Permalänk

jepp kontakten sitter rätt kylaren sitter ordentligt den också, verkar vara glapp i sladden från kylaren när jag slog på datorn för nån minut sedan så fick jag fan error så jag "touchade" sladden/kontakten då gick fläkten igång och har snurrrat sedan dess (7min ungefär)
nu har jag gjort några reboots och ingen fan error men så står burken öppet i sovrummet inte i sin lilla plats det är lite mellan utrymme från sida till sida i "hålet"
men kan man köra en dator med ena sido plåten av hela tiden?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Du kan köra datorn med alla delar utanför lådan om du vill. Men skämt åsido, man ska inte köra utan lock, helst pga damm osv.

Visa signatur

Mobo: ASUS Z490-G Gaming Wifi | CPU: i9-10850K | GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra Hybrid | Minne: 64 GB | HDD: 2TB Samsung 970 EVO plus | OS: Windows 11 Home 64-bit

Permalänk

oki men det är ju endär glappa sladden från kylaren som är problemet. ett annat problem som dykt upp när fläkten går och windows är installerat, med chipset,lan,usb3 drivare installerat är att den har en förmåga att bsod, starta om bara så där.
är det min ssd som spökar?
ska ändå uppdatera den hippas det blir bättre sen

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

kollar minnena just nu med memtest för datorn blåskärmade med min mekaniska disk också, vad som orsakar det vete fan om ens han.
men minnena kan ju vara en orsak, moderkortet en annan, mensom det ser ut nu verkar minenna vara hela, kan iof testa byta sockalr för de, fast då blir det inte Dual C.

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Hämtade min rigg och byggt ihop den nu. Det problemet som jag hade var att min mus frös var 10e sekund ca. Men det löste sig när jag bytte port till USB3.0. Du kan göra såhär att du testar en sticka i taget. Du vet väl att de ska köras i de röda portarna, om du nu har 2 stickor?

Visa signatur

Mobo: ASUS Z490-G Gaming Wifi | CPU: i9-10850K | GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra Hybrid | Minne: 64 GB | HDD: 2TB Samsung 970 EVO plus | OS: Windows 11 Home 64-bit

Permalänk

jepp de är i de röda portarna, körde som sagt memtest och de klarade 1 pass utan errors
HAr sedan dess uppdaterat FW i min SSD och nu verkar allt (peppar) fungera 95% iaf. en BSOD har jag haft på flera timmar känns det som, mot att den BSO´:ade varannan minut,
Så det är ett stort steg åt rätt riktning.
sedan är ju Z77 ganska nytt såd et blir väl stabilare med tiden.

ska bli härligt att testa BF3 på nya 24" FullHd skärmen efter hockeyn alltså

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

jaha ja då kom nästa bakslag baken på graffet har släppt helt från PBC´n dvs den går att "klämma" igen baktill så lös är den.

så inte bara en felande fläkt utan nu också graffet som är åt helvet, S****S j***a h-vete när faan ska min otur ta slut.
vad fan ska jag nu köpa då, är ett DCII GTX580 ett bra ersättningskort eller en GTX560ti DC II top ?
eller vad fan ska jag ersätta mitt fina GA HD6970 windforce x3 OC2 kort med :cry:

se på detta och gråt det gör snart jag kan jag säga jag är så satans less på att allt går åt pipsvängen för mig

inte ska den glappa så där heller

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Ser ut som att en skruv har lossnat mellan kylaren och PCBn till vänster. Tror jag iaf...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo: ASUS Z490-G Gaming Wifi | CPU: i9-10850K | GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra Hybrid | Minne: 64 GB | HDD: 2TB Samsung 970 EVO plus | OS: Windows 11 Home 64-bit

Permalänk

det sitter 6 skruvar på undersidan av kortet 4 i mitten 2 lite längre bak
men vad kan ha hänt kortet att den glappar så där?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

det sitter 6 skruvar på undersidan av kortet 4 i mitten 2 lite längre bak
men vad kan ha hänt kortet att den glappar så där?

Absolut säker på att det inte ska finnas mer skruvar? Det ser väldigt skevt ut ja

Visa signatur

Mobo: ASUS Z490-G Gaming Wifi | CPU: i9-10850K | GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra Hybrid | Minne: 64 GB | HDD: 2TB Samsung 970 EVO plus | OS: Windows 11 Home 64-bit

Permalänk
Skrivet av KoloN:

fast å andra sidan så klarar min i7 920 med spikade 60fps (vsync) på b2k-banorna i 64-players på ultra i 3.6 GHz utan HT.

Bara du har grafikkraften till det så klarar en så pass "dålig" CPU som min det galant.

Najs, min 1090T på 4ghz och 2 6970 i cf klarar inte ens konstant 60+ på high haha

Permalänk

ja nu är kortet sålt beställde ett MSI Twin Frozr III GT 580 så får se om datonr skärper till sig sedan

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

2700kr får jag nog ingen GTX670 för

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

2700kr får jag nog ingen GTX670 för

Det finns rykten angående "GTX660" (kolla geforceforumet). Det kommer jag nog vänta på. Jag lägger inte en krona över 3000 kr för ett GPU. Visst, GTX 580 e fint det med, men om jag vore dig hade jag väntat ett tag på att Keplerkorten går ner i pris. Dels för att de drar mindre effekt samt att det e nyare teknik. Men det är förståligt om du behöver ett akut nu

Visa signatur

Mobo: ASUS Z490-G Gaming Wifi | CPU: i9-10850K | GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra Hybrid | Minne: 64 GB | HDD: 2TB Samsung 970 EVO plus | OS: Windows 11 Home 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psychadaelic:

Najs, min 1090T på 4ghz och 2 6970 i cf klarar inte ens konstant 60+ på high haha

Då har jag dock SLI på 580. Med singel GPU så kör jag på high, då har jag dock inte 60+ på b2k-banorna. Så på senare har jag börjat köra på medium. Den enda skillnaden jag egentligen tänkt på är vattnets transparens.

Permalänk

de är inte snabb på cdon.com beställde igår gtx580 fredag en kylare.
men än till denna minut är de inte postade jobbar de på lagret som sniglar eller?
skulle inte förvåna mig om ajg får grejerna nästa vecka.
Men hoppas på denna vecka så klart vill få igång mitt IB utan BSOD förhoppningsvis

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

Hej Swecare.

Jag har ett Problem som vanligt eller snarare en fråga, hur mycket ström ur nätagget drar detta:
Intel Core i5 3570K
8 Gb ram
SSD
HDD
samt mitt graffe som kräver minimum 700W nätagg, riktigt nice kort kylarens "kåpa" är i svart metall
Mitt nätagg:
Corsair 750Wtx 80+ Bronze
kommer den räcka till eller kroknar datorn när graffet kör igång?

här en bild av kortet borstad svart metall niiice

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Hej Swecare.

Jag har ett Problem som vanligt eller snarare en fråga, hur mycket ström ur nätagget drar detta:
Intel Core i5 3570K
8 Gb ram
SSD
HDD
samt mitt graffe som kräver minimum 700W nätagg, riktigt nice kort kylarens "kåpa" är i svart metall
Mitt nätagg:
Corsair 750Wtx 80+ Bronze
kommer den räcka till eller kroknar datorn när graffet kör igång?

här en bild av kortet borstad svart metall niiice

http://img32.imageshack.us/img32/4716/dscf7426z.jpg

Drar under 400w så...
(För hela ditt system sammanlagt, när du spelar, (load)).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

vad innebär det att jag måste ha en 850W minst eller?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Nej, du klarar dig lätt på 750w

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk

Ok MEN!!! vad händer när nätagget inte klarar sig BSODx100/puff=illaluktande rök?
har aldrig varit med om ett nätagg itne kalrat driva systemet men vad händer när den itne gör det?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Lugna puckar, kör I7 930 clockad till 4,1Ghz + HT på sen 2st 7970 clockade till 1000/1375. sen 3 HDD på ett corsair 750W det svettas inte! Så du borde vara lugn

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk

Ok hoppas ni har rätt för ajg har inte råd med ett nytt nätagg, så krokanr den då får den fan krokna, men 700W minimum för bara kortet lämanr ju bara 50W för övriga systemet låter lite klent?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Kolla där så ser du!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk

ok då kna man andas ut vart orolig då det stod på graffekortets kartong

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

ok då kna man andas ut vart orolig då det stod på graffekortets kartong

Mjo men dom överdriver alltid när det kommer till Nätagg

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk

Ok bara invänta CM Hyper 212 Evo sedan bygga färdigt IB burken
Men så satans läckert kortet var, på bilden som CDon har på kortet står det lightning men det jag fick var power edition, vet inte skillnaden men hastigheten är väl en sak iaf.
Kupong för BF3(full verion) följde med

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

äntligen dök även Kylaren upp för Cpu´n så nu ska moderkortet ur chassit tror ajg för montering av backplate mm för kylaren

måste säga trots deras värdelösa uppdatering har CDON levererat snabbt iaf.

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Avstängd

Tycker att det känns oerhört efterblivet att ha ett Maximus V Gene i ett NZXT H2... Du kunde ju valt ett ATX-moderkort istället...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Skrivet av mr_svahn:

Tycker att det känns oerhört efterblivet att ha ett Maximus V Gene i ett NZXT H2... Du kunde ju valt ett ATX-moderkort istället...

efterblivet ett starkt ord men varför är det efterblivet att ha ett Gene i en H2 burk tycker luftgenonströmningen borde bli bättre, mer utrymme att jobba med
men visst alla har vi en åsikt du har sagt din men du får gärna utveckla detta?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]