Permalänk

Självklart kan dom ju inte säga ett release datum på "komponenter" ifall dom de lyder "tystnadsplikt" om det, eller?
har för mig att man inte får säga när saker släpps i förväg, dels för att andra konkurrenter inte ska få veta osv osv....... xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Det verkar inte ha blivit mycket som gått rätt där. Jag ska kika och se vad vi kan stå till tjänst med på den fronten, datorn du har fungerar alltså inte som den ska nu heller? Jag måste helt enkelt ta mig mer tid och läsa ärendet noggrannare innan jag kan säga mer, återkommer under eftermiddagen.

Jag är otroligt tacksam att du finner din tid och hjälper mig.

Nej, som sagt, sen den dagen jag började arbeta med laptopen (början av november) så har den inte fungerat som den skall. Både Elgiganten och Infocare har inte hittat något, däremot uppstår problemet regelbundet för mig. Det är en vanlig vardag.

Men som sagt, det är inget jag kan förutse (det med att den registrerar andra knappar som man inte klickar på).

Jag har testat att skriva på både en Sony Vaio laptop och denna Toshiba lånedator jag fick av Elgiganten. Inga bekymmer där. Blir (nästan) inga stavfel och tangentbordet hänger alltid med när man skriver snabbt.

Permalänk
Avstängd

välkommen! vore kanon om du kunde svara på mitt pm ja skrev för nån dag sedan. mvh

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Inaktiv

Välkomna, MSI!

Kul att se att det läggs vikt och ton på att samspela med en portion av de användare som faktiskt dagligen nyttjar era produkter i stor skala.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen vi slipper annonser om "båsbrudar" i fortsättningen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Är inne på min andra MSi laptop och jag håller inte med dem som klagar. Har haft lite prblem med uppdateringar men det har webhallen fixat.

Har nu en MSi GT780DXR-695NE och änsålänge fungerar allt utmärkt och jag älskar den

Och det här med att MSi skulle vara ett budgetmärke? Budget är väl ändå att ta i? Om man jämför med Alienware så skulle kanske många kalla MSi för ett budgetmärke, men det är väl ändå märket Alienware du betalar för, inte kompnenterna i datorn. Plockade ihop en Alienware M17X med samma komponenter som jag har fast med ett ATI 6990 och UTAN 120GB SSD. Alienwaren skulle kosta över 9000kr mer?

Budgetmärken är väl ändå datorer som innehåller billigare komponenter? MSi gör ju med Nvidia, Steelseries, Intel, osv, osv... Kallar inte de budget...

JAG KALLAR DET PRISVÄRT <3

Visa signatur

MSi GT780DXR-695NE | 17,3" Full HD Non-Glare (1920x1080) | intel Core i7-2670QM | 16 GB DDR3 1333 MHz | 1x750GB HDD 1x 128GB SSD | 3TB Lacie EXT | Nvidia Fermi GTX570M 1,5GB GDDR5 | W7U 64bit | BD-ROM | Bluetooth | CM NPX2

Permalänk
Medlem

Kul att ni här... =D

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Välkommen!

Permalänk
Medlem

Välkommen.

Blir nog ett MSI mobo till mitt nästa bygge. Undrar bara om ni har ett röd-svart kort? Har bara sett blåa vad jag kan minnas.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Först och främst, VÄLKOMNA
Det var så att jag köpte en MSI GX 740 för ungefär ett år sedan, mitt problem är att det inte går att lägga in nya drivrutiner till grafikkortet, prövat med allt möjligt, har någon nån idé vad man ska göra? Vad som kan vara felet?

Visa signatur

Släpbar: MSI GX740. Intel Core i5@2,4GHz, Radeon HD5870m, 8Gb 1333 MHz.
Razer Imperator, Razer Goliathus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zazze89:

Och det här med att MSi skulle vara ett budgetmärke? Budget är väl ändå att ta i? Om man jämför med Alienware så skulle kanske många kalla MSi för ett budgetmärke, men det är väl ändå märket Alienware du betalar för, inte kompnenterna i datorn. Plockade ihop en Alienware M17X med samma komponenter som jag har fast med ett ATI 6990 och UTAN 120GB SSD. Alienwaren skulle kosta över 9000kr mer?

Jag citerade bara vad MSIs rekommenderade auktoriserad verkstad sade om MSI. Det var inte min personliga åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Jag är otroligt tacksam att du finner din tid och hjälper mig.

Nej, som sagt, sen den dagen jag började arbeta med laptopen (början av november) så har den inte fungerat som den skall. Både Elgiganten och Infocare har inte hittat något, däremot uppstår problemet regelbundet för mig. Det är en vanlig vardag.

Men som sagt, det är inget jag kan förutse (det med att den registrerar andra knappar som man inte klickar på).

Jag har testat att skriva på både en Sony Vaio laptop och denna Toshiba lånedator jag fick av Elgiganten. Inga bekymmer där. Blir (nästan) inga stavfel och tangentbordet hänger alltid med när man skriver snabbt.

Extremt intresserad över hur detta kommer lösas. Mycket viktigt att problem som dessa löses på ett snabbt och smärtfritt sätt. Om du vill får du hemskt gärna pma mig hur och om det löses. Sånt här gör skillnad i vilka märken man spenderar sina pengar i.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Zazze89:

Är inne på min andra MSi laptop och jag håller inte med dem som klagar. Har haft lite prblem med uppdateringar men det har webhallen fixat.

Har nu en MSi GT780DXR-695NE och änsålänge fungerar allt utmärkt och jag älskar den

Och det här med att MSi skulle vara ett budgetmärke? Budget är väl ändå att ta i? Om man jämför med Alienware så skulle kanske många kalla MSi för ett budgetmärke, men det är väl ändå märket Alienware du betalar för, inte kompnenterna i datorn. Plockade ihop en Alienware M17X med samma komponenter som jag har fast med ett ATI 6990 och UTAN 120GB SSD. Alienwaren skulle kosta över 9000kr mer?

Budgetmärken är väl ändå datorer som innehåller billigare komponenter? MSi gör ju med Nvidia, Steelseries, Intel, osv, osv... Kallar inte de budget...

JAG KALLAR DET PRISVÄRT <3

Nu tycker jag inte vi behöver ta i med "dem", vi har bara haft ett mycket sakligt klagomål såhär långt.

Dock alltid trevligt att höra att folk är nöjda också!

Skrivet av Coldfire2143:

Välkommen.

Blir nog ett MSI mobo till mitt nästa bygge. Undrar bara om ni har ett röd-svart kort? Har bara sett blåa vad jag kan minnas.

Vi kör på svart och blått, med undantaget XPower II som är svart och... Svart. Med en hint av guld. Inga röd-svarta produkter, om du inte kollar på grafikkorten, där händer det att det smyger sig in en röd rand på kylarna.

Skrivet av Roabey:

Först och främst, VÄLKOMNA
Det var så att jag köpte en MSI GX 740 för ungefär ett år sedan, mitt problem är att det inte går att lägga in nya drivrutiner till grafikkortet, prövat med allt möjligt, har någon nån idé vad man ska göra? Vad som kan vara felet?

Får du något felmeddelande alls? Funkar drivrutinerna från vår hemsida?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Hej och välkomna in i forumet!

Sitter på 2 st MSI GTX 580 SLI. Har ett problem vardagligen.

Nvidia kernel mode driver svarar inte och har återställts och skärmen slocknar i några sekunder.
World of warcraft startas om.
Detta händer flera gånger per dag.

Jag har googlat saken och märker att det är många som har det problemet med GTX 5xx-serien.
Jag antar att det inte direkt är erat fel/problem, men ni måste ändå ha stött på problemet innan? Jag vill höra vad ni har att säga om det och vad ni hört.

Visa signatur

MSI Z97-S02 || Intel Core i7, 4790K || Corsair H80 || 32 GB DDR3, 1600MHz || 1000W, BeQuiet || GeForce GTX 780Ti SLI || Taurus HAF Miditower || 1 TB SSD Samsungs 840 EVO, 2st 3TB i RAID 0

Permalänk
Medlem

Om hur länge kommer ni att släppa eran nästa generation av Gaming laptops med 28 nm grafikort och Cpuer?

Permalänk
Medlem

Hejsan. Jag sitter otåligt och väntar på att moderkort (inte bestämt tillverkare eller modell än) med Intel Z77 ska börja säljas. Jag har upptäckt att några butiker har börjat lista moderkort från MSI (och även Asrock) som "i lager". Kan detta verkligen stämma?
Vad jag har förstått så skulle inte försäljningen börja föränn den 8/4...

Mer specifikt kan jag säga att det i nuläget lutar mest åt ett MSI Z77A-GD55...

Permalänk
Medlem

Trevligt med närvaro från MSI här. Btw vad hände med era robotdammsugare? ^^

Permalänk
Medlem

Välkommen! Var på tiden tycker jag!

Jag får väll passa på att fråga två saker nu då!

MSi's laptops, närmare bestämmt spellaptopsen i runt 10 000 Kr klassen i dagsläget, det sägs mycket gott om det inbyggda ljudet (Högtalarna) i dom, men hur är det med själva ljudkretsen om man nu skulle villja köra ett par hörlurar till den? Med andra ord, är det något "fancy" eller bara en "standard" krets som på de flesta inbyggda ljudkort?

Och det andra, som 94johsam frågade, när tror ni att nästa generation av era laptops med Ivy Bridge och den nya generationen AMD/Nvidia kort kommer?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Välkommen MSI.

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Tottus:

Hej och välkomna in i forumet!

Sitter på 2 st MSI GTX 580 SLI. Har ett problem vardagligen.

Nvidia kernel mode driver svarar inte och har återställts och skärmen slocknar i några sekunder.
World of warcraft startas om.
Detta händer flera gånger per dag.

Jag har googlat saken och märker att det är många som har det problemet med GTX 5xx-serien.
Jag antar att det inte direkt är erat fel/problem, men ni måste ändå ha stött på problemet innan? Jag vill höra vad ni har att säga om det och vad ni hört.

Jag la vidare frågan till våra tekniker, får se om de har en förklaring till problemet.

Skrivet av 94johsam:

Om hur länge kommer ni att släppa eran nästa generation av Gaming laptops med 28 nm grafikort och Cpuer?

Så fort våra partners tillåter att vi säljer dem.

Skrivet av MrMadMan:

Hejsan. Jag sitter otåligt och väntar på att moderkort (inte bestämt tillverkare eller modell än) med Intel Z77 ska börja säljas. Jag har upptäckt att några butiker har börjat lista moderkort från MSI (och även Asrock) som "i lager". Kan detta verkligen stämma?
Vad jag har förstått så skulle inte försäljningen börja föränn den 8/4...

Mer specifikt kan jag säga att det i nuläget lutar mest åt ett MSI Z77A-GD55...

Finns grejerna i lager och du är sugen, köp.

Skrivet av Vact:

Trevligt med närvaro från MSI här. Btw vad hände med era robotdammsugare? ^^

Robotdammsugarna såldes aldrig i Europa ens en gång, de var en aning före min tid också... Produktlinjen lades ner av en eller annan anledning.

Skrivet av Atlas Tasume:

Välkommen! Var på tiden tycker jag!

Jag får väll passa på att fråga två saker nu då!

MSi's laptops, närmare bestämmt spellaptopsen i runt 10 000 Kr klassen i dagsläget, det sägs mycket gott om det inbyggda ljudet (Högtalarna) i dom, men hur är det med själva ljudkretsen om man nu skulle villja köra ett par hörlurar till den? Med andra ord, är det något "fancy" eller bara en "standard" krets som på de flesta inbyggda ljudkort?

Och det andra, som 94johsam frågade, när tror ni att nästa generation av era laptops med Ivy Bridge och den nya generationen AMD/Nvidia kort kommer?

Jag kollar upp läget med ljudkretsarna (har det inte i huvudet), och återkommer. Det andra svaret har du en bit högre upp.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Varmt välkommna till SweC-gänget

Måste tacka för ert visade intresse för oss här.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Sedär ja, välkomna.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Medlem

Ni kan ju ge oss lite fina erbjudanden nu när ni är här på forat!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Atlas Tasume:

Välkommen! Var på tiden tycker jag!

Jag får väll passa på att fråga två saker nu då!

MSi's laptops, närmare bestämmt spellaptopsen i runt 10 000 Kr klassen i dagsläget, det sägs mycket gott om det inbyggda ljudet (Högtalarna) i dom, men hur är det med själva ljudkretsen om man nu skulle villja köra ett par hörlurar till den? Med andra ord, är det något "fancy" eller bara en "standard" krets som på de flesta inbyggda ljudkort?

Checkade upp det här nu, och i grunden är det lite finare Realtek-kretsar som används, vi har dock drivrutiner som har annorlunda ljudprofiler jämfört med Realteks standarddrivers. Mest skillnad är det som du säger på högtalarna, jämfört med konkurrerande notebooks, men mjukvaruoptimeringen ska ge ett litet mervärde även för den som vill använda hörlurar.

Skrivet av Tottus:

Hej och välkomna in i forumet!

Sitter på 2 st MSI GTX 580 SLI. Har ett problem vardagligen.

Nvidia kernel mode driver svarar inte och har återställts och skärmen slocknar i några sekunder.
World of warcraft startas om.
Detta händer flera gånger per dag.

Jag har googlat saken och märker att det är många som har det problemet med GTX 5xx-serien.
Jag antar att det inte direkt är erat fel/problem, men ni måste ändå ha stött på problemet innan? Jag vill höra vad ni har att säga om det och vad ni hört.

Problemet verkar en aning främmande för våra tekniker, är jag rädd. Standardrådet är förstås att testa de senaste drivrutinerna, det kommer ju buggfixar med jämna mellanrum från NVIDIA.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Avstängd

Mitt big bang 2 funkar inte som det ska. finns de någon svensk support. ? isåfall ge telefonnr

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

Stort plus från er på MSI att komma ut till Svenska folket via forum! Välkomna!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Föredetting
Skrivet av flammsig:

Mitt big bang 2 funkar inte som det ska. finns de någon svensk support. ? isåfall ge telefonnr

Vi har ingen telefonsupport på komponenter, dessvärre. (Det har förresten ingen annan komponenttillverkare heller, kan jag meddela.) Vid bekymmer med komponenter, hör av dig till din återförsäljare så ordnar de fram en ersättningsprodukt. Är det ett mindre problem kan du skriva felet här så kan vi försöka hjälpa dig, men vid hårdvarufel på MSI-komponenter är det alltid retur till återförsäljare som gäller.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte inte om MSI. En dag fick jag ett moderkort i utbyte av en handlare, jag lämnade in ett Gigabyte men fick ett MSI tillbaka. Nu tycker jag om MSI. En sån solskenshistoria!

Välkomna :).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Hej hoppas inte detta ses som fult att ställa här, men som både privat person och professionellt så brukar jag era produkter relativt mycket. Min fråga gäller just S1155 / FM1. Då ni inte har någon närvaro i ITX segmentet. Och man är mer eller mindre tvungen att förlita sig på Asrock. Vilket gör ont. Har ni några planer på att kanske utöka med ITX Moderkort till dessa socklar i low/mid prestanda?

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10