Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubbenistubben:

Undrar också om jag MÅSTE updatera Bf2?håller på men inte fal händer det något... har stått "Var god vänta "i typ 30min nu. bara att vänta eller behövs det inte för att köra multiplayer??Och kan jag joina online servers i Bf2 eller måste jag göra det via en Hemside.

Ursäkta om jag är halft efterbliven. men Bf2 är lite "Stenålder"

Senaste patchen brukar vara en fördel om man vill spela på nätet.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Avstängd

Först och främst:

Citat:

O sen ska man ju in till "New york city" som man också kan kalla det när man bor mitt ute i skogen!Ska köpa ny mus o sen är det bara o njuta av resten av kvällen

- Väldigt roligt
Blev det en G400 förresten? Nöjd?

Jag är eller var lika uppspelt inför att lira BF2.
Tror det hade varit väldigt kul.

Men tror ändå jag avstår efter att ha läst lite:
- realtek-problem
- ändra drivrutiner för nvidia geforce grafikkort
- bf2 är gjort för xp (inte windows 7)
- jobbigt med manuell nedladdning/installation av patchar
= ev. en massa strul

(försök snälla övertala mig )

Ni kommer iallafall ha sjukt kul!

Permalänk

BF2 funkar "bolt on" på windows 7

finns inge strul med drivrutiner för dom som kör ATi(fanns ett med skuggor men man skall bara ändra en setting så är det löst)

Man patchar bara BF2 en gång

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bravo:

Först och främst:

- Väldigt roligt
Blev det en G400 förresten? Nöjd?

Jag är eller var lika uppspelt inför att lira BF2.
Tror det hade varit väldigt kul.

Men tror ändå jag avstår efter att ha läst lite:
- realtek-problem
- ändra drivrutiner för nvidia geforce grafikkort
- bf2 är gjort för xp (inte windows 7)
- jobbigt med manuell nedladdning/installation av patchar
= ev. en massa strul

(försök snälla övertala mig )

Ni kommer iallafall ha sjukt kul!

Hur kan du tycka att manuell nedladdning/installation av patchar jobbigt? BF2 finns till Origin men om man får välja som i detta fallet så hade jag aldrig kört med Origin.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Hej
När du installerar bf2 ska en patch som heter 1.41
starta. Sen får du ladda hem en patch som heter 1.50 dvs den nyaste.Efter 1.41 är färdig startar du 1.50.
Sen får du gå till punkbusters sida och ladda hem en fil som uppdatera
din pb(punkbuster) version. Sen så är det bara tuta o köra.
Ett tips bara kör spelet som adminstratör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfmimd:

BF2 funkar "bolt on" på windows 7

finns inge strul med drivrutiner för dom som kör ATi(fanns ett med skuggor men man skall bara ändra en setting så är det löst)

Man patchar bara BF2 en gång

Nej du patchar 2 ggr.
1.41 och sen 1.50.

Edit: riktigt seg på tangenterna idag så svaret kom i posten ovan oxå

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Skrivet av TheGiant:

Nej du patchar 2 ggr.
1.41 och sen 1.50.

Edit: riktigt seg på tangenterna idag så svaret kom i posten ovan oxå

Juste ja!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Ingen som lirar BF2 Play4Free?

http://battlefield.play4free.com/en/

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Skrivet av TheGiant:

Nej du patchar 2 ggr.
1.41 och sen 1.50.

Edit: riktigt seg på tangenterna idag så svaret kom i posten ovan oxå

Amn seriöst!?!först 536MB sedan 1.9gig...laddar ner i 100 till 120kb/s hehe. men det får man ta:)!
Jag laddar ner manuellt. det står att man laddar ner 1.1 om jag tar o uppdaterar ifrån Bf2. Så är det som en vanligt installation sen när patchen är klar??Bara så man inte blir galen utav att kolla på google o inte hitta något

Permalänk
Skrivet av Bravo:

Först och främst:

- Väldigt roligt
Blev det en G400 förresten? Nöjd?

Jag är eller var lika uppspelt inför att lira BF2.
Tror det hade varit väldigt kul.

Men tror ändå jag avstår efter att ha läst lite:
- realtek-problem
- ändra drivrutiner för nvidia geforce grafikkort
- bf2 är gjort för xp (inte windows 7)
- jobbigt med manuell nedladdning/installation av patchar
= ev. en massa strul

(försök snälla övertala mig )

Ni kommer iallafall ha sjukt kul!

Mer än OTROLIGT nöjd med musen...pefrekt för min hand sköna knappar. och dom 2 extra "Special knapparna" är nå sjukt bra!kommer upp olika profiler för varje spel... så du kan göra olika profiler för alla spel du har på datorn. och programet för musen hittar spelen själv och visar allt du kan göra. Dålig på att förklara. men om du funderar på att köpa en så kan jag låva dig att du blir mer än nöjd. ska se opm jag kan ta en bild och skicka upp så du ser vad jag menar med otroliga Special knappar :)Jag skriver hur det fungerade/fungerar med Bf2 när jag har fixat allt

Permalänk

Hur patchar man...??laddade ner 1.4.1 meen det är typ en 41[1]-fil (.41[1]) FIL. så måste jag ha ett program för att patcha??

Permalänk
Avstängd

Jag har redan G400. Ville bara veta om du var nöjd med den.

Aha BF2 finns på Origin, kan man ange sin cd-key där kanske och bara köra igång?
Varför inte via Origin? - skulle gissa att det är ett bättre alternativ.

Permalänk
Skrivet av Bravo:

Jag har redan G400. Ville bara veta om du var nöjd med den.

Aha BF2 finns på Origin, kan man ange sin cd-key där kanske och bara köra igång?
Varför inte via Origin? - skulle gissa att det är ett bättre alternativ.

aha ÄLSKAR denna mus helt ärligt ;)Perfekt på alla sätt :)Kan man patcha på origin?Älskar Bf2;)gryyyymmmt mycket bättre än Mw2.
Men hur patchar jag 1.4.1 som jag har laddat ner?Måste erkänna att det var lite klurigt att flyga jet

Permalänk
Medlem

Hur jag än beter mig så lyckas jag aldrig få bort den inbyggda reflexen att spränga en vägg åt helvete i Battlefield 2.

Permalänk
Medlem

Om man köper spelet via Origin/lägger till sin CD-key i Origin, uppdaterar Origin då spelet automatiskt med patchar och grejer? Eller behöver man fixa med det själv?

Permalänk
Skrivet av piers:

Om man köper spelet via Origin/lägger till sin CD-key i Origin, uppdaterar Origin då spelet automatiskt med patchar och grejer? Eller behöver man fixa med det själv?

Ingen anning....är så sjukt sugen på att köra multiplayer. men kan ju tamefan inte patcha

Permalänk

Uhm, om någon vet en 1.50 patch som fungerar att patcha manuellt med så skulle jag vara SJUKT tacksam om någon kunde länka...orkar inte vänta 6timmar på en patch som inte fungerar.
Asså vad jag menar är en ".exe" Patch som bara är att trycka på o sen installera om det går...

Permalänk
Medlem

Buggy Race på Road to Jalalalalalalalalalabad!

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubbenistubben:

Uhm, om någon vet en 1.50 patch som fungerar att patcha manuellt med så skulle jag vara SJUKT tacksam om någon kunde länka...orkar inte vänta 6timmar på en patch som inte fungerar.
Asså vad jag menar är en ".exe" Patch som bara är att trycka på o sen installera om det går...

Men herregud, hur svårt kan det vara då?? Ladda ner patch 1.41 och 1.50.
Installera först 1.41 och sen 1.50.
Det är vanliga .exe-filer, det är bara att dubbelklicka på dem!

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Skrivet av ozric:

Men herregud, hur svårt kan det vara då?? Ladda ner patch 1.41 och 1.50.
Installera först 1.41 och sen 1.50.
Det är vanliga .exe-filer, det är bara att dubbelklicka på dem!

Laddade ner en 1.4.1 patch. men det va inte en .EXE fil så jag skrev .exe efter och då fungerade det... hehe fast det tog 30-40min innan filen reagerade så det kom up. men nuså är det åtminstone 1.4.1. 1.5 kvar!:D
Håller på att ladda ner 1.5.

*borttagen länk av mod*

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Snubbenistubben:

Laddade ner en 1.4.1 patch. men det va inte en .EXE fil så jag skrev .exe efter och då fungerade det... hehe fast det tog 30-40min innan filen reagerade så det kom up. men nuså är det åtminstone 1.4.1. 1.5 kvar!:D
Håller på att ladda ner 1.5.

*borttagen länk av mod*

Även om det bara är en patch så ser vi helst inte TPB länkar, nej. Inget fel på FZ's torrentfilarkiv för övrigt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Tycker vi drar ihop ett gäng Swecare och lirar lite BF2

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shrudder:

Tycker vi drar ihop ett gäng Swecare och lirar lite BF2

Jag är på om jag kan få mitt gamla BF2 att funka med origin med autoupdate o.s.v.

Permalänk
Medlem

Project reality är en grym mod för den som är ute efter äkta teamplay. Skaffa mumble, läs FAQ'en på www.realitymod.com och sen är det bara att tuta och köra.

PR kräver betydligt mer än vBf2. Det kräver framförallt mer av din cpu, men även hdd och grafik. Modden är så extremt stor och detaljerad jämfört med vBf2 och tack vara bristen på multicore stöd i bf2 så krävs det ganska bra datorer för att köra allt i max.

Jag har en phenom2 955BE, 8 GB ram och ett hd4870 och skulle vilja ha bättre flyt än vad jag har nu, allting på max i 1080p. Ibland droppar det ner till 30ish fps i tungdrivna områden mitt i vissa städer osv.

Permalänk

Har bara kört singleplayer änsålänge. då jag fortfarande laddar ner Patch1.5. Men helvete vad kul sniper är!Det roligaste är väll att det är lätt att aima så man tar alltid HS Dock lite för lätt att Aima. men sen så är jag bryd om det verkligen bara finns 2st sniper gun...en per team kan ju vara jag som inte vet hur man gör också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubbenistubben:

Har bara kört singleplayer änsålänge. då jag fortfarande laddar ner Patch1.5. Men helvete vad kul sniper är!Det roligaste är väll att det är lätt att aima så man tar alltid HS Dock lite för lätt att Aima. men sen så är jag bryd om det verkligen bara finns 2st sniper gun...en per team kan ju vara jag som inte vet hur man gör också

Efter att ha läst dina inlägg i den här tråden så förstår man att du är en typisk sniper.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Skrivet av ozric:

Efter att ha läst dina inlägg i den här tråden så förstår man att du är en typisk sniper.

Varför jag är en sniper är för att jag alltid har varit det ;P Från cs 1.6 till Cs:s Bad company 2(På min gammla dator). Cod-Mw2. jag är sjukt seg med Assualt och annat. förutom några. Bad company 2 är det enda spelet som jag är skapligt bra med Assault etc.

Permalänk
Avstängd

Oj, BF2 finns på Steam också.

Permalänk
Medlem

Jag är lätt på ett gamle i bf2 också;)

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk

uhm. Laddade klart v1.5 inatt. nu när jag trycker på Patchen( .exe fil )Så händer det inget. allt som händer är att mus-pekaren Laddar när man har musen i Mappen...sen händer det inget. det vart så med 1.4.1 också efter 30-45min så kom installationen upp för patchen...vad kan vara felet?eller bara sjukt seg dator?

Eller måste jag lägga patchen i Bf2 mappen och sedan trycka på den?