Permalänk
Medlem

Håller med Destilled här, gillar du FPS spel i första hand skall du försöka köpa en 120 hz skärm. Det är enorm skillnad...speciellt efter du spelat ett tag, då kan du aldrig gå tillbaka till 60 hz igen.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Mjo Tridef funkar fin fint man blir åksjuk av BF3 kan jag avslöja Jag menade bara att Nvidias 3D vision inte funkar, naturligtvis funkar Samsungs egna system utmärkt.
Man kan lura nvidias system om man vill. Jag startade en tråd innan jag köpte min skärm http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

EDIT:; BF3 med Tridef och mina g35 hörlurar i 7.1 gör verkligen att man sitter "mitt i skiten" så att säga

Då går jag på ditt spår , hade lite i bakfoten då så att säga .. jo jag sitter på nvidias och det är WOOW upplevelse med 3d , dock inte sett något spel med " utåt kommande objekt " DET vill jag ju ha , inte bara tunnel effekten, COD funka fint annars :D.

Fast nu ska vi inte förstöra tråden om detta tror jag utan hålla oss till ämnet så det inte byts :D!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Håller med Destilled här, gillar du FPS spel i första hand skall du försöka köpa en 120 hz skärm. Det är enorm skillnad...speciellt efter du spelat ett tag, då kan du aldrig gå tillbaka till 60 hz igen.

Instämmer, mina små lagg i cs försvann och det flyter på som en varm kniv i smör.. kommer aldrig lämna 120 hz, iallfall inte sålänge CSS körs

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Acer har fått bra betyg för deras gamerskärmar. De senaste med 120 Hz har fått lite kritik för deras bleka färger... men annars är dom kanon.

Tycker du jag ska köra med det? http://www.inet.se/produkt/2204801/acer-24-tft-g245hcbid
Jag ska spela mest strategi spel mest shogun, empire total war och fps allt nästan men inte online. Tycker du att skärmen har bra grafik? Den är full hd 1920x1080 det är ju bra eller?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem

Mjo jag vill ha 3D vision av nvidia men man är ju inte gjord av pengar utan av lera :/ så 2D skärm blir det förtillfället.
http://www.inet.se/produkt/2204801/acer-24-tft-g245hcbid
Hade tänkt på denna då jag inte spelar mkt fps online bara campaign utan MYCKET strategi spel så so. Shogun 2, Napoleon, empire total war

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sh4dy:

Tycker du jag ska köra med det? http://www.inet.se/produkt/2204801/acer-24-tft-g245hcbid
Jag ska spela mest strategi spel mest shogun, empire total war och fps allt nästan men inte online. Tycker du att skärmen har bra grafik? Den är full hd 1920x1080 det är ju bra eller?

Har ingen erfarenhet av skärmen, men värkar inte dum alls .. känner du en vibb för den så kör på den !
Spelar du fps spel fast inte online kanske inte 120hz har en jätte större betydelse, ( man brukar inte bli lika petig som då man kör med scores online).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distilled:

Har ingen erfarenhet av skärmen, men värkar inte dum alls .. känner du en vibb för den så kör på den !
Spelar du fps spel fast inte online kanske inte 120hz har en jätte större betydelse, ( man brukar inte bli lika petig som då man kör med scores online).

Nej det är just det. Jag spelar mest strategi spel stora armer

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sh4dy:

Nej det är just det. Jag spelar mest strategi spel stora armer

Den skärmen lämpar sig för spel.. men vill du ha fina färger osv ska du ha en ips skärm ..
Kanske ska låta någon annan överta som har mer erfarenhet i IPS skärmar, men av alla trådar jag sett.. där det frågas, fps eller strategi , vid strategi anges ips panel mer en ofta då det har sjukt fina färger och andra godsaker.. som en "vanlig" saknar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distilled:

Den skärmen lämpar sig för spel.. men vill du ha fina färger osv ska du ha en ips skärm ..
Kanske ska låta någon annan överta som har mer erfarenhet i IPS skärmar, men av alla trådar jag sett.. där det frågas, fps eller strategi , vid strategi anges ips panel mer en ofta då det har sjukt fina färger och andra godsaker.. som en "vanlig" saknar

Vad är ips ? Skiljer det sig mycket till det som är annat än ips vet inte vad det är

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Tack för länken, sen så finns det ASUS skärmarna då alla är lika design är asus skärmarna bra för spel har de bra färger jämfört med acer skärmen jag nämnde ovan?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Avstängd

Kan inte uttala mig om det, men finns hur mycket trådar som helst om skärmar här på Swec.. Sök eller titta i forums delen för skärmar .. kan bara uttala mig om skillnaderna, samt min skärm då

Permalänk
Avstängd

*tråd flyttad till lämpligare forumdel*

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB