Zombie mod till Arma2

Permalänk
Medlem

Räcker det med Arma 2 för att lira detta? Kan någon bara beskriva kort hur gameplayet är och hur folk överlag beter sig på servrarna.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Räcker det med Arma 2 för att lira detta? Kan någon bara beskriva kort hur gameplayet är och hur folk överlag beter sig på servrarna.

Du måste ha Arma CO, dvs ArmA 2 + ArmA 2 Operation Arrowhead.

EDIT: Btw, varför har vi 2 trådar om samma spel? http://www.sweclockers.com/forum/76-shooters/1111486-officiel...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Du måste ha Arma 2 + Combined Operations, Combined Operations är Arma 2 + Operation Arrowhead verkar det som, du köper det på steam, kostar runt 230 kr.

Permalänk
Medlem

Får la köpa Operation Arrowhead då Men går detta att jämföra med typ dead island?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hymer:

Får la köpa Operation Arrowhead då Men går detta att jämföra med typ dead island?

nej 100 ggr bättre

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp!

Fixat allt som det ska, med arma launcher osv. Men varje gång jag försöker joina de få servrar som går (rejected connection), så stannar den vid Recieving data?

Glöm det*

Kom in, tog en stund bara

Perfekt att börja på en rysk server...natt med...fyfan

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Vi är ett gäng i LazyGamers.se som sitter och lirar DayZ varje dag, blir mest på kvällarna då vi alla jobbar mest. Men finns självklart några som spelar på dagarna

Våran TS är: T309.DARKSTARLLC.COM:10187

Kom gärna in och spela

OnT:
Namn: eQuiitox
Ålder: 20
Spel stil: Friendly, medic för det mesta. Hjälper folk och gillar att smyga och hitta saker

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk
Medlem

Namn: BattlePilgrim
Ålder: 31
Spel stil: Friendly, skjut på mig så får du bly tillbaka;)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Såg en kille som hade sitt namn i rött när jag pekade på honom och så stod det Soldier. Soldier kanske var namnet eller finns det någon sån tag man kan få (typ som bandit)?

Permalänk
Medlem

Ursäkta om detta har tagits upp tidigare.

Men finns det en chans att hosta en egen server? Någon som vet hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Det går inte att undvika andra survivors om du vill fixa gear på någorlunda kort tid. Om du går i en stad och du hör en massa skott hela tiden och du ser döda kroppar så är det en normal reaktion att skjuta först. Jag tycker inte att folk ska klaga på andras spelstil utan jag ser det som ett sorts MMO där folk får spela hur de vill(så länge man inte fuskar självklart) och får därefter ta konsekvenserna för sina handlingar.

edit: Vad är folk inne på för teamspeak server och vad är det för teamspeak, 2 eller 3?

Fast det är ju uppenbarligen fullt möjligt att få bra grejer även utan att springa omkring och vifta med vapen.

Jag vet inte hur många gånger jag bara observerat andra överlevare för att få en uppfattning om deras intentioner. Ibland har jag, i bästa skogsmullestil, suttit gömd i buskarna med min kikare och studerat beteendemönster i uppåt 20 minuter innan jag tagit ett beslut om att ta/inte ta kontakt.

Tror att spelet blir bra mycket mer givande om man tar sig tiden att planera sina handlingar och faktiskt strävar efter att överleva så länge som det bara går. Efter 20 timmar utan att ha blivit dödad kan jag lova att man är riktigt försiktig och inte tar några onödiga risker. Precis som det ska vara.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk

Namn: [SweC]MaggaNaaowK
Ålder: 21
Spel stil: Försiktig , friendly

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk
Medlem

Namn: (SweC) Sykeer
Ålder: 22
Spelstil: Friendly, försiktig, springer mest och lootar.

Har bara spelat solo så det hade varit roligt att teama upp med någon

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Fractal Design Newton R3 1000W Moderkort: ASUS Z77 Sabertooth CPU: Intel i5-3750k @ 4.4GHz CPU-kylare: Antec Kühler h2o 620 GPU: 2x ASUS GTX 980 Strix SLI Ram: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz SSD: Corsair Force 3 120GB + Crucial MX100 256GB HDD: WD 2TB Skärm: Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Medlem

Någon som vet om denna dator klarar spelet?

Sapphire HD Radeon 4670 512mb DDR3
Corsair 2gb 1333mhz
AMD Dual Core II X2 240 2.8GHz

Vill helst spela på Medium. Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av Rugins:

Tror det.

http://community.bistudio.com/wiki/ArmA:_Dedicated_Server#Win...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Peldan:

Öh, vilket är det billigaste sättet att få spela det här? Vill bara spela med 2 andra vänner, ser sjukt roligt ut. Kan definitivt spela med er också, om jag blir lite bättre Tack på förhand!

Du behöver Arma 2 samt Operation Arrowhead för att kunna spela Day Z. Billigaste sättet är att använda gratis-versionen av Arma 2 och bara köpa Operation Arrowhead. Det ska gå att få igång på något sätt (har betalat för full-versionen av Arma 2 själv så jag vet inte exakt).. Med gratis-versionen får man lägre upplösning på texturerna dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugins:

Nej det går inte om du inte har en riktigt server som kommer vara igång 24/7 och öppen för alla. All info finns på deras hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peldan:

Någon som vet om denna dator klarar spelet?

Sapphire HD Radeon 4670 512mb DDR3
Corsair 2gb 1333mhz
AMD Dual Core II X2 240 2.8GHz

Vill helst spela på Medium. Tack på förhand!

Tror inte det.

Arma är rätt krävande enligt mig.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannesboey:

Tror inte det.

Arma är rätt krävande enligt mig.

Jo, men enligt System Requirements så ska det gå, är typ precis på gränsen till Recommended (tror jag). Men undrar om de är helt korrekta eller ej. Vi får hoppas och se.

Permalänk
Medlem

I ett infall av massiv dumhet exponerade jag mig på ett flygfält och dog kort därefter, tillsammans med de tre andra jag sprungit på i området.

Vem hade trott att den omvände banditen faktiskt skulle vara en riktig skurk fortfarande?

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Efter 20 timmar utan att ha blivit dödad kan jag lova att man är riktigt försiktig och inte tar några onödiga risker. Precis som det ska vara.

Ödets ironi.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har dött på den karaktär som jag levt längst med. Det var Zombies som dödade mig.

Jag har dock varit en ensamvarg hela tiden, aldrig haft någon med mig. det skulle vara roligt att spela med ett gäng.
Jag försöker bli "survivor" igen då jag under mitt första spel blev beskjuten och dödade således den personen, och då blev jag Bandit.
Har -500 nu på min karaktär, men vill ingen något illa.
Så om ett gäng vill ta in mig i en grupp så skulle det vara roligt.

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peldan:

Jo, men enligt System Requirements så ska det gå, är typ precis på gränsen till Recommended (tror jag). Men undrar om de är helt korrekta eller ej. Vi får hoppas och se.

Okej, beror på hur många frames du vill få ut. Jag kan inte spela under 60 fps. Men det bästa är att tanka demot på steam och sedan kolla hur det lirar.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

I ett infall av massiv dumhet exponerade jag mig på ett flygfält och dog kort därefter, tillsammans med de tre andra jag sprungit på i området.

Vem hade trott att den omvände banditen faktiskt skulle vara en riktig skurk fortfarande?

Skrivet av Windir87:

Ödets ironi.

Jag litar inte på någon annan än mina vänner. Försöker även också undvika att gå för nära folk som inte är mina vänner.

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk

Banditer håller oftast till i dom större städerna och även på flygfälten/militärbaserna.
Chernogorsk är hemskt... Iallafall var det så idag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 51eYez:

Jag litar inte på någon annan än mina vänner. Försöker även också undvika att gå för nära folk som inte är mina vänner.

Jag skyller på att banditen var en riktigt skicklig förvillare. Han gick med på att byta mat och ammunition mot blod och hjälpte oss att rensa bort en del zombies. Det var inte förrän vi var på väg att bryta upp och bege oss åt olika håll som det small till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Jag skyller på att banditen var en riktigt skicklig förvillare. Han gick med på att byta mat och ammunition mot blod och hjälpte oss att rensa bort en del zombies. Det var inte förrän vi var på väg att bryta upp och bege oss åt olika håll som det small till.

Vilken idiot, hoppas han har dåligt samvete;)

Kommer du ihåg vad han hette??

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Vilken idiot, hoppas han har dåligt samvete;)

Kommer du ihåg vad han hette??

Kommer faktiskt inte ihåg, men jag drar till med Yemelin.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kom gigantiska horder av zombies när jag lirade nyss. Sköt 5 st, kom 15 st till. Lyckades iaf skjuta ner 18 st av dom så jag är nöjd. Hade kunnat plockat flera om jag hade haft 2 skott till. Blev taggad på att lira nu igen

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Medlem

Ska försöka skaffa detta mod under nästa vecka!
Kommer antagligen att heta "Fabbeman", så ni kan ju alltid lägga till mig på förhand
Jag kommer nog spela ganska "friendligt".
Gillar att hjälpa folk

Visa signatur

CPU: i5 2500K 4.0GHz Grafikkort: ASUS GTX 560 TI TOP 1GB Chassi: Define R3 Moderkort: ASUS P8Z68-V RAM: G.SKILL 8GB RipJawz 1600Mhz Kylare: CM Hyper 212+ Nätagg: OCZ ModXStream 500W Skärm: Samsung SyncMaster S23A350H