Zombie mod till Arma2

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanfogade*

Två allmänt hållna trådar om samma sak kändes rörigt, så jag sammanfogade trådarna. Däremot är det naturligtvis tillåtet att skapa separata trådar med en mer specifik inriktning.

Permalänk

Verkar vara en riktigt rolig mod. Arma II Combined Operations ligger nu på femte plats som bästsäljare på Steam.

Permalänk
Medlem

En fråga: Vilka fordon finns det i modden? Hittills har jag sett en helikopter och en båt.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem

har ni problem med att komma in på servrar så kör på amerikanska just nu

kom in på direkten efter att ha försökt på EU-servrar i 20 minuter

Permalänk
Medlem

Ja jag har stora problem med att ansluta mig till de europeiska servarna, ska följa din tips och testa på de amerikanska istället.

Permalänk

Nevermind!

Permalänk
Medlem

Jag har problem att få börja spela på nästan alla servrar jag kommer in på. Den brukar fastna på antingen "Receiving Data" eller något annat steg i laddningsprocessen. Brukar komma så långt att jag får en svart skärm och kan se vad folk skriver i chatten. Tror det står "Waiting for host" eller liknande.

Man märker ju att ett tiotal europeiska servrar till inte hade skadat.

EDIT: Testade en US server som rekommenderat och det gick mycket bättre.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hannesboey:

En fråga: Vilka fordon finns det i modden? Hittills har jag sett en helikopter och en båt.

Det finns även bilar och bussar som kan repareras. Själv har jag fortfarande inte sett ett enda fordon som går att laga ännu och då har jag besökt rätt många områden på kartan.

Och på tal om ARMA2 och bussar:

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Jag har problem att få börja spela på nästan alla servrar jag kommer in på. Den brukar fastna på antingen "Receiving Data" eller något annat steg i laddningsprocessen. Brukar komma så långt att jag får en svart skärm och kan se vad folk skriver i chatten. Tror det står "Waiting for host" eller liknande.

Alla verkar ha "receiving data" problemet nu.
Det verkar som "Auth servern" inte orkar med. Arma2 har nästan gått i toppen på försäljningslistorna de senaste dagarna pga av modden.
Tyvärr så lär inte flera servrar hjälpa problemet, snarare tvärtom då fler spelare kan spamma authservern.

Hoppas verkligen att det löser sig snart, köpte spelet enbart för modden men inte fått spela 1 minut ännu.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiiga:

Det verkar som "Auth servern" inte orkar med. Arma2 har nästan gått i toppen på försäljningslistorna de senaste dagarna pga av modden.
Tyvärr så lär inte flera servrar hjälpa problemet, snarare tvärtom då fler spelare kan spamma authservern.

Hoppas verkligen att det löser sig snart, köpte spelet enbart för modden men inte fått spela 1 minut ännu.

har samma problem

hoppas dom sätter in en backup auth-server eller något

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Skrivet av Tagert:

har samma problem

hoppas dom sätter in en backup auth-server eller något

Jo det vore ju trevligt. Frågan är ju om det finns ekonomi till något sådant. Modden är ju gratis så de lär väl inte skita pengar misstänker jag.

Edit* Vid närmare eftertanke så kanske authservern går genom de som gjort Arma2. och då borde det ju finnas pengar tycker man. Men hurvida det stämmer eller ej det vet jag inte.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem

En lösning kan ju vara att gå över till Kickstarter för dem.
Jag hade gärna betalt en slant för att kunna få det här spelet att fungera bra.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiiga:

Jo det vore ju trevligt. Frågan är ju om det finns ekonomi till något sådant. Modden är ju gratis så de lär väl inte skita pengar misstänker jag.

Edit* Vid närmare eftertanke så kanske authservern går genom de som gjort Arma2. och då borde det ju finnas pengar tycker man. Men hurvida det stämmer eller ej det vet jag inte.

Jag tror inte servern som håller information om position, gear och annan data går genom Bohemia Interactive utan det är skaparna till modden som håller den, och den får antagligen ta mycket stryk nu när folk konstant joinar och disconnectar från de servrar som finns.

Ett mindre kluster hade nog suttit fint.

Som Tagert säger så hade nog en kickstarter gjort susen för att få ihop det kapital som krävs för att få allt att flyta fint.

Permalänk
Medlem

Hur många spelar ihop på teamspeak nu? Trött på att torska gear när jag kör solo. Servern gick ner idag när jag var inne i en hangar i NW flygfältet. Loggar in på en ny server och då är det tre banditer precis i min hangar när jag kommer in haha, fick två åtminstone.

Permalänk
Skrivet av Celcius:

Köpte Arma enbart för denna modden, någon som är sugen med att skapa en grupp som man kan vandra runt med?
Kan tillägga att jag är komplett noob med Arma, vet dock att det inte är det mest logiska spelet som finns

Verkar som om mycket mord händer nu när nya "oseriösa" spelare hittat det och börjar spela, och de är snälla i någon stund till de har din tillit, sen blir det backstab. (vet att detta är en del av spelet, men vill ha en lugn början så man kan lära sig)
Vill ju gå med folk man verkligen kan lita på!

Jag håller med dig och om du vill så kan vi lira.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Hur många spelar ihop på teamspeak nu? Trött på att torska gear när jag kör solo. Servern gick ner idag när jag var inne i en hangar i NW flygfältet. Loggar in på en ny server och då är det tre banditer precis i min hangar när jag kommer in haha, fick två åtminstone.

Var du inne på någon av de norska servrarna? För "Silentspy" som håller is servrarna refreshar då och då för att undvika en bugg med att loot och zombies inte spawnar efter ett tag. Sedan så är det bra att refresha för rensa lite afk'are.

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargaas:

Tja! Hur mycket humanity behövs för att återgå till survivor ?

Exakt 2000

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Jag och mina kompisar upplever överdriven mörker på Norway 1 & 2. Vi har alla ställt brightness och gamma som högst. Det är helt löjligt, man måste ha flares överallt för att kunna hitta. Detta mörker är långt ifrån så mörkt som det var när vi/jag började spela för en vecka sedan, så kan det vara en update eller bara fel på servrarna?

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 51eYez:

Jag och mina kompisar upplever överdriven mörker på Norway 1 & 2. Vi har alla ställt brightness och gamma som högst. Det är helt löjligt, man måste ha flares överallt för att kunna hitta. Detta mörker är långt ifrån så mörkt som det var när vi/jag började spela för en vecka sedan, så kan det vara en update eller bara fel på servrarna?

Om det är helmåne så lyser månen upp rätt mycket, kanske det ni upplevde när ni spelade för en vecka sen. Om månen inte lyser så är det väldigt drygt att spela i bäcksvart.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem

börjar hata ryssar

de tjatar konstant på ryska i side chat

antagligen om hur de ska mörda överlevare

Permalänk
Skrivet av dammskog:

börjar hata ryssar

de tjatar konstant på ryska i side chat

antagligen om hur de ska mörda överlevare

HAHAHA made my day

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Tagert:

En lösning kan ju vara att gå över till Kickstarter för dem.
Jag hade gärna betalt en slant för att kunna få det här spelet att fungera bra.

Vissa jobbar på Bohemian, alltså har de egentligen ingen användning av en kickstarter. Det bästa är egentligen att köpa ARMA och spela, så kanske Bohemian själva investerar i projektet.
http://forums.bistudio.com/showthread.php?133560-DayZ-Zombie-...

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem

har över 10 000 blodnivå men ändå suddig syn

var måste man ha för att få bra syn igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

har över 10 000 blodnivå men ändå suddig syn

var måste man ha för att få bra syn igen?

Det löses nog när du har startat om spelet eller bytt server. Det kan fastna ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiiga:

Det är bara att LÅTA DEN LADDA så kommer du så småning om in Handlar om minuter bara.
Kommer in på alla servrar jag kommer in i lobbyn på, bara låta den ladda en stund

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Det löses nog när du har startat om spelet eller bytt server. Det kan fastna ibland.

fixade sig när jag klickade på att kolla grafikinställningarna

Permalänk
Medlem

Försökte köra på en amerikansk server idag med några kompisar, vi kom in snabbt o så som alla säger. Men pingen gjorde det helt ospelbart ju. Hade ca 125 ping och när vi stötte på zombies teleportades dom fram o tillbaka här o där. Sen kom vi tillsut in på en eu server o allt var frid o fröjd igen. Hur kan vissa av er köra på usa servarna med detta?

Permalänk
Medlem

Måste ju säga att Realtime på euro-servrar är briljant på ett sätt, men rätt jobbigt på kvällen
Nattaspel är riktigt skoj med Dayz, om du har några polare att lira med. Mindre kul om det är kolsvart, och en polare dödar en bandit, vilket gör att du själv freakar ur och dödar båda dina polare...Hahaha fick gott om grejer iaf

Rekommenderar alla i denna tråden att köpa ARMA CO för 24EU på Steam, sparar 5 euro och får riktigt kul spel tillsammans med timmar av ARMA för inte många kronor

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Tycker att atmosfären är helt fantastisk på natten. Ibland ser man att en flare lyser upp i en närbelägen by eller en silhuett som passerar i periferin och man glömmer helt bort att andas i några minuter.

Tyvärr innebär även nattetid en hel del tekniska besvär, åtminstone för min del. Min skärm, även om den är riktigt bra för det mesta, har svårt med becksvarta bilder. "IPS-glow" heter fenomenet och det är minst sagt störande när man snavar omkring i mörkret.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Tycker att atmosfären är helt fantastisk på natten. Ibland ser man att en flare lyser upp i en närbelägen by eller en silhuett som passerar i periferin och man glömmer helt bort att andas i några minuter.

Tyvärr innebär även nattetid en hel del tekniska besvär, åtminstone för min del. Min skärm, även om den är riktigt bra för det mesta, har svårt med becksvarta bilder. "IPS-glow" heter fenomenet och det är minst sagt störande när man snavar omkring i mörkret.

Har problem med min skärm också. Ser ett blått sken i nedre kanten av skärmen. Fett störande.

Visa signatur