Zombie mod till Arma2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChiLLY:

hmm hur fasen fungerar chatten egentligen. Hitta att man ska trycka på "/" och så använda "," och "." för att växla kanal men hur/vars skriver jag någonstans? Känner mig så förvirrad...

du skriver på - och på , och . byter du kanal altså skriva [ - ] byta kanal [ , . ]

ta och spela single player ett tag för att lära dig de mesta kontrollerna i spelet.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Den inställningen tar enligt mig bort mycket av glädjen med spelet. Några av mina bästa stunder har varit när jag träffat på andra överlevare och bytt förnödenheter. Tyvärr är det många som hellre skjuter först. Det verkar vara något bättre inåt landet, antagligen för att alla Rambos inte orkar göra sig besväret.

Sant men så många gånger jag blivit skjuten utan att jag sett personen så tar jag helst inga risker om jag har bra saker. Har jag mindre bra saker så kan man försöka hitta någon som inte dödar en. Inåt i landet är det verkligen skjut först fråga sen

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

nu har jag blivit dödade av för många överlevare. jag kommer döda alla jag ser så fort jag ser dem

Permalänk
Skrivet av GreeM:

skulle va roligare om man kunde sikta utan denna negativa mus acceleration. Kan inte pricka något alls som det är just nu..

Stäng av mouse smoothing i controls-menyn, så blir musen betydligt mer responsiv.

Skrivet av Exailez:

Är detta något man måste installera om man har spelet via steam? Eller uppdaterar steam spelet av sig själv eller något sånt?

Beta-patchar installeras aldrig automatiskt. Det är därför man använder det manuellt via ArmA II Launcher, för att kunna använda patchen vid behov och enkelt kunna avaktivera den om det blir struligt eller om någon server inte tillåter den (Istället för att spendera en timme åt att installera om spelet).

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

En liten historia ifrån nattens bravader.

Jag och två kompisar stack iväg på ett räddningsuppdrag inatt, då en av våran polare hade blivit skadad vid NW-Airfield. Väl framme så var det helt öde eller det var vad vi trodde. Jämt när vi kom innanför murarna så sprang det förbi tre snubbar, men vi gömde oss för dem i ett par granar. Efter 1 ½ timmes smygande runt hela flygplatsen så kom vi till hans position (att tilläggas vi gick åt fel håll till att börja med, så vi fick gå runt hela komplexet). Dock så hittade vi honom aldrig och vi fortsatte och söka efter honom.

Tillslut så blir en kompis träffad av en snubbe med silencer. Jag och min andra kompis duckade i skydd i den dungen vi var i, i hopp för att han skulle gå iväg. Strålen från hans ficklampa lös genom det lilla skogspartiet och han gick iväg tillslut. Då frågar jag min kompis ifall jag kan öppna eld emot fienden när han gick där ifrån, kompisen sa ja. Jag lyfter upp mitt maskingevär (m16 med kikarsikte) och siktar in på hans huvud, precis i det ögonblicket försvinner han bakom ett hus och jag hittar honom inte igen.

Jag gav inte upp kampen att hämnas för min stupna kompis, utan beger mig emot byggnaderna där han försvann in i. Tillslut ser jag liv då en idiot springer runt med en chemlight, jag knäpper snubben när han går ut ur byggnaden. Snubbens kompis blir fly förbannad i chatten, jag struntar i hans tjat och letar reda på honom. Tillslut ser jag honom och så knäpper jag honom också. Efter 30 minuter senare så inser jag att de personerna inte tillhörde snubben som sköt min kompis och att jag har gjort ett enormt misstag. Jag hade nu skjutit två oskyldiga spelare i onödan.

Så nu är jag bandit.

TL;DR: På räddningsuppdrag på NW-Airfield, kompis blir skjuten av en med silencer, jag söker hämnd på skytten, skjuter två oskyldiga, är nu bandit.

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Medlem.

Någon som är sugen på att dra ihop ett gäng ikväll och lira ?

Visa signatur

3x24"LED - 2x670gtx OC 4GB - 120GB SSD - 3TB - 3820 i7 - 16GB L9 - x79 - 850AX - H100 - Fractal Define R3

90" Kingstone - Z2 - 7.1 QLN Custom - HarmanKardon Avr 355 - HTPC - E8600 4Ghz - 8Gb - 4Tb - 4870x3 - 690W - Antec Kuhler 620 - Antec 900

Permalänk
Skrivet av 51eYez:

En liten historia ifrån nattens bravader.
TL;DR: På räddningsuppdrag på NW-Airfield, kompis blir skjuten av en med silencer, jag söker hämnd på skytten, skjuter två oskyldiga, är nu bandit.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Dog precis av en jävla crashad helikopter.. -.-

Den låg bara där, helt oskyldig. Jag smyger fram, ser en hel minigun vid sidan och ser att jag kan gå in! blir ju skitglad.

dör direkt........ bah

Permalänk
Medlem.
Skrivet av Noobenu:

Dog precis av en jävla crashad helikopter.. -.-

Den låg bara där, helt oskyldig. Jag smyger fram, ser en hel minigun vid sidan och ser att jag kan gå in! blir ju skitglad.

dör direkt........ bah

http://www.dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=1432

Visa signatur

3x24"LED - 2x670gtx OC 4GB - 120GB SSD - 3TB - 3820 i7 - 16GB L9 - x79 - 850AX - H100 - Fractal Define R3

90" Kingstone - Z2 - 7.1 QLN Custom - HarmanKardon Avr 355 - HTPC - E8600 4Ghz - 8Gb - 4Tb - 4870x3 - 690W - Antec Kuhler 620 - Antec 900

Permalänk
Medlem

Någon eller några man kan lira med här? Funderar starkt på att skaffa spelet men inte så kul att lira själv antar jag

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxelent:

Någon eller några man kan lira med här? Funderar starkt på att skaffa spelet men inte så kul att lira själv antar jag

Helt okej att lira själv till och börja med i alla fall, men senare så är det nog roligare ifall du har någon att spela med. Ifall du hittar någon att spela med; se till att ha TS, vent eller Skype, då det blir mycket enklare att spela så.

Visa signatur

Permalänk

Det är ett spel som går att lira själv men det skiner verkligen om man är tre eller fler.

Permalänk

Jag och två polare hitta en bil och det var första gången vi ser en bil som har lagad kaross. Vårt mål var att laga en bil och köra iväg. Vi punkterar positionen och utgår där från att hitta delar, efter 2 timmars letande och lagande på bilen. Så hade vi allt utom motorn. När vi beger oss ut för att leta efter motorn, så ser vi att någon har markerat bilens position på kartan med "Päron Vertikalt" fast på franska. Så vi sätter ut en vakt utöver staden, medans vi letar efter motorn.

Jag och den andra polaren hamnar i "solohicny", efter ett tag rapporterar våran scout att det är 3 personer vid bilen, så våra allternativ var att vandra tillbaka 2km eller hitta motorn och hoppas på att polarn kan stoppa dom. Vi valde alternativ två, medans vi höll kontakt med vakten. In på det sista huset så blir det kaos, skotten i min M911 tar slut efter att jag tagit ner 4 zombies, när allt börjar lugna sig, så hör vi våran vakt rapportera och känner hur panik ökar och hoppas inte att bilen blir stulen. Har slut på skott i min M911 och en gorilla zombie är på väg mot oss, drar in ett skott från CZ550 och det var det värsta. Från ingetsans dyker det upp 20 zombies. Medans vi befäster oss i huset och smattrar ner horden, så säger vakten att dom gör något med bilen och hoppar in och ut i den.

Nu är allt kaotiskt, ett gäng försöker ta våran bil och vi vår vakt ligger med en winchester utanför staden, medans vi slåss mot en zombie hord. Röjjer up dom sista zombiesna och från ingetsans dyker en bandit med en skjutglad makarov och avlossar ett magasin mot mig. Klara mig precis från att bli träffa, slänger mig ner och polarn dyker upp med sin M16 och tömmer ett magasin. Samtidigt som detta hände så får våran vakt panik, han har blivit sedd. Så hör vi genom TS hur han avlossar skott och får en av dom och avlider senare. Vi rusar bort till staden och flankerar den ihop om att vi ska se vart dom andra 2 i gänget är. Polarn får syn på den ena och knäpper till, den andra rör sig upp bakom min polare. Drar iväg två skott från CS550 och nålar fast han i marken och den sista i gänget blir skjuten.

Nu börjar kriget om bilen, i runt 1 timme höll vi på att slåss mot detta gäng som hämta dit fler personer. Vi tog oss ut segrande med mindre förluster. Efter att jag dog av en kamikaze spelare så hade vi säkrat stället, och dom ville skappa en "truce". Otroligt roligt scenario, när man hamnar i skottlosning, man verkligen känner hur ens hjärta rusar upp för man vill inte dö när man sitter på allt man behöver för att överleva (bästa prylarna).

Permalänk

Hej!

Vi är ett gäng på en community som sitter och spelar DayZ dagarna ut!!
Vill ni spela med hos är det bara att besöka vår hemsida och komma in på vår teamspeak!

Hemsida: http://www.lazygamers.se/
Teamspeak: T309.DARKSTARLLC.COM:10187

Permalänk

Namn: dAllas
Ålder: 20
Spel stil: Trött på alla banditer så skjuter lite hur som helst

Tror jag såg dig inne på en server

Är medlem i communityn Lazygamers.se (Nystartad)
och sitter på teamspeak T309.DARKSTARLLC.COM:10187

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper1230:

Namn: dAllas
Ålder: 20
Spel stil: Trött på alla banditer så skjuter lite hur som helst

Tror jag såg dig inne på en server

Är medlem i communityn Lazygamers.se (Nystartad)
och sitter på teamspeak T318.DARKSTARLLC.COM:10038

Ja, banditer är ganska jobbiga tror jag blivit dödad av spelare fem av åtta gånger.
Edit: 6 av 9 gånger...

Permalänk
Medlem

Öh, vilket är det billigaste sättet att få spela det här? Vill bara spela med 2 andra vänner, ser sjukt roligt ut. Kan definitivt spela med er också, om jag blir lite bättre Tack på förhand!

Permalänk
Medlem.

Någon mer som receive data bara laddar 80-90% ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Prie:

Någon mer som receive data bara laddar 80-90% ?

Bara på servrar belägna långt bort t.ex. servrar i USA eller Nya Zeeland. Norska, Tyska, Franska och EU-servarna går det fort på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Suck... Nu blir jag lite lack på spelarna i detta spelet... går fan inte att köra solo länge.

Förra veckan kunde man se folk, titta på dom och de är allmänt trevliga... Nu är det en satans deathmatch.
Försöker vara så trevlig som möjligt mot alla, men nu vågar jag fan inte gå in i städer efter vad som hände nyss...

Jag hade en bra omgång, hittar vad jag behöver och gör det flertalet gånger. akm, karta, tält, alicepack. Skitbra gear helt enkelt.
Men så fort jag blev sedd, så sköt folk mot mig. Spelar ingen roll om det är survivor eller bandit. Eller om du är något av dom.
Slutade med att en snubbe som kampade i ett hörn sköt mig bakifrån. Och sedan när han insåg vem jag var så bad han om ursäkt... Visade sig att jag hjälpt honom med massa grejer i chatten senare... Hade han vetat vem jag var så hade han inte skjutit sade han... tvivlar dock på det....

Skall hålla kvar i min policy att inte skjuta innan jag pratat med folk eller att de inte svarar(inte alltid detta händer när jag kör grupp dock, lite andra situationer då), detta spel behöver fan någon gentleman iallafall...

Permalänk
Skrivet av Peldan:

Öh, vilket är det billigaste sättet att få spela det här? Vill bara spela med 2 andra vänner, ser sjukt roligt ut. Kan definitivt spela med er också, om jag blir lite bättre Tack på förhand!

Det är väl steam Arma 2 + Arma AO för ca 230kr

Permalänk
Medlem

Precis haft min bästa omgång hittils! och den pågår fortfarande.

Spawnade i kamenka och bestämde mig fort för att ta mig bort från kusten, just för att det är där folk hänger och dödar varandra.

Tog mig norrut mot Pavlovo och hittade ingenting av värde förutom en trevlig kamrat som jag hjälpt i chatten. Vi skiljdes åt och jag satte språng mot Zelenogrosk. spanade länge på staden från en kulle för att kanske se någon ovänlig snubbe. men det såg lungt ut.
Gick in i staden och hittade både mat, pepsi, kompass, ny ryggsäck, ammo, flares, chemlights, revolver.

Här hände den sjukaste saken, jag hör hur någon öppar en läsk och hör steg därifrån. Låg kvar en stund och lyssnade men hörde inget. Gick upp emot en gammal lada och hittade en "Lee Einfield" (Stavning) med tillhörande 5 magasin, samt en crossbow men den fick vara kvar. Påvägen hittade jag massor med bildelar, däck, toolbox, motor, vindruta osv..

Hur fungerar det med dessa? kan man reparera vilken bil som helst? och hur gör man?
Hur ser brunnar ut? och var brukar dem vara placerade? (har nämligen svårt att hitta vätska inåt landet).

Spelar under namnet [SWEC]Olsson. Just nu är jag bandit, men påväg bort från det nu (-1200 humanity)
Jag ville inte vara det men jag skyddade en kamrat första spelet och blev en, skitkul ...

Skjuter aldrig medspelare om inte dem sjkuter först.

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem

Lyckades ramla ner från ett tak idag precis när jag hade samlat ihop allt jag behövde för att överleva efter jag dog i helikopter.

Såg inte kanten, föll kanske 4-5 meter och bröt båda benen. Hade precis använt bandage så har inga kvar. blöder till döds. -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargaas:

Hur fungerar det med dessa? kan man reparera vilken bil som helst? och hur gör man?
Hur ser brunnar ut? och var brukar dem vara placerade? (har nämligen svårt att hitta vätska inåt landet).

Brunnar ser ut såhär på ett ungefär, vissa brunnar funkar inte, kommer dock inte ihåg vilka.

Bilar ser "hela" ut, alltså inte rosthögar. Det är bara fälgar på bilarna, alltså inget gummi på däcken.
Ser du en bil som har 2-3 däck på sig så var försiktig, antagligen så är de som pysslar med den i närheten.

Permalänk
Medlem

Köpte arma combined operations idag på steam och lirade med 2 polare. Spelade på en new york server då alla europeiska var fulla (trots att det fanns ca 10-15 stycken med 50 spelare på alla) men det var rätt lagfritt ändå.

Riktigt skoj, hittade varandra genom att vandra längs kusten! Vi tog oss till en stad helt utan ammo och hittade en grupp uppätna spelare och lootade deras gevär och gick in i staden. Vi kom till ett sjukhus och gick in i ett par lägenheter på motsatta sidan gatan, när vi hade kommit in attackerade en zombie oss bakifrån och jag skjöt av ett skott med mitt jakt gevär, efter det var det kört då skottet lockade till sig ett tjugotal till monster så vi flydde upp på taket och försöker hålla ut..

Det jag skulle vilja klaga lite på är att det är många hus man inte kan gå in i och det är klumpigt att styra inuti byggnader och trånga utrymmen. Zombies tar sig fram i stort sett överallt men kan gå lite sakta i riktigt trånga utrymmen.. Bästa mod jag spelat dock trots att det är tidig alpha. Kommer säkert modifierade hus alltså custom models då det redan finns en hel del såna redan

Permalänk
Medlem

Håller på att tanka ner spelet nu, ska bli riktigt kul att testa det. Några veteraner som har några tips? Någon bra sida som ger guide över kontroller etc, har aldrig kört Arma förut.

Hur många skott för att döda en annan spelare? Såg att zombies dör på ett skott om det är riktat runt bröst/huvud partiet.
Hur långt når pistolskott och behöver man fundera på avstånd när det gäller siktet, som i battlefield där du måste sikta ovanför motståndaren om du är långt borta med sniper?
Hur är det med chatten, hur pratar man med andra? Vad är det för "friendly" sak man skickar ut, är det ett meddelande eller vad? Är chatten som i andra spel där det finns Global, local och isåfall, hur långt når local ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Förra veckan kunde man se folk, titta på dom och de är allmänt trevliga... Nu är det en satans deathmatch.
Försöker vara så trevlig som möjligt mot alla, men nu vågar jag fan inte gå in i städer efter vad som hände nyss...

Jag har inte blivit beskjuten av någon överlevare ännu, banditer är ju en annan sak. Det handlar antagligen mycket om hur man beter sig. Om man springer runt med höjt vapen hela tiden är risken större att någon blir misstänksam och öppnar eld. Så länge man tar det lugnt, gör sig känd i chatten och aktivt visar att man vill vara till hjälp är risken mindre att man blir nedskjuten.

Efter snart 20 timmars överlevande har jag samlat på mig en hel del fina föremål, bland annat en Alice-ryggsäck, karta, kompass och tält. Trots det har jag kunnat närma mig flertalet spelare för att byta mat, ammunition och sjukvårdsmaterial.

De flesta som är riktigt skjutglada verkar hålla till på flygfält och i större städer där det passerar mycket folk.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Blev dödad av en kille som nickade Sweclockers :/ Om man inte kan lita på sina egna ,vem kan man då lita på?

Och de som tycker musen är lite "konstig"

http://forums.steampowered.com/forums/archive/index.php/t-136...

Kolla där. Stängde av mouse acceleration och det vart mycket skönare.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem

Ett annat sätt man kan göra för att stänga av mouse acc till 100 % , är att tanka rinput. Så får man skriva in processen namn i konsol-fönstret varje gång man ska lira. Använde det när jag lirade 1.6 som mest, och det funkade riktigt bra

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Skit celcius, förlorade du din gubbe från igår??

Du hade ju riktigt mycket grejer:(

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊