Kreditera 7970s till 80%? Bra idé, eller?

Permalänk
Skrivet av robbankentor:

Du kan ju testa att klocka ner korten 50-100 mhz bara för att se om du får ett annat betende.

Har du använt driver sweeper eller liknade mellan drivrutinsversionerna?

Har testat att klocka ner dem utan resultat, och funkade ju länge innan när de gick i 1100MHz.

Använde driversweeper förut, men tog tydligen gjorde det windows korrupt och Så fick formatera SSDn. Sen har det gett samma resultat att avinstallera som AMD tycker är rätt sätt, så gör det nu istället.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Gratulerar tilll den dealen! Jag har varken lust eller ork att gå igenom en sådan process att försöka få pengar tillbaka då jag har en mobiltelefon på "reparation" som de krånglar arslet av sig med, garanti hit och dit, så min energi är på noll gällande sånt här... så jag får vänta... ännu längre... haha! Men det fungerar till det jag gör för tillfället i alla fall!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk

ett hett tips till alla som vill göra en ren installation är att använda Windows installer cleanup.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Hejsan,

GTX 680

[/B]

^
The way to go my friend!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixxerz:

Exempel.
Jag köpte en BMW M3 som på pappret kan komma upp i 300km/h. (fast man antagligen i detta fallet inte fick några konkreta siffror).
Provade att komma upp i hastigheten när det regnade men fick vattenplaning och krockade vid 250km/h.
Ska nu reklamera bilen eftersom den faktiskt inte kunde gå i 300km/h i regn.

... what?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Har testat att klocka ner dem utan resultat, och funkade ju länge innan när de gick i 1100MHz.

Använde driversweeper förut, men tog tydligen gjorde det windows korrupt och Så fick formatera SSDn. Sen har det gett samma resultat att avinstallera som AMD tycker är rätt sätt, så gör det nu istället.

Hej

Jag har alltid använt driver sweeper, men nu när jag skulle byta från 12.4 12.6 betan fick jag aldrig igång CCC efter uppgraderingen. testade då men uninstall som du skrev och då fungerar det, TACK

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fixxerz:

Exempel.
Jag köpte en BMW M3 som på pappret kan komma upp i 300km/h. (fast man antagligen i detta fallet inte fick några konkreta siffror).
Provade att komma upp i hastigheten när det regnade men fick vattenplaning och krockade vid 250km/h.
Ska nu reklamera bilen eftersom den faktiskt inte kunde gå i 300km/h i regn.

Då säger jag som så? Varför vänta du inte på bättre väder när du ändå riskerar livet

Drivrutiner går att ändra, inte vädret

Skrivet av Pantsoff:

... what?

Haha, det han menar nog är. Skulle ni reklamera ett kort pga att den inte kunde maxas.

Säger dock som så. Det är säkert drivrutiner som failar 7000 serien och amd har haft på sig snart ett halvår och har fortfarande inte kommit ut med någon ordentlig drivrutin

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Skrivet av robbankentor:

Hej

Jag har alltid använt driver sweeper, men nu när jag skulle byta från 12.4 12.6 betan fick jag aldrig igång CCC efter uppgraderingen. testade då men uninstall som du skrev och då fungerar det, TACK

Haha, vilken tur då! Har också märkt att vissa gånger när man uppgraderar till nya versioner så ska inte allt tas bort, som driver sweeper gör, utan vissa filer behöver vara kvar.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det jag funderar över nu är om man ska satsa på 4GB versioner eller om det kommer räcka länge med bara 2GB? BF3 i ultra 1920x1080 ska ju dra runt 1,5GB så mer kanske behövs snart, eller är BF3 bara ett skräckexempel?

Jag vet inte om du redan har valt och köpt men gå på 4GB versionen, minnes användning kommer bara stiga bättre att vara säker ön dumsnål, Jag har ingen aning om 32bits gränsen på 4GB påverkar hur mycket grafikminne ett spel kan använda, men om det är så, kan framtida spel verkligen gasa på mängden minne som används. (spel brukar bara kunna köra 2 GB minne villket i teorin låter ett spel använda 2GB om det räknas ihop då 99.999% av alla spel .exe filer är 32bit)

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

Jag vet inte om du redan har valt och köpt men gå på 4GB versionen, minnes användning kommer bara stiga bättre att vara säker ön dumsnål, Jag har ingen aning om 32bits gränsen på 4GB påverkar hur mycket grafikminne ett spel kan använda, men om det är så, kan framtida spel verkligen gasa på mängden minne som används. (spel brukar bara kunna köra 2 GB minne villket i teorin låter ett spel använda 2GB om det räknas ihop då 99.999% av alla spel .exe filer är 32bit)

Får tänka såhär också, desto mer minne du har, desto mer utnyttjar programmet (om det kan).