Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Extern HDD (via USB?) till WiFi

Permalänk
Medlem

Extern HDD (via USB?) till WiFi

Ber om ursäkt direkt för att jag säkerligen frågar något som har blivit avhandlat, men jag lyckades inte hitta en tråd som passade. Kanske för att jag inte riktigt vet vad jag letar efter...

Det jag vill göra är att koppla in en extern hårddisk för att spara musik, men framför allt filmer och TV-serier för att sedan streama till laptopen eller iPaden. Har redan en 500Gb som ligger och skräpar, kan jag använda den så är det ett plus, men det är inget måste. Jag vet att det finns lösningar som Airport Extreme/Time Capsule etc men de känns väldigt dyra och jag kommer nog inte att fylla 2-3TB i första taget. Jag behöver inte heller en egen dator för uppspelning till TVn eller annat, utan just bara en trådlös hårddisk. Idealiskt hade det redan funnits en USB-port i min router men nu gör det inte det.

Tips på allt mottages mycket tacksamt, så länge det inte är alltför dyrt eller krångligt

Permalänk
Medlem

Tror itunes skulle kunna dela filmer och till musik till ipaden och även laptopen. Resten kan du nog enkelt dela via windows på något sätt. Finns säkert många guider för båda.

Permalänk
Hedersmedlem

Lacie Laplug kanske är något du letar efter. Det finns säkerligen liknande produkter som möjligen är billigare.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+