Iphone 4s vs Samsung Galaxy s3?

Permalänk
Skrivet av Absurd:

http://smartphones.techcrunch.com/compare/152-245/Apple-iPhon...

Båda har dock samma kamerasensor från Sony men både Samsung och Apple använder sin egen optik tillsammans med sensorn och sina egna mjukvarulösningar ovanpå det hela, bäst batteritid har dock Motorola Razr Maxx med 17,5h taltid

den sidan har då lite fel
proccesorn är på 1,4ghz och har upp till 64gb inbyggt minne men max 64gb på en microsd
jag har inte testat taltid eller nåt sånt då jag precis fick min telefon igår och jag ringer inte så mycket
dock är kvaliten på samtal väldigt bra

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

shit 41mp?

megapixlar är inte allt, men denna är i vilket även pga övriga konstruktionen mekaniskt och mjukvarumässigt kameranallen nr 1 ett bra tag antagligen.

Skrivet av ScrewFearMe:

riktigt grym kameramobil det där, vet dock inte hur den är då jag inte använt den och vet inte när den kommer ut heller

den började väll säljas typ nu i veckan så det är inte så konstigt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ScrewFearMe:

den sidan har då lite fel
proccesorn är på 1,4ghz och har upp till 64gb inbyggt minne men max 64gb på en microsd
jag har inte testat taltid eller nåt sånt då jag precis fick min telefon igår och jag ringer inte så mycket
dock är kvaliten på samtal väldigt bra

64GB fanns inte vid releasen när testet gjordes och är det det enda du hakade upp dig på så tillför det inget, 64GB är för mycket för en telefon oavsett tillverkare, 32GB likaså, 16GB räcker mer än nog, när det gäller CPU så är det säker den kapacitet den har innan de klockat ner den (så ser det i alla fall ut när det gäller iPhone där, det är en 1GHz nerklockad till 800MHz)...sen påstår den dock att Samsung galaxy S3 har 2GB RAM som är helt fel då den har 1GB

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

Prestandan på mobilerna säger lite mellan sg3 och 4s pga av att det ena kör ett låst ios som inte har whidgetar, några större animationer elr en 720p skärm att fylla med en valfri bakrundsbild.

Själva hårdvaran behöver vara mycket starkare för att köra android än ios.

Så det behövs en top mobil för att verkligen få flyt i android, som sgII, sgIII, sony s, htc one x mm..

Generellt det den breda massan missar när de väljer mellan android elr ios är att kolla just på topmobilenrna i androidfältet för att få en laggfri androidmobil.
Många har stått o valt mellan 4s och en android i 2500kr klassen och sett att ios flyter ju på bra mycket bättre än android, men inte tänkt på attt 4s faktiskt är en topmodell för 6000, så det korrekta sättet är att jämföra med en androidmobil i samma prisklass, men kanske blir de snåla när de ser att androidmobiler finns i så många prisklasser.

Ios är absolut inte dåligt, men apple har det lätt när de bara har 3 (räknar 3gs, 4 och 4s) mobil och två plattor att fixa det till. Kolla på hur många mobiler tex samsung elr sony har att få android att lira på, mycket mer jobb.

Jag har själv bara kört med androidmobiler men såklart kollat på ios endel, men även om ios lirar bra är det tråkigt och lite för "enkelt", det ser så strikt ut i mina ögon.

Men men, jag hade get rådet och vänta på 5:an som ska komma ut snart. finns ingen mening med att ta 4s nu..

Btw så har jag sgII:an och det är en fantastisk androidlur, batteritiden är väldigt bra, en dags hård användning klarar den gallant. Och jag tycker denna lur har lika bra flyt som en 4s, trots 720p skärm och whidgetar.

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

64GB fanns inte vid releasen när testet gjordes och är det det enda du hakade upp dig på så tillför det inget, 64GB är för mycket för en telefon oavsett tillverkare, 32GB likaså, 16GB räcker mer än nog, när det gäller CPU så är det säker den kapacitet den har innan de klockat ner den (så ser det i alla fall ut när det gäller iPhone där, det är en 1GHz nerklockad till 800MHz)...sen påstår den dock att Samsung galaxy S3 har 2GB RAM som är helt fel då den har 1GB

S3 finns i två versioner. Den i sverige har quad cpu på 1,4 ghz och 1gb ram. Sen finns det en annan som ska ha 4g och då det är nåt strul med 4g och quadcore cpuer (tegra 3 har samma problem) kommer en verson på s3 med dual core på 1,5ghz och 2gb ram.

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndreaX:

megapixlar är inte allt, men denna är i vilket även pga övriga konstruktionen mekaniskt och mjukvarumässigt kameranallen nr 1 ett bra tag antagligen.

När det gäller kamera så finns det ingen som någonsin har slagit Nokia på fingrarna tack vare Carl Zeiss optiken de använder, det är deras starkaste sida, här kan du jämföra kameran i Nokia 808 mot andra
http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=1&idPhone1=4577&id...

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xamin:

S3 finns i två versioner. Den i sverige har quad cpu på 1,4 ghz och 1gb ram. Sen finns det en annan som ska ha 4g och då det är nåt strul med 4g och quadcore cpuer (tegra 3 har samma problem) kommer en verson på s3 med dual core på 1,5ghz och 2gb ram.

Allt som släpps med 4G har strul i Sverige eftersom det fungerar olika och sverige är inte så stor marknad jämfört med de länder som det fungerar i

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

har du jämfört dom prestanda mässigt då?

Skitsvårt att jämföra prestanda då Operativsystemen inte är skrivna på samma sätt... Men i ren prestanda så skulle det självklara valet vara S3an.

Permalänk
Medlem

Har själv haft en iPhone 3gs i mer än 2 år. Och när jag hämtade ut min SG3 så kändes det konstigt och jag nästan ville ha en iPhone 4s. Mesta dels för att jag var vilsen och inte kände mig "hemma". Men allt eftersom så blir jag mer och mer kär i min mobil och kommer nog aldrig gå tillbaks till iOS.

Jag hittar nya funktioner och valmöjligheter som inte existerar och kommer aldrig att göra heller på iOS. Och detta var bara mina tankar om själva operativsystemet.

Sen prestandan, kameran, kvalitén, ljudet, batteritiden är mycket bättre än vad Apple kan erbjuda förtillfället.

Hoppas detta hjälper inte bara dig men även andra att göra rätt val.

Permalänk

Jag tycker att du ska vänta på iPhone 5 helt klart! Men om du måste ha en precis nu så är ju Galaxy S3 helt färsk, men själv skulle jag dock vänta. Har aldrig vart något stort fan av Android, har kört med min iPhone 4 nu i snart 2 år och den rullar fortfarande på kanon! Har egentligen ingen anledning att byta upp mig till 5an när den kommer i ~oktober, men prylgalning som man är så kommer jag nog inte kunna hålla fingrarna borta! Kvalitén på Apples produkter är oslagbar och jag har aldrig känt mig "låst" på något sätt som andra skriver, men smaken är som baken! Vissa gillar Apple och vissa gillar Android

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Allt som släpps med 4G har strul i Sverige eftersom det fungerar olika och sverige är inte så stor marknad jämfört med de länder som det fungerar i

Nja, de vet jag inte om allt med 4g strular, men quadcore (både samsungs exynos och tegra 3) har problem med just 4g, 4g versionen av sg3 släpps snart/elr är släppta i canada och japan än så länge, men den kommer hit oxå så småningom. Kanske i höst..

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

och jag har aldrig känt mig "låst" på något sätt som andra skriver, men smaken är som baken! Vissa gillar Apple och vissa gillar Android

Man känner sig bara låst om man en gång fått uppleva att man är fri, därför känner inte de flesta ios användarna låsta, för de vet inte vad frihet är.

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem

gå o känn efter själv, bara för att det står på pappret att något är snabbare kanske det inte är det i verkligheter mobiler är nu mera smaksak... som kläder

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

vänta på iphone 6 istället:)

+1

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Skrivet av Xamin:

Man känner sig bara låst om man en gång fått uppleva att man är fri, därför känner inte de flesta ios användarna låsta, för de vet inte vad frihet är.

Jag har haft en Android själv och på den kunde jag aldrig göra något som jag inte kan göra på min iPhone, så jag vet mycket väl vad frihet innebär.

Permalänk
Medlem

Jag gick iaf från en iPhone4 och skillnaden mellan telefonerna är stor skärmen på s3 är ju på 1280x720 och pentile superamoled,
tror att iPhone4 var en enkelkärnig på 800mhz har jag för mig så klivet upp till galaxy s3 är stor betydligt rappare och trevligare
iPhone 4s och galaxy s3 har samma kameramodul men samsung telefonen ger klart bättre bilder än apple även mot den äldre fyran med då.

http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=1&idPhone1=4238&id...

Personligen föredrar jag android före apple ios då ios är så inskränkt och man har mer frihet på android och jag gillade min
iPhone i början men det var så många konstiga buggar och så som gjorde mina erfarenheter mer negativa än positiva.

Så köp du en galaxy s3, flasha en custom kernel och roota den och ha roligt!

Sen glömde jag av att säga att hyperx på xdadevelopers har moddat kamera appen rejält testa den !

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Tycker själv att Android är mycket bättre än iOS. Android är friare (man kan göra mer vad man ville med det)medan iOS är stängt system, om man inte jailbreakar/rootar. I Android får du själv bestämma och anpassa telefonen som du vill ha den. Det finns begränsningar i Android också så man kan roota den också, men från början är Android mycket friare. Sedan är ju S3 en supertelefon när det gäller prestanda. Skärmen är bättre, kameran är bättre. Nackdelen med S3 är väl att den är något för stor och att den på utsidan inte är riktigt lika snygg som S2. S3 är mycket tunnare och lättare än iPhone 4S också. Jag skulle inte tveka alls! S3!!!
Några av många argument

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kranis:

Tycker själv att Android är mycket bättre än iOS. Android är friare (man kan göra mer vad man ville med det)medan iOS är stängt system, om man inte jailbreakar/rootar. I Android får du själv bestämma och anpassa telefonen som du vill ha den. Det finns begränsningar i Android också så man kan roota den också, men från början är Android mycket friare. Sedan är ju S3 en supertelefon när det gäller prestanda. Skärmen är bättre, kameran är bättre. Nackdelen med S3 är väl att den är något för stor och att den på utsidan inte är riktigt lika snygg som S2. S3 är mycket tunnare och lättare än iPhone 4S också. Jag skulle inte tveka alls! S3!!!
Några av många argument

Storleken var något jag hade lite problem med i början men det är en vanesak, jag satt oavbrutet och lekte med s3an i typ 3 dygn lol testade polarens galaxy note vist en kanon bra skärm men lite för stor i min smak då är det bättre med en netbook eller bärbar om du frågar mig.

Vist jag håller med Kranis om att det var lite ovant i början med android och att hitta inställningarna för notifications tex för whatsapp osv men nu har man vant sig, så hade jag vetat det jag vet nu om apple och iphone så hade jag ALLDRIG köpt den telefonen punkt slut.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

det är väl så jag typ tänker Känns som man får mer om man säljer en iphone än om man säljer en s3a

Så är det Man får mer när man säljer en Iphone, och mindre om man köper en. Säljer man en Samsung får man mindre, men mer om man köper den. Man kan fråga sig om man vill köpa en mobil för att få mer när man säljer den, eller om man vill ha mer (funktioner osv) när man köper den.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Rent hårdvarumässigt får iPhone 4S stryk på alla punkter, den kom ju för ett halvår sen, medan S3an kom nyss. Användarvänlighet vinner iOS och customization vinner Android. Har själv en S3a och är otroligt nöjd. Bortsett från att det finns fler spel och nyheter på App Store hade jag inte kunnat tänka mig en iPhone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Jag har haft en Android själv och på den kunde jag aldrig göra något som jag inte kan göra på min iPhone, så jag vet mycket väl vad frihet innebär.

Spela upp en mp3 fil?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScrewFearMe:

visst är den stor, den är mycket större än en iphone 4s, men den får fortfarande plats i byxorna

EDIT: kollade precis på klockan för jag ska precis sätta den på alarm... fyfan säger jag bara
kan ställa in tiden som vanligt, men du kan också sätta den på upprepning vilka dagar som helst bocka i för varje vecka vilket larmtyp, volym på larmet och vilken signal den ska använda, samt namn och snooze och smart larm

Det var ju dock en 2 år gammal konstruktion... har allt det där i min Galaxy S (ettan alltså) också...

Jag hade valt S3, men det beror till stor del på att jag av principiella skäl aldrig skulle vilja äga en produkt med iOS som det ser ut i dagens läge...

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk

Vad tror ni, alla i min familj kör iphone skulle ju vara smidigt att köra appar osv som bara finns på iphone osv. BLir det smidigare då om alla kör på iphone men jag kör på android?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

Alla "viktiga" appar finns för android också. iOS har endast 7% fler appar än android så det är ingen skillnad direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

När det gäller kamera så finns det ingen som någonsin har slagit Nokia på fingrarna tack vare Carl Zeiss optiken de använder, det är deras starkaste sida, här kan du jämföra kameran i Nokia 808 mot andra
http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=1&idPhone1=4577&id...

tja, tycker inte bilderna från 808 är så tokspeciella ... klart man ser skillnad på "testbilderna" (främst på antalet pixlar) men kollar man på "color poster" och bilder tagna utanför studion så är skillnaderna knappast stora ... det är samma brus som det blir på små sensorer med halvtaskig optik ...

frågan man får ställa sig är; vill jag gå runt med en telefon som ser ut som en smartphone från Nokia anno 2005, kör Symbian, och som tar marginellt bättre bilder än vilken modern telefon som helst, men blir frånsprungen av en kompaktkamera för 1000-lappen?

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Spela upp en mp3 fil?

Ehhhhh, ja?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Jag har haft en Android själv och på den kunde jag aldrig göra något som jag inte kan göra på min iPhone, så jag vet mycket väl vad frihet innebär.

Koppla upp den mot datorn och skapa en mapp i telefonminnet?

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Skrivet av fizzdan:

Koppla upp den mot datorn och skapa en mapp i telefonminnet?

DEt är faktiskt en sak som är dåligt med iphone!

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk

S3:an är säkerligen bättre rent prestandamässigt.

Men iaf jag anser att ajfånen vinner många poäng i byggkvalitet och känsla, S3:an känns som en jävla plastleksat i jämförelse.

Sen vet jag inte om jag direkt saknar nån prestanda i min 4s. Den har aldrig krånglat och är snabb i menyer osv.

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk

Du skulle inte kunna tänka dig en annan Android smartphone? Finns flera andra bra alternativ. LG Optimus 4X HD, HTC One X och Sony Xperia S för att säga några.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I