Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Pumparna har en tråkig förmåga att vibrera. Även om D5-pumpen med lämplig topp är tyst så är den inte "knäpptyst".
Egentligen är diskussionen värdelös då olika människor uppfattar ljud olika.
Jag personligen anser att vattenkylning inte hör hemma i ett bygge vars mål är tystnad.

Ska man däremot bygga en kraftfull men tyst maskin så är valet ganska lätt!

En D5 pump på hastighetsinställning 1 med någon sorts bra vibrationsdämpning som t.ex. denna är i princip ljudlös. Om man vill ha ett tyst system med hög prestanda är vattenkylning i princip det enda passande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

En D5 pump på hastighetsinställning 1 med någon sorts bra vibrationsdämpning som t.ex. denna är i princip ljudlös. Om man vill ha ett tyst system med hög prestanda är vattenkylning i princip det enda passande.

Well, we'll have to agree on disagreeing!

Permalänk
Medlem

Först tänkte jag köra en Corsair H100 med Push/pull. Men tankarna har mer vandrat över åt komplett luft.
Exempelvis en http://www.inet.se/produkt/6909659/phanteks-ph-tc14pe-vit (Ingen smygreklam nej) och få till ett bra Luftflow genom lådan o på så sätt hålla tempen nere. Än så länge har jag inte gett mig på att klocka Processor eller något då jag inte har 100% koll på det.

Men om man vänder frågan o ställer den " Corsair H100 VS Phantek TC14PE " ? Vad tycker ni i det sammanhanget då ?

Visa signatur

CPU: AMD FX6100 Black Edition @ 4.2ghz Stockcooler MB: Gigabyte 970a-UD3 RAM: Corsair Vengeance 2x 4gb 1600mhz GPU: Sapphire HD6770 x2 PSU: Corsair CX600 HDD: 2x200gb Sata Seagate