Fler än två st 6+2 strömpins i framtidens grafikkort??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Jan 2011

Fler än två st 6+2 strömpins i framtidens grafikkort??

Jag frågar för att jag undrar om man bör köpa ett nätagg med fler än två 6+2 sladdar.
Nätagget har jag tänkt använda länge framöver så jag vill inte riskera att behöva byta ut det.

Vad tror ni???

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Ratnik:

Jag frågar för att jag undrar om man bör köpa ett nätagg med fler än två 6+2 sladdar.
Nätagget har jag tänkt använda länge framöver så jag vill inte riskera att behöva byta ut det.

Vad tror ni???

Så länge du inte tänker köra mer än ett grafikkort eller dubbel-GPU-kort så lär det inte behövas.

i7 6700k @ 4.6GHz | NH-U12S | ASUS Maximus VIII Gene | EVGA 1080 FTW | 16GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 850 Evo M.2 250GB, 840 250GB, 840 EVO 120GB | 2x2TB | Silverstone TJ08B-E | XB271HU | QX2710 | U2412M | Filco Majestouch MX Brown TKL | Logitech G403

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Ratnik:

Vad tror ni???

Du bör byta ut nätagget då och då och inte sitta på samma längre än 4-5år högst.

Dock sägs det ju att new Zeeland skall ha 4st 6pin PCi-e sladdar.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2009

Tror att utvecklingen går åt andra hållet! snart ser vi nog fler kort med ensamma 6+2! Korten blir mer och mer strömsnåla.

Sen att företag måste göra värstingmodeller i publicitetssyfte är en annan sak. Men för normala användare tror jag knappast det kommer hända. (Dubbelkort är faktiskt mest en publicitetsgrej, ofta får du ju bättre prestanda med fler singlegpu i SLI/CF än med en färdig dubbelmacka).

Node 304: i7-6700K | Corsair LP 16 gb@3000mhz | Evga gtx 1070 ftw | Gigabyte Z170N-wifi | | Corsair SF600 600W | Samsung 850 EVO 500gb x2 |Asus Xonar U7| Ducky Shine Cherry MX Brown | Qpad 5k | Asus ROG SWIFT PG278Q | M-Audio Bx5 D2 | ATH-AD700x

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av DavidtheDoom:

Du bör byta ut nätagget då och då och inte sitta på samma längre än 4-5år högst.

Hur kommer detta sig? Elektriska produkter brukar klara sig i stort sett hur länge som helst om det inte är en dålig konstruktion eller tills kondingarna ger upp, fast det brukar bara hända om man inte använder produkten på några år... Är det annorlunda med nätagg till datorn?

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Ratnik:

Hur kommer detta sig? Elektriska produkter brukar klara sig i stort sett hur länge som helst om det inte är en dålig konstruktion eller tills kondingarna ger upp, fast det brukar bara hända om man inte använder produkten på några år... Är det annorlunda med nätagg till datorn?

När kondensatorerna i nätagget pajar så kan den dra med alla andra komponenter i datorn med sig ner i "the great abyss".
Inte värt det i längden tycker jag

| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västervik
Registrerad
Jun 2012

ASUS MARS 2 hade ju 3 8pins kontakter o.O

Asus Rampage IV formula, Intel core i7 4820k @4.4ghz kyld av en 140mm och en 360mm rad, 8gb ripjaws @1600mhz, Zotac 680 amp edition, random 1 tb hårddisk, Corsair AX860i Och allt sitter i ett Corsair 800D
Datorn som åkte i golvet: Galleri

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av kalsongen:

ASUS MARS 2 hade ju 3 8pins kontakter o.O

Har man tillräckligt måna molex ->6+2 Adaptrar så är det ju lugnt