Förbättringar i Windows 8 och 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Problemet med startknappen är att den är liten och svår att träffa i jämförelse med hörnen, dessutom tar den upp plats, den är inte alltid där utan döljs ofta av program. Du har dock en startknapp kvar i charms om du skulle behöva den. Om det största problemet med hot-corners är att de inte fungerar idealt om man kör W8 i en VM i ett fönster utan att låta host-programmet hålla musen så tycker jag det är ganska bra. Hur många tror du använder en VM minst säg en gång i månaden, jag tror inte det är mer än en procent. Hur många av dem tror du kör W8 i en VM, och hur många av dem använder VM:en på ett sådant sätt så att det inte fungerar att hålla musen? Jag vet inte men jag tror att vi är nere en bra bit under en promille av användarna här. Då tror jag flerskärmsfunktionerna påverkar många fler, dock så tycker jag att lösningen är ganska enkel och jag har nämnt den ett antal gånger här i tråden.

Fast det var ju därför jag efterfrågade en startknapp som behöll hot corners, du får det bästa av två världar utan att behöva tumma på någonting, i princip.
Sedan förstår jag inte alls vad du menar med att det finns en startknapp i charmen, du vet väl lika väl som jag att den är lika svår att nå som startskärmen eftersom den också nås med hot corners (även om den är aningens snällare)?
Och ja, du får gärna tycka att det är goda förutsättningar, men jag förstår ändå inte varför man ska nöja sig med en halvbra lösning när man kan få en fantastisk lösning utan några egentliga nackdelar.

Dessutom gäller det inte enbart Windows 8, utan även Windows Server 2012 har samma problem. Likaså gäller det inte enbart VMs utan även inbyggda fjärrskrivbordet när det inte körs i fullskärm (som så vitt jag vet inte ens har möjligheten till att "låsa" musen).
(sedan kräver Hyper-V 3 tangenter för att "låsa upp" musen, vilket inte direkt hjälper det case du försöker driva)

Skrivet av snajk:

Jag ser bara inte hur det skiljer sig från Windows 7, ett vänsterklick på nätverket där fick upp en ruta med nätverkets namn och en länk till nätverks- och delningscentret, ett högerklick gav samma länk och möjlighet till felsökning. På W8 räcker det med att hålla musen över ikonen för att få samma information och nätverkscentret och felsökningen finns tillgängligt via ett högerklick.

Ett vänsterklick i W7 visar vilken typ av nätverk det är (hem,företag,offentlig), den ger en länk till nätverks- och delningscenter(!!) samt nätverksnamn och status. I W8 visar samma typ av klick att du är ansluten. INGENTING annat (den visar fan inte ens vad nätverksnamnet heter.., iaf inte hos mig men det kan bero på att jag har virtuella interface). Dessutom tar den upp ~10 gånger mer plats, och det går inte ens bortförklara sig med att fitt's law skulle göra saken bättre. (det är ju så gott som lika stor träffyta men fruktansvärt mycket längre bort från där man klickade)
Även i W7 kan du hålla musen över ikonen för att få samma information som motsvarande funktion i W8.
Högerklick är också bestående.
Så du får gärna utveckla vad exakt det är som du anser är bättre (eller lika bra) med W8-nätverksmenyn (skippa allt fanboy:ande då också är du snäll). Och varför jag har fel när jag hävdar att det är en försämring.

Skrivet av snajk:

Råkar man vänsterklicka när man ska högerklicka, och det är något som händer så ofta att du vill att hänsyn för det ska tas i designen av OS:et så kanske en Mac hade passat bättre; bara en musknapp.

Du verkar fortfarande inte vara införstådd i att nätverksmenyn är meningslös på stationära datorer, varför ska den finnas där överhuvudtaget när den inte fyller någon som helst funktion (på stationära (utan trådlöst) som ändå ännu utgör en majoritet(?) av datorerna)?
Lös det genom att fixa så att man kan högerklicka på anslutningen för att få upp nätverksinställningar, eller ett klick på den så att man får upp.. någonting överhuvudtaget.

Men nej, fortsätt avfärda det som ett icke-problem med argumentet "man behöver inte använda den". Det låter inte alls som gerillamarknadsföring.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anden12:

Fast det var ju därför jag efterfrågade en startknapp som behöll hot corners, du får det bästa av två världar utan att behöva tumma på någonting, i princip.
Sedan förstår jag inte alls vad du menar med att det finns en startknapp i charmen, du vet väl lika väl som jag att den är lika svår att nå som startskärmen eftersom den också nås med hot corners (även om den är aningens snällare)?
Och ja, du får gärna tycka att det är goda förutsättningar, men jag förstår ändå inte varför man ska nöja sig med en halvbra lösning när man kan få en fantastisk lösning utan några egentliga nackdelar.

Så en startknapp är en fantastisk lösning? I ditt specifika fall så är den nya lösningen aningen omständligare men det kräver ju alla de förutsättningar som jag skrev om, att du vill köra en W8 VM (eller en WS2012 VM eller remote desktop) i ett fönster som inte kan hålla musen och dessutom inte ha tillgång till ett tangentbord, för att det ska vara ett problem över huvud taget. Jag säger inte att det inte är ett problem bara att det är ett väldigt litet problem som i värsta fall påverkar någon promille av användarna. Bara förutsättningen att inte ha tillgång till ett tangentbord gör ju att i princip alla faller bort från problematiken. (Ok, har man en tablet så har man inget tangentbord, dock har alla tablets med Windows en Windowsknapp.)

Sen säger jag inte att en startknapp i charmen är en bra lösning, för en tablet ok men inte för en riktig dator. Det var bara att väldigt många klagade extremt mycket på att startknappen var borta, att alla noviser inte skulle förstå nånting när startknappen inte var synlig osv. och då ville jag bara visa att det visst finns en startknapp kvar, bara undangömd.

Citat:

Dessutom gäller det inte enbart Windows 8, utan även Windows Server 2012 har samma problem. Likaså gäller det inte enbart VMs utan även inbyggda fjärrskrivbordet när det inte körs i fullskärm (som så vitt jag vet inte ens har möjligheten till att "låsa" musen).
(sedan kräver Hyper-V 3 tangenter för att "låsa upp" musen, vilket inte direkt hjälper det case du försöker driva)

Dock fungerar Windowsknappen även där. Tre knappar för att släppa musen brukar vara standard, Ctr + Shift + Alt är väl det normala, och de går att nå med en hand utan att flytta den särskilt långt.

Citat:

Ett vänsterklick i W7 visar vilken typ av nätverk det är (hem,företag,offentlig), den ger en länk till nätverks- och delningscenter(!!) samt nätverksnamn och status. I W8 visar samma typ av klick att du är ansluten. INGENTING annat (den visar fan inte ens vad nätverksnamnet heter.., iaf inte hos mig men det kan bero på att jag har virtuella interface). Dessutom tar den upp ~10 gånger mer plats, och det går inte ens bortförklara sig med att fitt's law skulle göra saken bättre. (det är ju så gott som lika stor träffyta men fruktansvärt mycket längre bort från där man klickade)
Även i W7 kan du hålla musen över ikonen för att få samma information som motsvarande funktion i W8.

Det nya har också sina fördelar som du inte ser för att du är så fast i dina gamla mönster. Jag kan hålla med om att det exempelvis hade varit bra att få upp en statusruta vid ett vänsterklick på nätverksikonen i meddelandefältet, som det var innan, men jag kan inte påstå att jag saknat det någon gång. Publika, privata eller hemnätverk är bara en distinktion som Windows gjorde från W7 och har inget med själva anslutningen att göra utan handlar bara om vilka filer du delar ut som default. I W8 så behandlas alla nätverk som publika tills dess att du sätter igång delning. Andra fördelar med nätverkshanteringen i W8 är exempelvis att det finns Airplane mode som stänger av alla radios (eller de man vill), att det finns inbyggt stöd för mängder av mobila bredband, bättre säkerhet osv.

Vi kan diskutera för och nackdelar med gränssnitten ganska länge (och designprinciper och lagar) men faktum kvarstår att det till mångt och mycket är en smakfråga. Jag gillar den nya menyn över nätverk bättre för att den är cleanare och luftigare samt visar fler nätverk än den gamla på en gång, du föredrar den gamla, kanske för att den är mer informationsintensiv eller bara för att den tar upp mindre plats. Jag tror vi båda kan hålla med om att detta inte är något som är avgörande för huruvida OS:et är värt att installera eller ej. MS har fått mycket kritik för att inte exempelvis alla inställningar fungerar i Metro utan att man måste gå via den vanliga kontrollpanelen, här är en funktion de har fått in i metro men då är det förstås fel också.

Citat:

Högerklick är också bestående.

Bestående...? Av vad?

Citat:

Så du får gärna utveckla vad exakt det är som du anser är bättre (eller lika bra) med W8-nätverksmenyn (skippa allt fanboy:ande då också är du snäll). Och varför jag har fel när jag hävdar att det är en försämring.

Den är snyggare, luftigare, låter en se fler nätverk samtidigt (det händer ofta att det nätverk jag är ute efter inte finns bland de första 10 eller vad som nu var standard i W7) och stämmer väl överens med resten av det nya UI:t. Vad är nackdelarna? Att en meny som bara syns just när man agerar med den har blivit större? Att menyn följer de konventioner som kom i och med OS:et?

Citat:

Du verkar fortfarande inte vara införstådd i att nätverksmenyn är meningslös på stationära datorer, varför ska den finnas där överhuvudtaget när den inte fyller någon som helst funktion (på stationära (utan trådlöst) som ändå ännu utgör en majoritet(?) av datorerna)?

Tja, kanske för virtuella nätverk? Alla använder inte datorer på samma sätt som du och även stationära kan ansluta trådlöst och behöva byta anslutningar, dessutom utgör stationära datorer en allt mindre del av marknaden för varje dag som går (det har sålts fler laptops än stationära i ganska många år nu). Men visst, har man bara en nätverksadapter (trådad) och inga virtuella så är menyn ganska onödig.

Citat:

Lös det genom att fixa så att man kan högerklicka på anslutningen för att få upp nätverksinställningar, eller ett klick på den så att man får upp.. någonting överhuvudtaget.

Men, ett högerklick ger ju en meny där du kan komma åt nätverksinställningarna (Nätverks- och delningscenter). Jag håller med om vänsterklicket dock.

Citat:

Men nej, fortsätt avfärda det som ett icke-problem med argumentet "man behöver inte använda den".

Det gör jag inte, nätverksmenyn måste de flesta använda så det hade inte varit ett bra argument. Jag ser bara inte att det är någon försämring gentemot tidigare, förutom möjligtvis vänsterklicket då men det har också tappat ganska mycket av sin mening när Windows inte kategoriserar nätverken i Privat, Publikt osv. längre. Statusen får man vid mouse-over.

Citat:

Det låter inte alls som gerillamarknadsföring.

Ja självklart betalar MS någon för att lägga timmar på att diskutera små aspekter av deras senaste release med en person på ett obskyrt forum...
På med foliehatten bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Så en startknapp är en fantastisk lösning? I ditt specifika fall så är den nya lösningen aningen omständligare men det kräver ju alla de förutsättningar som jag skrev om, att du vill köra en W8 VM (eller en WS2012 VM eller remote desktop) i ett fönster som inte kan hålla musen och dessutom inte ha tillgång till ett tangentbord, för att det ska vara ett problem över huvud taget. Jag säger inte att det inte är ett problem bara att det är ett väldigt litet problem som i värsta fall påverkar någon promille av användarna. Bara förutsättningen att inte ha tillgång till ett tangentbord gör ju att i princip alla faller bort från problematiken. (Ok, har man en tablet så har man inget tangentbord, dock har alla tablets med Windows en Windowsknapp.)

Fast det handlar inte om att inte ha ett tangentbord, utan att tangentbordet för tillfället av olika anledningar är en svårare väg än ner i hörnet. Eller att man av andra orsaker bara har en hand tillgänglig (som man med fördel ofta då har på musen eftersom den kan sköta betydligt mycket mer), till exempel kan vänsterhanden vara upptagen med att bläddra i papper, dricka kaffe, fippla med telefon.. alternativt så är det helt enkelt så att man har skrivbordet fyllt med grejer eftersom man håller på med något som leder till att tangentbordet är svårt att nå. Detta är verkligen inte ett ovanligt scenario för mig, men jag kanske är konstigt.
En startknapp (med hot corners) är en betydligt tydligare lösning än hot corners utan startknapp (dessutom skulle jag kunna använda den med musen i VM/remote). Dessutom skulle det bli självklart hur man tar sig (tillbaks) till startskärmen.
Nej, det är inga stora grejer, men för oss som det ofta händer för är det otroligt irriterande. Jag vill helt enkelt inte behöva försämra min effektivitet genom att fixa problem som uppstår på grund av ett interface som jag inte får ut något av.
Dessutom bygger dina lösningar på att man dels ska binda kortkommandon till VMen (eller fjärrskrivbord) samt låsa musen till respektive.

Skrivet av snajk:

Sen säger jag inte att en startknapp i charmen är en bra lösning, för en tablet ok men inte för en riktig dator. Det var bara att väldigt många klagade extremt mycket på att startknappen var borta, att alla noviser inte skulle förstå nånting när startknappen inte var synlig osv. och då ville jag bara visa att det visst finns en startknapp kvar, bara undangömd.

Den är precis lika synlig som Metro. Hamnar man med musen i nedre vänstra hörnet får man upp en liten bild av metro, och har man kommit så långt fattar man nog galoppen lika väl som om man lyckats ta sig ner i högra kanterna.

Skrivet av snajk:

Det nya har också sina fördelar som du inte ser för att du är så fast i dina gamla mönster.

Och ändå kan du inte ge mig något exempel på fördelar på datorer utan trådlös kommunikation? Eller så är det du som så gärna vill prisa WP8 att du vägrar inse dess brister?

Skrivet av snajk:

...du föredrar den gamla, kanske för att den är mer informationsintensiv eller bara för att den tar upp mindre plats.

Nej, jag föredrar den gamla för att den har funktioner som inte finns i nya. Som att ta sig till nätverksinställningar.

Skrivet av snajk:

Bestående...?

bestående som i varaktig, som i beständig, som i oföränderlig. Samma lika.

Skrivet av snajk:

Att en meny som bara syns just när man agerar med den har blivit större? Att menyn följer de konventioner som kom i och med OS:et?

Att den har förlorat den basala funktionen att ta sig till nätverksinställningar. (börjar bli enformigt..)

Skrivet av snajk:

dessutom utgör stationära datorer en allt mindre del av marknaden för varje dag som går (det har sålts fler laptops än stationära i ganska många år nu).

Fast utan att veta någon statistik så är jag väldigt säker på att stationära är i klar majoritet. Och att detta kommer att stå sig ett par år till. (och då tänker jag världen, såklart, men också USA ensamt)

Skrivet av snajk:

Men, ett högerklick ger ju en meny där du kan komma åt nätverksinställningarna (Nätverks- och delningscenter). Jag håller med om vänsterklicket dock.

Ett högerklick på trådade lan ger ingenting. Ett vänsterklick i samma meny ger, surprise, ingenting.
Inte ens nuvarande IP-configuration går att få upp, hurfan tänkte dem?

Skrivet av snajk:

Ja självklart betalar MS någon för att lägga timmar på att diskutera små aspekter av deras senaste release med en person på ett obskyrt forum...
På med foliehatten bara.

Det finns fanboys i mängder som inte får ett korvöre, ändå håller de på dag in och dag ut och sprider sin propaganda. (nu får du dock inte ta åt dig)

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anden12:

Fast det handlar inte om att inte ha ett tangentbord, utan att tangentbordet för tillfället av olika anledningar är en svårare väg än ner i hörnet. Eller att man av andra orsaker bara har en hand tillgänglig (som man med fördel ofta då har på musen eftersom den kan sköta betydligt mycket mer), till exempel kan vänsterhanden vara upptagen med att bläddra i papper, dricka kaffe, fippla med telefon.. alternativt så är det helt enkelt så att man har skrivbordet fyllt med grejer eftersom man håller på med något som leder till att tangentbordet är svårt att nå. Detta är verkligen inte ett ovanligt scenario för mig, men jag kanske är konstigt.
En startknapp (med hot corners) är en betydligt tydligare lösning än hot corners utan startknapp (dessutom skulle jag kunna använda den med musen i VM/remote). Dessutom skulle det bli självklart hur man tar sig (tillbaks) till startskärmen.
Nej, det är inga stora grejer, men för oss som det ofta händer för är det otroligt irriterande. Jag vill helt enkelt inte behöva försämra min effektivitet genom att fixa problem som uppstår på grund av ett interface som jag inte får ut något av.

Så du arbetar ofta med en hand? För mig så skulle jag nog säga att vänsterhanden alltid ligger på tangentbordet när jag jobbar med datorn, inte när jag slösurfar eller så men när jag verkligen arbetar. Alltså exempelvis i VMs, utvecklingsmiljöer eller liknande.

Citat:

Dessutom bygger dina lösningar på att man dels ska binda kortkommandon till VMen (eller fjärrskrivbord) samt låsa musen till respektive.

Windowsknappen är inget kortkommando och behöver normalt inte bindas till en VM utan fungerar direkt, att låsa musen är en lösning som du kanske inte uppskattar då den medför andra problem för just ditt arbetssätt men det är en lösning.

Citat:

Den är precis lika synlig som Metro. Hamnar man med musen i nedre vänstra hörnet får man upp en liten bild av metro, och har man kommit så långt fattar man nog galoppen lika väl som om man lyckats ta sig ner i högra kanterna.

Jag vet.

Citat:

Och ändå kan du inte ge mig något exempel på fördelar på datorer utan trådlös kommunikation? Eller så är det du som så gärna vill prisa WP8 att du vägrar inse dess brister?

Som du själv säger så har man inget behov av den menyn om man inte har mer än ett nätverk. Jag ser dock inget problem i att menyn finns där för de tillfällen då man kanske behöver den. Jag använder inte WordPad exempelvis då jag har Office installerat men jag kräver inte att WordPad ska avinstalleras automatiskt för att Office installeras. Ibland måste man låta funktioner som är viktiga för andra finnas trots att de inte gör något för dig.

Citat:

Nej, jag föredrar den gamla för att den har funktioner som inte finns i nya. Som att ta sig till nätverksinställningar.

I gamla nätverksmenyn fanns det en genväg till Nätverks- och delningscenter precis som det finns i högerklicksmenyn i W8 (och i W7). Du är upprörd över att genvägen inte är duplicerad inne i menyn som du inte ens vill ska vara där, eller har jag missförstått?

Citat:

bestående som i varaktig, som i beständig, som i oföränderlig. Samma lika.

Samma som vad, lika vad, oföränderlig i jämförelse med vad? Jag vet inte alls vad du menar här tyvärr.

Citat:

Att den har förlorat den basala funktionen att ta sig till nätverksinställningar. (börjar bli enformigt..)

Men det har den ju inte, högerklick på nätverksikonen och så är den funktionen där. Börjar bli enformigt, ja.

Citat:

Fast utan att veta någon statistik så är jag väldigt säker på att stationära är i klar majoritet. Och att detta kommer att stå sig ett par år till. (och då tänker jag världen, såklart, men också USA ensamt)

Utan siffror så säger inte det så mycket. Laptops gick om desktops i försäljning i maj 2005 (källa) och skillnaden har bara ökat sedan dess, så visst finns det en chans att alla gamla datorer som kanske fortfarande används gör att den totala mängden desktops är större än mängden laptops. Ser man istället på datorer som klarar W8 så ser bilden dock helt annorlunda ut.

Citat:

Ett högerklick på trådade lan ger ingenting. Ett vänsterklick i samma meny ger, surprise, ingenting.
Inte ens nuvarande IP-configuration går att få upp, hurfan tänkte dem?

Allt finns i nätverks- och delningscentret precis som på W7, och det är direkt åtkomligt via ett högerklick, igen precis som på W7. Genvägen är inte längre duplicerad i listan över nätverk dock.

Citat:

Det finns fanboys i mängder som inte får ett korvöre, ändå håller de på dag in och dag ut och sprider sin propaganda. (nu får du dock inte ta åt dig)

Jag ser inte mig som en fanboy, framför allt inte en för MS. Däremot uppskattar jag nya saker och gillar att sätta mig in i nya system. Dock var det du som anklagade mig för att marknadsföra, vilket jag inte gjorde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Så du arbetar ofta med en hand? För mig så skulle jag nog säga att vänsterhanden alltid ligger på tangentbordet när jag jobbar med datorn, inte när jag slösurfar eller så men när jag verkligen arbetar. Alltså exempelvis i VMs, utvecklingsmiljöer eller liknande.

När jag inte har behov av tangentbordet försvinner min hand därifrån, jag tror inte att det är ovanligt.

Skrivet av snajk:

Windowsknappen är inget kortkommando och behöver normalt inte bindas till en VM utan fungerar direkt, att låsa musen är en lösning som du kanske inte uppskattar då den medför andra problem för just ditt arbetssätt men det är en lösning.

I remote desktop räknas denna knapp som "Windows-tangentkombinationer" och måste aktivt bindas om ifall man inte kör helskärm. Jag tror även att detsamma gäller för Hyper-V-manager, (dock inte helt 100), inställningen finns iaf. (varför nu default-inställningen överhuvudtaget skulle vara intressant)

Skrivet av snajk:

Som du själv säger så har man inget behov av den menyn om man inte har mer än ett nätverk. Jag ser dock inget problem i att menyn finns där för de tillfällen då man kanske behöver den. Jag använder inte WordPad exempelvis då jag har Office installerat men jag kräver inte att WordPad ska avinstalleras automatiskt för att Office installeras. Ibland måste man låta funktioner som är viktiga för andra finnas trots att de inte gör något för dig.

Men du vill heller inte att Office ska ersättas av WordPad när du uppgraderar. Ge bara tillbaks funktionerna (och kanske lite förbättringar, varför inte. Jag hade gärna kunnat se IP-adress direkt där) som fanns i Windows 7 så är jag nöjd, jag accepterar inte en försämring i det här läget. Speciellt inte när menyn som kommer upp inte tillåter mig att ångra (genom att högerklicka för att få upp menyn).

Skrivet av snajk:

I gamla nätverksmenyn fanns det en genväg till Nätverks- och delningscenter precis som det finns i högerklicksmenyn i W8 (och i W7). Du är upprörd över att genvägen inte är duplicerad inne i menyn som du inte ens vill ska vara där, eller har jag missförstått?

Jag är upprörd över att nätverksmenyn finns utan att fylla någon som helst funktion. (trots att jag har en bärbar som, kopplad till docka, automagiskt avaktiverar trådlösa)

Skrivet av snajk:

Samma som vad, lika vad, oföränderlig i jämförelse med vad? Jag vet inte alls vad du menar här tyvärr.

Om du hade tagit dig tid att läsa vad ditt första svar citerade hade du förstått. But here goes; håller man musen över nätverksikonen så är funktionen från W7 samma som i W8. Nothing more nothing less. Inget att haka upp sig på.

Skrivet av snajk:

Men det har den ju inte, högerklick på nätverksikonen och så är den funktionen där. Börjar bli enformigt, ja.

(nu spelar jag lika dum som du nyss gjorde) Det händer ingenting om jag högerklickar på nätverksikonen i nätverksmenyn!!!

Skrivet av snajk:

Utan siffror så säger inte det så mycket. Laptops gick om desktops i försäljning i maj 2005 (källa) och skillnaden har bara ökat sedan dess, så visst finns det en chans att alla gamla datorer som kanske fortfarande används gör att den totala mängden desktops är större än mängden laptops. Ser man istället på datorer som klarar W8 så ser bilden dock helt annorlunda ut.

Och lägger man till folk som dockar sina bärbara när de kommer till jobbet så har vi en tredje bild.

Skrivet av snajk:

Jag ser inte mig som en fanboy

Det gör väl ingen..

EDIT:
vi har för övrigt hittat en hel del buggar i Windows 8 och tillhörande (nya) Microsoft-produkter, vilket är den största anledningen till att vi har valt att avvakta med att rulla ut Windows 8.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk

Det tog mig en dag att gå från "varför i h-vete köpte jag detta" till "I love it!". Saknar ej startmenyn. Så kan man väl sammanfatta det hittills. Men jag kan absolut förstå att det är förvirrande för en datorovan person. Jag kommer inte att rekommendera det till mina föräldrar, eller kunder för den delen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av slobydamn:

Det tog mig en dag att gå från "varför i h-vete köpte jag detta" till "I love it!". Saknar ej startmenyn. Så kan man väl sammanfatta det hittills. Men jag kan absolut förstå att det är förvirrande för en datorovan person. Jag kommer inte att rekommendera det till mina föräldrar, eller kunder för den delen.

Det är förvirrande för alla i början. Förutom för barn utan tidigare kunskap av Windows möjligtvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anden12:

När jag inte har behov av tangentbordet försvinner min hand därifrån, jag tror inte att det är ovanligt.

Tja, det beror förstås på vad man arbetar med, det mesta jag arbetar med innefattar tangentbordet så jag brukar ha i alla fall vänsterhanden där, inte precis hela tiden förstås men det är grundpositionen (vänster pekfinger på F). Dina arbetsmönster kanske ser annorlunda ut. Å andra sidan så borde det vara snabbare att flytta vänsterhanden till windowsknappen än att flytta musen med högerhanden till startknappen då windowsknappen har en fast position på tangentbordet och så.

Citat:

I remote desktop räknas denna knapp som "Windows-tangentkombinationer" och måste aktivt bindas om ifall man inte kör helskärm. Jag tror även att detsamma gäller för Hyper-V-manager, (dock inte helt 100), inställningen finns iaf. (varför nu default-inställningen överhuvudtaget skulle vara intressant)

Jag trodde att "Windows-tangentkombinationer" var just det, kombinationer som innefattade Windowstangenten, inte att bara trycka på Windows. Men jag använder inte Remote Desktop särskilt ofta så jag kommer inte ihåg exakt hur det fungerar där.

Citat:

Men du vill heller inte att Office ska ersättas av WordPad när du uppgraderar.

Lite långsökt liknelse tycker jag. Funktionaliteten har inte försvunnit utan bara bytt plats. En bättre liknelse hade varit exempelvis när ribbon kom och ersatte de vanliga menyerna i Office.

Citat:

Ge bara tillbaks funktionerna (och kanske lite förbättringar, varför inte. Jag hade gärna kunnat se IP-adress direkt där) som fanns i Windows 7 så är jag nöjd, jag accepterar inte en försämring i det här läget. Speciellt inte när menyn som kommer upp inte tillåter mig att ångra (genom att högerklicka för att få upp menyn).

Funktionerna finns där det är bara att de inte ligger på exakt samma ställe. För att komma åt nätverksinställningarna så högerklickar du på nätverksikonen i meddelandefältet och väljer Nätverks- och delningscenter som jag redan har nämnt ett antal gånger. Du kan inte komma åt detta ifrån listan över tillgängliga nätverk, vilket jag har förstått är ditt problem. Dock så kan man högerklicka på varje anslutning och komma åt egenskaper för den anslutningen osv.

Jag hade inte heller haft något emot att se IP, GW och liknande i statusen eller vid mouse over men för de flesta användare så är det för mycket information som de inte har någon användning av.

Citat:

Jag är upprörd över att nätverksmenyn finns utan att fylla någon som helst funktion. (trots att jag har en bärbar som, kopplad till docka, automagiskt avaktiverar trådlösa)

Nätverksmenyn fyller ingen funktion för dig. För de flesta så är nätverksmenyn en av de mesta använda inställningarna.

Citat:

Om du hade tagit dig tid att läsa vad ditt första svar citerade hade du förstått. But here goes; håller man musen över nätverksikonen så är funktionen från W7 samma som i W8. Nothing more nothing less. Inget att haka upp sig på.

Fast det gjorde jag, och det enda du sa var att högerklick var bestående. Nu har du förklarat att vad du menade var att mouse over funktionaliteten inte hade förändrats mellan releaserna, och då förstår jag.

Citat:

(nu spelar jag lika dum som du nyss gjorde) Det händer ingenting om jag högerklickar på nätverksikonen i nätverksmenyn!!!

Vilken nätverksikon i nätverksmenyn? Menar du rubriken "Nätverk" högst upp eller kanske ikonerna för de olika nätverken? Jag sa aldrig att det hände något när du klickade där utan att funktionaliteten finns under ett högerklick på nätverksikonen i meddelandefältet där den också fanns under W7.

Citat:

Och lägger man till folk som dockar sina bärbara när de kommer till jobbet så har vi en tredje bild.

Men det har inget med saken att göra. De som endast dockar sina datorer och aldrig använder något nätverk utöver de trådade i dockningsstationen må inte ha något behov av nätverksmenyn men de är knappast en stor grupp. De flesta tar med sig sina datorer hem eller ut på uppdrag ibland och då behöver man ansluta till olika nätverk.

Citat:

Det gör väl ingen..

Nej det är ju sant. Men jag har alltid kört olika OS, olika system. Jag har använt en hel del Macar och tyckte OSX var väldigt nyskapande när det kom (sen anser jag att det har stagnerat sedan dess), jag har kört linux både som server och desktop OS även om jag inte anser att det är moget för desktopen än osv. Är det något varumärke som jag har vissa fanboy-tendenser för så är det Lenovo Thinkpads men det handlar om att jag insett att de är de bästa datorerna om man ska arbeta med dem, de håller för det mesta, är snabba, lätta och stilrena. Världens bästa laptoptangentbord och trackpoint är bara grädde på moset. Dessutom kan man få dem utan OS så behöver man inte (i förlängningen) ge några pengar till MS.

Citat:

EDIT:
vi har för övrigt hittat en hel del buggar i Windows 8 och tillhörande (nya) Microsoft-produkter, vilket är den största anledningen till att vi har valt att avvakta med att rulla ut Windows 8.

Jaså, det vore intressant att höra några av dem. Jag har hittat lite buggar i en del appar, framför allt MS spel som Solitaire och Winmine, men inga i själva OS:et hittills. Jag skulle nog säga att det är ett av de mest stabila OS:en vid release någonsin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Tja, det beror förstås på vad man arbetar med, det mesta jag arbetar med innefattar tangentbordet så jag brukar ha i alla fall vänsterhanden där, inte precis hela tiden förstås men det är grundpositionen (vänster pekfinger på F). Dina arbetsmönster kanske ser annorlunda ut. Å andra sidan så borde det vara snabbare att flytta vänsterhanden till windowsknappen än att flytta musen med högerhanden till startknappen då windowsknappen har en fast position på tangentbordet och så.

Fast då missade du vad jag just skrev, vänsterhanden kan vara upptagen med annat, eller så kan tangentbordet av en eller annan anledning vara svårtillgängligt (till exempel för att man har papper över tangentbordet, man har en laptop framför tangentbordet, you name it...) kontentan är i alla fall att jag saknar en vettig valmöjlighet till Windowstangeten i remote/VMs - vilket fanns i W7/2008r2 men inte i W8/2012.

Skrivet av snajk:

Funktionerna finns där det är bara att de inte ligger på exakt samma ställe. För att komma åt nätverksinställningarna så högerklickar du på nätverksikonen i meddelandefältet och väljer Nätverks- och delningscenter som jag redan har nämnt ett antal gånger. Du kan inte komma åt detta ifrån listan över tillgängliga nätverk, vilket jag har förstått är ditt problem. Dock så kan man högerklicka på varje anslutning och komma åt egenskaper för den anslutningen osv.

Fast det är ju just det som är problemet, man kan inte högerklicka på trådade nät i nätverksmenyn (eller vänsterklicka för den delen).

Skrivet av snajk:

Nätverksmenyn fyller ingen funktion för dig. För de flesta så är nätverksmenyn en av de mesta använda inställningarna.

Den fyller ingen funktion så länge man enbart är uppkopplad till ett trådat nätverk. Vilket också är det enda jag hävdat är det jag ser som ett problem.

Skrivet av snajk:

Jaså, det vore intressant att höra några av dem. Jag har hittat lite buggar i en del appar, framför allt MS spel som Solitaire och Winmine, men inga i själva OS:et hittills. Jag skulle nog säga att det är ett av de mest stabila OS:en vid release någonsin.

Det är inte speciellt många buggar som är direkt i Windows 8, men tillsammans med andra microsoft-program så buggar det ur (vilket inte sker under Win7). Bland annat leder IE10 till en hel del problem.
Den enda direkta Win8-buggen vi har hittat är om man lägger ut en GPO att datorn automagiskt ska ansluta till ett nätverk; i detta läge så kryssas alla nätverk i till "anslut automatisk".
Sedan är det två buggar i IE10 (förutom att kompatibilitetsläget ibland verkar knasa): den ena gör att man inte kan använda UAG-portal för RDP. Och den andra gör att man inte kan ansluta till webbmöten i Lync.
Dessutom krashar lync 2013 konstant om Outlook (2013) är uppe (enbart på Win8, Win7 fungerar det på)
Det finns några grejer till vi har hittat, men kommer inte på dessa nu.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anden12:

Fast då missade du vad jag just skrev, vänsterhanden kan vara upptagen med annat, eller så kan tangentbordet av en eller annan anledning vara svårtillgängligt (till exempel för att man har papper över tangentbordet, man har en laptop framför tangentbordet, you name it...) kontentan är i alla fall att jag saknar en vettig valmöjlighet till Windowstangeten i remote/VMs - vilket fanns i W7/2008r2 men inte i W8/2012.

Jo visst kan det vara så. Skulle jag jobba effektivt så skulle jag nog inte ha saker ivägen för tangentbordet men ok.

Citat:

Fast det är ju just det som är problemet, man kan inte högerklicka på trådade nät i nätverksmenyn (eller vänsterklicka för den delen).

Det är klart man kan, högerklick får upp en meny där man kan stänga av eller sätta igång delning:

Vänsterklick ansluter till en anslutning så det har förstås ingen funktion när det gäller en trådad anslutning då den ansluts automatiskt när sladden stoppas i.

Citat:

Den fyller ingen funktion så länge man enbart är uppkopplad till ett trådat nätverk. Vilket också är det enda jag hävdat är det jag ser som ett problem.

Förutom ovan då... Sen ser jag fortfarande inte problemet, operativsystemet har en lista över tillgängliga nätverk, något som vi båda nog kan hålla med om att det är en essentiell funktion för ett OS, och den listan avaktiveras inte automatiskt när man bara är ansluten till ett. Och det är ett problem hur?

Citat:

Det är inte speciellt många buggar som är direkt i Windows 8, men tillsammans med andra microsoft-program så buggar det ur (vilket inte sker under Win7). Bland annat leder IE10 till en hel del problem.
Den enda direkta Win8-buggen vi har hittat är om man lägger ut en GPO att datorn automagiskt ska ansluta till ett nätverk; i detta läge så kryssas alla nätverk i till "anslut automatisk".
Sedan är det två buggar i IE10 (förutom att kompatibilitetsläget ibland verkar knasa): den ena gör att man inte kan använda UAG-portal för RDP. Och den andra gör att man inte kan ansluta till webbmöten i Lync.
Dessutom krashar lync 2013 konstant om Outlook (2013) är uppe (enbart på Win8, Win7 fungerar det på)
Det finns några grejer till vi har hittat, men kommer inte på dessa nu.

Jo det låter ju inte så bra. Inga direkta jätteproblem, speciellt med tanke på hur ungt OS:et är, men fortfarande dåligt. Att Office 2013 buggar är inte så bra heller, det är inte släppt än men retailversionen har funnits ute på Technet ett tag så det borde vara buggfritt. Det är kanske därför företag brukar vänta ett tag med nya OS-releaser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det är klart man kan, högerklick får upp en meny där man kan stänga av eller sätta igång delning:

http://forumbilder.se/images/69302012325219cb8.jpg

Vänsterklick ansluter till en anslutning så det har förstås ingen funktion när det gäller en trådad anslutning då den ansluts automatiskt när sladden stoppas i.

Den där får man inte upp om man är uppkopplad mot ett domän.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anden12:

Den där får man inte upp om man är uppkopplad mot ett domän.

Nej, då styr man inte själv över delning på det sättet.

Permalänk
Snusfri

En sak jag faktiskt skulle vilja se är tabbar i explorer, likt det som finns i firefox, IE, Opera osv.
Undras varför det inte implementerats där egentligen?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av THB:

En sak jag faktiskt skulle vilja se är tabbar i explorer, likt det som finns i firefox, IE, Opera osv.
Undras varför det inte implementerats där egentligen?

Ms har främst satsat på att förstöra interfacet inte förbättra det, men du kan ju kika på:
http://qttabbar.sourceforge.net/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Windows 8 verkar vara populärt bland gamers. http://www.neowin.net/news/steam-stats-show-its-windows-8-use...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Köpte min andra licens idag, till nya HTPCn med AMD Trinity och trådlöst nät. Funkar snabbt och stabilt så jag är nöjd. 7an kunde tappa bort det trådlösa ibland, men det verkar stabilare i 8an.

Förutsatt att man slänger in ClassicShells startknapp och installerar UX-softpatchen så man kan köra ett någorlunda fint tema på fönster istället för det fula platta default-temat.

Saknade även gadgets, men det finns ju så man kan få in ett paket med de som följde med i 7an samt några extra vilket funkar rätt bra. Coretemps gadget ersatte jag med deras CPU-gadget, sen gillar jag att ha väder-gadgeten så man slipper titta ut genom fönstret X)

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Måste säga att Windows 8 fungerar iaf riktigt bra nu när jag kan använda StartIsBack för att återställa gamla start och stänga av hot corners.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blackeagle:

Köpte min andra licens idag, ...Förutsatt att man slänger in ClassicShells startknap....

Äh, irriterande i början att inte ha startknappen men har van mig av med den och nu kan det kvitta. Man upptäcker mer och mer godis under Windows 8 ju mer man använder systemet. Saknar inte W7.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Jag måste också säga att win8 fungerar över förväntan. Körde in det på laptopen till att börja med för att testa lite. Visst, ibörjan var det jobbigt mest för att jag inte visste var man skulle gå för att hitta alla funktioner vilket gjorde att det kändes oerhört trögt att jobba i och en känsla av att saker fattades. Nu när jag vant mig gillar jag det, använder nya "start" som en samling genvägar till mest använda program osv. Körde in det på min stationära också när jag insåg att det fungerade bra så nu är man helt windows 8 konverterad.

Sammanfattningsvis, windows 8 är annorlunda men inte för den delen dåligt. Har man inte lust att lära sig något nytt och vill att allt ska se ut precis som det gjort innan då kommer man inte gilla det och kan lika gärna stanna i windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Äh, irriterande i början att inte ha startknappen men har van mig av med den och nu kan det kvitta. Man upptäcker mer och mer godis under Windows 8 ju mer man använder systemet. Saknar inte W7.

Jag använder mest startknappen för att komma åt kontrollpanalens olika delar direkt, det går snabbare än att först behöva öppna kontrollpanelen i ett separat fönster och sen leta rätt på rätt kategori och så vidare. Nu går jag rätt in på den inställning jag vill ändra. Starta program gör jag från desktopen eller taskbaren ändå, så där kvittar det, men just att snabbt komma åt rätt inställninger är värt att ha ClassicShell för.

Saknar inte heller Windows 7, men jag har heller ingen vidare användning för Metro, eftersom det tar upp en hel skärm och jag får plats med fler program per monitor när jag kör i desktopläget

Det skulle vara för att spela spel i app-läge då, men det gör jag ju redan på min mobil, så det är rätt onödigt.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Köpte både win8 och start8 och tillsammans tyckte jag det var underbart förutom att hälften av spelen vägrade att starta, chrome började flippa ur och det var allmänt fullt med problem:)

Bra OS, dåligt utfört.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Curemylife:

Köpte både win8 och start8 och tillsammans tyckte jag det var underbart förutom att hälften av spelen vägrade att starta, chrome började flippa ur och det var allmänt fullt med problem:)

Bra OS, dåligt utfört.

Det här helt uppenbart att du har något fel på din installation eller din hårdvara om du har de problemen du beskriver. För mig och många fler fungerar alla spel, Chrome flippar inte ur och det är inte allmänt fullt med problem. Vad har du för specifikationer på datorn?

Det jag hade kollat i ditt läge är om alla drivrutiner är installerade/ok och om det finns nyare versioner. Jag hade testat att göra en ren installation av Windows 8 om du inte redan gjort det. Jag hade även låtit bli att installera start8 eller andra tredjepartsprogram så som antivirusprogram som rotar djupt i operativsystemet för att utesluta dessa.

Om ett OS är dåligt utfört är det enligt mig också ett dåligt OS. Vilket jag inte tycker att Windows 8 är.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det här helt uppenbart att du har något fel på din installation eller din hårdvara om du har de problemen du beskriver. För mig och många fler fungerar alla spel, Chrome flippar inte ur och det är inte allmänt fullt med problem. Vad har du för specifikationer på datorn?

Det jag hade kollat i ditt läge är om alla drivrutiner är installerade/ok och om det finns nyare versioner. Jag hade testat att göra en ren installation av Windows 8 om du inte redan gjort det. Jag hade även låtit bli att installera start8 eller andra tredjepartsprogram så som antivirusprogram som rotar djupt i operativsystemet för att utesluta dessa.

Om ett OS är dåligt utfört är det enligt mig också ett dåligt OS. Vilket jag inte tycker att Windows 8 är.

Jo jag har ju en del koll på sådana här saker så det är inte hårdvaran eller drivers det är fel på utan stödet för dom i operativsystemet vilket skulle vara en sådan stor del av Win8.

Beror väl lite på hur man ser det. Vista var dåligt på många sätt men ursprungsidén var god. Samma med Win8, att det ska passa alla och oavsett enhet men med ModernUI så skar det sig nog med otroligt många för att inte tala om företagen. Hade det inte varit för detta så hade det varit utmärkt.

Ta det inte som att jag "trashade" Win8 i min förra post utan mer som att det inte fungerar riktigt för alla. Har sett flera som har samma eller liknande problem och det är inget ovanligt för ett nytt OS så jag ser bara fram emot att kunna installera Win8 till våren för att förhoppningsvis mötas av den känslan jag gjorde nu fast mer bestående;)

Önskar också att man skulle kunna välja bort ModernUI men även att kunna skippa startmenyn. Klarar mig utan tvekan med endast aktivitetsfältet som är den bästa delen i Windows enligt mig och som dom verkligen borde ta vara på och utveckla.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Curemylife:

Jo jag har ju en del koll på sådana här saker så det är inte hårdvaran eller drivers det är fel på utan stödet för dom i operativsystemet vilket skulle vara en sådan stor del av Win8.

Beror väl lite på hur man ser det. Vista var dåligt på många sätt men ursprungsidén var god. Samma med Win8, att det ska passa alla och oavsett enhet men med ModernUI så skar det sig nog med otroligt många för att inte tala om företagen. Hade det inte varit för detta så hade det varit utmärkt.

Ta det inte som att jag "trashade" Win8 i min förra post utan mer som att det inte fungerar riktigt för alla. Har sett flera som har samma eller liknande problem och det är inget ovanligt för ett nytt OS så jag ser bara fram emot att kunna installera Win8 till våren för att förhoppningsvis mötas av den känslan jag gjorde nu fast mer bestående;)

Önskar också att man skulle kunna välja bort ModernUI men även att kunna skippa startmenyn. Klarar mig utan tvekan med endast aktivitetsfältet som är den bästa delen i Windows enligt mig och som dom verkligen borde ta vara på och utveckla.

Det är en mycket stor del av Windows 8 att man har jobbat stenhårt för att allt som fungerar i Windows 7 ska vara kompatibelt. Självklart kan det aldrig bli 100% direkt vid lansering av ett så pass omarbetat operativsystem som Windows 8 är. Ändå är Windows 8 i min mening den Windows-version som är mest kompatibel med tidigare version någonsin.

Jag tar det inte som att du trashar Windows 8 men det vore trevligt om du kunde förklara mer vad det är du har testat och vilka komponenter du har uteslutit att problemen beror på.

Det vore också spännande att höra vad "allmänt fullt med problem" mer specifikt innebär också.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Köpte både win8 och start8 och tillsammans tyckte jag det var underbart förutom att hälften av spelen vägrade att starta, chrome började flippa ur och det var allmänt fullt med problem:)

Bra OS, dåligt utfört.

Aldrig haft några av problemen du beskriver, har haft mindre problem med Windows 8 jämfört med Windows 7.
Enda problem jag haft med Windows 8 är att vissa program från vissa tillverkare inte funkar utan kompabilitetsläge. (Vilket inte är Windows fel och de flesta tillverkare har fixat skiten nu.)

Som strejf skrev, måste gjort något fel.

Permalänk
Avstängd

Jag har nu uppdaterat flera punkter i listan. Är det något ni saknar information om eller något ni tycker ska stå med så meddela gärna mig.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

Linux vinner på alla håll :)<3

Permalänk
Avstängd

Det som faktiskt saknas nu är stöd för 7" tablets. Kanske löser dem det i Windows Blue?

http://www.neowin.net/news/rumor-windows-blue-to-be-optimized...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

Intressant intervju med den nuvarande Windowschefen:

http://www.technologyreview.com/news/508311/the-woman-charged...

"It was a very definite choice to have both environments. A finger's never going to replace the precision of a mouse. It's always going to be easier to type on a keyboard than it is on glass. We didn't want you to have to make a choice."

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

Jag har lagt till två punkter i listan, filat ytterligare på många andra och lagt till bilder. Vad tycks om förändringarna?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...