Bygglog: Projekt Storebror (Fractal Design XL)
Hej alla Sweclockare, Ska för andra gången i mitt liv "bygga" ett vattenkylnings system, tänkte därför ha en bygglog i fall att det är någon som är intresserad om hur jag kommer gå till väga då det kommer att behövas göras en hel del med chassit för att få till det hela som jag hade tänkt mig.
Idén om bygget fick jag när Sweclockers tillsammans med Fractal Design nyligen hade en tävling om att modda ett valfritt chassi från just Fractal Design.
Min ide var att modda ett FD Define XL för vattenkylning, Min idé är då att Modda in en 420mm radiator i toppen av chassit, det innebär att jag måste göra passande hål för montering och ventilation då Define XL inte har några ventilations hål överhuvudtaget i toppen. I nederdelen av chassit kommer jag även montera två stycken 240mm radiatorer i "crossflow" konfiguration vilket innebär att jag måste ta bort 2st HDD burar som sitter i vägen och fästa dem på ett vettigt sätt.
Det är i stora drag det jag planerat att göra en så länge.
Namnet Storebror är ganska enkelt, mitt förra bygge gjordes i ett vanligt Define och nu kommer storebror alltså XL varianten av Define.
Vattenkylnings komponenter som kommer användas:
Radiator 1 - En 420mm radiator som är 36mm tjock.
Radiator 2&3 - Två 240mm radiatorer som är 30mm tjocka.
Pump - En D5 pump med Bitspower modkit och Top.
Resevoir - En 150mm "Tub" Res
Kommer Kyla en CPU och två GPUer
DatorKomponenter som jag kommer använda vet jag inte riktigt än, Det ända jag vet som jag kommer använda är två HD 6970.
Finns inte så mycket att kommentera än så länge eftersom jag inte fått hem allt än men ni får gärna säga vad ni tror om idén
Updates: