positionering oavsett lag eller rum.

Vårt balance script prioriterar att flytta ensamvargar (de som inte gått med i någon grupp) eller hela squads, endast i undantagsfall skall det splittra en squad. Detta gör att man kan sitta i grupper i kanalerna och oftast ha en grupp intakt.

Det är också knepigt att man ju byter sida i BF3 men i Mumblekanalen kan man sitta "fel" ändå eftersom kanalen heter RU eller US...vi överväger att döpa om dem till lag 1 och lag 2.

Skrivet av _MmattiasS_:

Jättebra! Swec-servern är tyvärr nästan alltid tom om inget sånt här händer

Skickades från m.sweclockers.com

Vi jobbar på det, dessa evemangskvällar är ett led i vårt försök att samla mer regelbundet återkommande spelarbas genom att koppla ihop spelare och ha kul en kväll. Då kan ju folk tänka, "Varför inte ansluta kl 19 någon annan kväll och chansa på att ha kul?" - SweClockers egen dating service!

Allt som krävs är egentligen att man har lite förutseende och skriver i tex måndagskvällskrigstråden att man tänker försöka spela den kvällen så ser ju alla som postat i tråden vad man avser och när. Slår vad om att vi har minst 60 BF3 spelare på SweC som är sugna på bra spel varje kväll. Samordning!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Fan att man inte är hemma den dagen då. Är 15 mil hemifrån och gör flygpsykologiska tester..

Permalänk

Detta låter roligt! Hoppas bara man kan få tag på ea support innan den 27

Permalänk
Permalänk

har precis fått tillbaka suget för bf3 ^^, i'll be there!

Permalänk

Jo! en fråga, har precis fixat 3d positionering tillägget (eller vad man nu ska kalla det), är det fler än jag som använder det? Är ju annars rätt värdelöst att springa runt med det ensam

Permalänk
Medlem

Ser framemot detta!

Visa signatur

MSI P55A-G55 | i5 760 Quad @ 2.8 GHz | Cooler Master Hyper 212* Plus | 8 GB Corsair CL9 1600Mhz XMS3 | EVGA GTX680 2GB | Fraktfritt hos inet.se

Permalänk
Medlem

låter roligt

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem

Det ryktas att den nya patchen släpps den 27 mars, det har ju varit en tendens till att bli en massa strul för många spelare så fort en patch släpts. Det lär ju antagligen också bli ett bra tryck på origin när alla ska ladda ner patchen, hoppas jag har fel men riskerna kan ju bli att spelkvällen blir sabbad på grund av detta.

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av cooling93:

Jo! en fråga, har precis fixat 3d positionering tillägget (eller vad man nu ska kalla det), är det fler än jag som använder det? Är ju annars rätt värdelöst att springa runt med det ensam

Det finns några stammisar som har testat det, jag kör med det själv - har dock en ny burk så måste konfigurerar upp det igen men det löser jag nu bums, tack för påminnelsen!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MjGroggy:

Det ryktas att den nya patchen släpps den 27 mars, det har ju varit en tendens till att bli en massa strul för många spelare så fort en patch släpts. Det lär ju antagligen också bli ett bra tryck på origin när alla ska ladda ner patchen, hoppas jag har fel men riskerna kan ju bli att spelkvällen blir sabbad på grund av detta.

Än så länge är 27:e bara för PS3, ser ut som att boxen och PCn får vänta några dagar till.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Moderator
Moderator

Vi kommer att ha mycket roligt på tisdag, vill ni ha bevis? Varsågoda! Lite randomklipp från lördagen.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers