Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Grattis mannen! Så glad jag vart över att se din lilla nyhet!

Skulle dessutom bli ännu mera tacksam för en liten preview av ett retail ex ifrån webbhallen? Så trött på alla tokstållar som vräker ur sig strunt och pratar precis som att just dom skulle sitta på hårda fakta redan, lol
Nej, hårda fakta är väl vad det flesta av oss vill ha och inte rena spekulationer baserade på deras egna sk kunskap om en cpu som inte ens släppts officiellt ännu. Oavsett hur troligt något än kan verka så är det inte just hårda fakta, simpelt eller hur?

Ska följa din tråd med spänning!

Läst? http://www.sweclockers.com/recension/15291-intel-core-i7-3770...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Grattis mannen! Så glad jag vart över att se din lilla nyhet!

Skulle dessutom bli ännu mera tacksam för en liten preview av ett retail ex ifrån webbhallen? Så trött på alla tokstållar som vräker ur sig strunt och pratar precis som att just dom skulle sitta på hårda fakta redan, lol
Nej, hårda fakta är väl vad det flesta av oss vill ha och inte rena spekulationer baserade på deras egna sk kunskap om en cpu som inte ens släppts officiellt ännu. Oavsett hur troligt något än kan verka så är det inte just hårda fakta, simpelt eller hur?

Ska följa din tråd med spänning!

Glad jag är av att höra det!

Men som sirnicke nämner så finns ju Swecs recension som är bra mycket bättre än något jag någonsin skulle kunna lyckas med eller hade du tänkt dig mer som en unboxing?
Som jag nämnde tidigare i tråden har jag inget moderkort så sitter bara och stirrar på lådan framför mig, snacka om frustration

EDIT: felstavning

Permalänk
Medlem

Nämen grattis:)
Du skulle köpt 2, så kunde du sälja den andra dyrt här på marknaden:)

OCh anar att det känns frustrerande att du inte kan köra igång den, men det lär ju bli en riktig "spänning" när moderkortet kommer:P

Klocka lugnt, och sitt inte för länge och drägla över den:P den är ju inte vattentät:D:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Helvete, jag som satt med hela nya riggen och tänkte beställa men faila på att jag inte kunde bestämma vilka minne jag skulle ta.... fan

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jollemj:

Glad jag är av att höra det!

Men som sirnicke nämner så finns ju Swecs recension som är bra mycket bättre än något jag någonsin skulle kunna lyckas med eller hade du tänkt dig mer som en unboxing?
Som jag nämnde tidigare i tråden har jag inget moderkort så sitter bara och stirrar på lådan framför mig, snacka om frustration

EDIT: felstavning

Kanske det? Dock så är jag mycket intresserad av fakta, så mycket P14 trollerier i review´n

Är sååå avundsjuk på dig, hahaha..

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Kanske det? Dock så är jag mycket intresserad av fakta, så mycket P14 trollerier i review´n

Är sååå avundsjuk på dig, hahaha..

Vad för fakta menar du, vad vill du veta mer exakt?

Jadu, visserligen har jag 3770K men det är ju ett levande helvete att inte ha ett moderkort att sätta den i >.<

Permalänk
Entusiast
Skrivet av fark:

Kanske det? Dock så är jag mycket intresserad av fakta, så mycket P14 trollerier i review´n

Är sååå avundsjuk på dig, hahaha..

P14 trollerier ?

Snarare du som sysslar med sådant.

Kul att TS fick sin tidigt iallafall

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jollemj:

Vad för fakta menar du, vad vill du veta mer exakt?

Jadu, visserligen har jag 3770K men det är ju ett levande helvete att inte ha ett moderkort att sätta den i >.<

Ahh, sorry missade den biten. Tänkte mest på temps vid överklock/spänningar ifrån fler håll en enbart Sweclockers, dvs nyblivna ägare av modellen i fråga och inte amd janne med agg emot intel el sirknowalot som oftast bara vet saker rakt upp och ner, basådär?? Alltså absolut inge fel med Sweclockers review alls men ju fler källor som kan visa upp resultat med riktiga retail cpu´s (dvs inte ES ex osv) ju mer kött på benen får vi kanske ang 3770K med värmeproblem och vad som eventuellt är orsaken/kan göras år det? Finns där ex som klarar sig mycket bättre el måste man räkna kallt med att införskaffa tex en chiller till vattenloopen el dyligt? Fast det kan ju dessutom finnas flera orsaker, nyfiken på andras klockförsök/värmeutveckling är man ju helt klart.

Jag har ett Z77 mobo samt ¨4 x ripjaws här hemma och du har en 3770K hemma hos dig!! Typiskt att vi inte bor i samma stad då, är så nyfiken på fler tester med retail modeller!

Skrivet av MSIOCGenie:

P14 trollerier ?

Snarare du som sysslar med sådant.

Kul att TS fick sin tidigt iallafall

Grrrr, morr, grawl....

Nej men seriöst nu, jag får ta och be om ursäkt då jag precis insåg att jag glömde några ord i meningen, klantigt jag vet men jag är sååå långt ifrån felfri att det händer lite då och då med jämna mellanrum för mig.
Alltså be om ursäkt till Sweclockers såklart för okompletta meningar som jag efter ditt påpekande (tack för det förresten) läste igen och insåg att där saknades info, självklart syftar jag inte på Sweclockers review utan på en del av kommentarerna i den tråden!

Tog några års läsande för mig innan jag skrev in mig som medlem här men minns ännu hur det kunde se ut här, visst ibland var det Nvidia/AMD/Intel krig så det osade om det men ofta fann jag kommentarerna lite annorlunda. Ja hela atmotsfären faktiskt, kunniga människor som ofta tog till sig vad andra ännu kunnigare människor lade fram i form av teorier, kunskap m.m. Det känns som att det i dagsläget inkommer betydligt fler kommentarer där bror duktig eller hans kusin drar till med nåt i stil med att så här ligger det minsan till och kan inte vara på något annat sätt, omöjligt! Detta trots att inte tillräckliga fakta finns tillgängliga, mycket tröttsamt ibland när det är så enkelt att bara lägga till nåt i stil med: I min mening, jag tror, kan kanske det bero på... etc..

Nej ofta ser man kommentarer i stil med: Definitivt dålig prestanda, inte bättre än BD, är ju uppenbart att intel lurar kunderna med flit etc.. Oftast utan hårda fakta att backa upp sina påståenden med? Obs att jag nu endast drog till men några liknande kommentarer, sista jag vill göra är att citera riktiga kommentarer skrivna av medlemmar då det skulle kunna medföra pajkastning & flaming på hög nivå vilket såklart inte gynnar någon här.
Är själv en P36`a som även jag trollar lite ibland, inget och vara stolt över alls men å andra sidan så tar ofta jag kritik ganska väl och har lätt för att skratta bort saker som annars skulle kunna få en på dåligt humör.

P14 kanske var lite klumpigt uttrycka av mig, har såklart inte alltid med åldern att göra utan snarare personligheter, sorry x2 antar jag!

Oj herrejösses vilken vägg med text det vart, ledsen för all OF herr TS. Skall inte upprepas igen, inte i din tråd iaf.

Permalänk
Medlem

Ingen som kan rapportera om era exemplar utav Ivy Bridge också blir lika varma som de blev vid överklocking i Swec recensionen?

Permalänk
Medlem

Jag fick just mail att jag kan hämta ut min beställda i5:a i webhallens butik! o.O Är en 3450S jag beställt.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av we_man1:

Knaas du fick vad du beställde!

Och Intel lär inte bli glada när den inte får säljas för den 29/4

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Dafuq?

Visa signatur
Permalänk

Av med heatspreadern och ge oss ett test på hur varm den blir utan!

Permalänk
Medlem

När du ändå tar av heatspreadern så ta bort TIM och applicera majonäs, lägg gärna på en skiva salami och ost.

http://www.hardwaresecrets.com/article/Thermal-Compound-Round...

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Var just på webhallen och de lämnade ut min ivy i5a utan knussel!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av =)(=:

När du ändå tar av heatspreadern så ta bort TIM och applicera majonäs, lägg gärna på en skiva salami och ost.

http://www.hardwaresecrets.com/article/Thermal-Compound-Round...

Varför är den länken relevant? De använder vanlig kylpasta istället för att löda fast den, vilket faktiskt kan påverka temperaturen mycket.

Permalänk

NEEEJ! Jag visste att jag skulle beställt på webhallen men snål som jag var väntade jag. Nu kommer jag säkerligen få vänta hela veckan eftersom det är valborg och första maj snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Och Intel lär inte bli glada när den inte får säljas för den 29/4

Detta är iofs sant men jag är å andra sidan skitnöjd och hämtade min 3770K för några timmar sedan!

Blir väl till att städa gamla datorn och spara en del skit samt börja pilla lös alla vattenblock i kväll el imorrn bitti!

Permalänk
Medlem

Har du testat CPUn?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexbriss:

NEEEJ! Jag visste att jag skulle beställt på webhallen men snål som jag var väntade jag. Nu kommer jag säkerligen få vänta hela veckan eftersom det är valborg och första maj snart.

Dom kommer ju skicka på måndag, så du kommer få det på onsdag skulle jag gissa. Jag frågade Dustin om de kommer skicka mitt moderkort på måndag och dom sa ja. Fast är inte säker om den kommer transporteras på tidag för är det första maj. Postombudet kommer kanske ha öppet men posten kör nog inte ut några paket då. Jag tror jag kommer få alla delar senast torsdag så det är ok

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

Har du testat CPUn?

Svar nej!

Är sååå himla sugen men sitter med massa jobb just nu som jag inte kan ta mig ur och måste få gjort idag, kommer jag hem i tid idag och klockan inte är typ natt så börjar jag riva ner gamla burken och jobba på att få in nya bitarna. Måste dessutom gå igenom massa gammalt strunt utspritt på os disken jag behöver, mitt minne är långt ifrån var det en gång var, lol..

I helgen säkerligen och allra helst imorrn senast men ingen garanti, jobbet har prio nr 1 hur sugen jag än är, det kommer relativt snart iaf på ett el annat sätt. Återkommer absolut!

Permalänk
Medlem

Jag ringde komplett nu för att fråga när dom ska börja sälja, och då sa dom på måndag så kommer dom upp på hemsidan.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Svar nej!

Är sååå himla sugen men sitter med massa jobb just nu som jag inte kan ta mig ur och måste få gjort idag, kommer jag hem i tid idag och klockan inte är typ natt så börjar jag riva ner gamla burken och jobba på att få in nya bitarna. Måste dessutom gå igenom massa gammalt strunt utspritt på os disken jag behöver, mitt minne är långt ifrån var det en gång var, lol..

I helgen säkerligen och allra helst imorrn senast men ingen garanti, jobbet har prio nr 1 hur sugen jag än är, det kommer relativt snart iaf på ett el annat sätt. Återkommer absolut!

Tack för svar hoppas du blir nöjd me köpet:)

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Detta är iofs sant men jag är å andra sidan skitnöjd och hämtade min 3770K för några timmar sedan!

http://img594.imageshack.us/img594/5317/20120427174556.jpg

Blir väl till att städa gamla datorn och spara en del skit samt börja pilla lös alla vattenblock i kväll el imorrn bitti!

*avundsjuk*

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

Tack för svar hoppas du blir nöjd me köpet:)

Man tackar, hoppas jag med.. Verkar ju inte bättre än att pastan (aka: secret souce, lol) följde med till retail versionen el vad tror ni?

Skrivet av xpanterx:

*avundsjuk*

Jag med måste jag erkänna, på de som hämtat ut men inte är tvungna att jobba sent!

Tänkte som så att vi dessutom borde ha en gemensam tråd för 3570/3770 K series cpu med batch nr etc.. samt resultat, så jag började på en lite lätt men uppskattar all hjälp, tips till förbättringar osv då jag aldrig skapat en sån förut.

#12210173

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Varför är den länken relevant? De använder vanlig kylpasta istället för att löda fast den, vilket faktiskt kan påverka temperaturen mycket.

Ja självklart! Intel ett multimiljard företag skulle väl aldrig lägga en krona på att utföra ett sådant test eller?!?
Hörru URBAN!! Den där lödda värmespridaren... vi skippar den och lägger på lite Majjo istället.. för det funkar väl? Hur jävla naiv får man vara. Visst jag säger inte att det kan finnas skillnader, men det är inte troligt att de är stora. INTEL lär ha testat detta.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Ja självklart! Intel ett multimiljard företag skulle väl aldrig lägga en krona på att utföra ett sådant test eller?!?
Hörru URBAN!! Den där lödda värmespridaren... vi skippar den och lägger på lite Majjo istället.. för det funkar väl? Hur jävla naiv får man vara. Visst jag säger inte att det kan finnas skillnader, men det är inte troligt att de är stora. INTEL lär ha testat detta.

Det blir säkrare för konsumenten med en heatspreader då man undviker risken för att krossa något på grund av ojämnt tryck från kylare t.ex. (se AMDs Socket A som ett bra exempel).
Det blir en viss prestandaskillnad, men för gemene man spelar det ingen roll. För den som vill överklocka kan det finnas ett antal grader att tjäna.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fark:

Detta är iofs sant men jag är å andra sidan skitnöjd och hämtade min 3770K för några timmar sedan!

http://img594.imageshack.us/img594/5317/20120427174556.jpg

Blir väl till att städa gamla datorn och spara en del skit samt börja pilla lös alla vattenblock i kväll el imorrn bitti!

Du är så pass skitnöjd att du behöver toapapper?

(Kan iofs vara hushållspapper men tror inte det )

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

skitnöjd

Permalänk
Avstängd

Nu har Inet lagt ut 3770K.....

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.