Jag skall aldrig mera köpa ett Nvidia grafikkort igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aptjack:

hade exakt samma problem på mitt radeon 5870, var minnesfel på kortet. bara att skicka in

Here , Right here Har vi någon med hjärna !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Samma här. Mycket nöjd med mitt MSI 580 Lightning.

Funderar förövrigt på ett 680, bara för att jag kan.

Samma här men bygger just nu en M-Itx dator i ett FT03-Mini så pengarna går till den just nu ist ^^ kanske blir ett nytt grafikkort till julen ist till min main

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Har jag med, och det började när jag upgraderade flash till 64bitars (Dumma Minecraft...).
Spontana flash-krasch eller att datorn hänger sig för dig med? Enda lösningen blir att alt-tabba.

Funderar på att gå över till Chrome faktiskt.

Det var det som fick mig att gå över till chrome, no regret Gillar addonsen som t.ex tweetdeck osv, bättre login så man kan dra med sig alla bokmärken till vilken dator som helst. Vet att det finns i firefox med, men chromes inlogg är mycket mera simpelt. Dock drar chrome något mera i ram än vad jag vill att det ska göra, men skyller på flash att det drar så mycket

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk

Jag vill också skriva att min dators hårdvara fungerar felfritt.
*ta i trä*

Kör folding@home nu och torkar blöta kläder på den.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av anon146897:

De anledningen till att du aldrig mer köper nvidia är problem som amd lider av också... jadu, ha kul med ditt intel 4000 hd.

Mitt tips är att sluta vara en grinig jävla snorunge istället.

Jag har anmält dig till Sweclockers moderator. Du får gärna tycka att jag har fel och att jag inte får tycka som jag vill , men senaste jag kollade så levde vi inte i Nordkorea i landet Sverige finns det fortfarande nåt som heter yttrandefrihet.

Tyck att jag är helt ute och cyklar och att jag är helt korkad, men du behöver inte svära och vara så ohyffsad.

SCREENSHOT + REPORTED.

tack

Visa signatur

"zug zug"

"Det var ett inomhusjobb" + google translate -> ENG = orc smash!

Permalänk
Avstängd

99% chans att det är användarfel

Permalänk
Skrivet av LFMDailyhc:

Jag har anmält dig till Sweclockers moderator. Du får gärna tycka att jag har fel och att jag inte får tycka som jag vill , men senaste jag kollade så levde vi inte i Nordkorea i landet Sverige finns det fortfarande nåt som heter yttrandefrihet.

Tyck att jag är helt ute och cyklar och att jag är helt korkad, men du behöver inte svära och vara så ohyffsad.

SCREENSHOT + REPORTED.

tack

Varför yrar du om yttrandefrihet? Onödigt att han var så otrevlig, men vad har det med yttrandefrihet att göra? För övrigt har han rätt i att AMD lider av precis samma problem, om inte ännu värre problem (har du hört talas om 7970?)

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Tycker att TS ska bli bannad ett tag pga av att han är otrevlig, även mot dom som försöker hjälpa han.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av LFMDailyhc:

Hej , efter haft problem med mitt gtx 580 som t.ex att datorn fryser sig under olika spel. Drivrutinerna slutar svara ibland och återställts.

Jag har uppmärksammat extremt många personer med samma fel och de har just nvidia grafikkort både äldre och nya.

FY FAN ALDRIG MERA NVIDIA!

någon som håller med ?

nästa köp blir ett amd

Först och främst, grymt dålig tråd. Varför ens skriva så? vi bryr oss inte om du är missnöjd, om du nu inte söker hjälp i forumet, vilket hade varit en bättre idé.
Sen...hur tänkte du när du gjorde tråden? Att smutskasta ett visst företag, gör bara att dem som är nöjda med sina kort blir sura på dig och det blir dålig stämning i forumet. Vi alla vet att det innehar en viss fanboyism varesig man köper AMD eller Nvidia, är man nöjd med en produkt så är det självklart att alla andra i hela världen ska veta hur otroligt bra detta företag och detta kort är.

Så snälla, tänk efter lite innan du blir sur och tror att det har att göra med ett visst företag
Använd drivercleaner så skadu se att det ordnar sig.

Att skylla på Nvidia när det är din egen okunnighet är bara dåligt...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Sedan 12.6 WHQL har jag inga problem alls. Trifire 7970 FTW !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red110:

Har både haft amd och nvidia i flera år nu och har ALDRIG har något problem med någon av dom korten

Jag måste hålla med dig, jag kanske inte har haft överdrivet många AMD kort, men sen jag började med datorer har jag hunnit byta lite imellan iallafall.
Från mitt första grafikkort 9600gt till ett AMD HD5850, sen fortsatt det därifrån till ett GTX 560Ti till ett GTX580, sen återigen till AMD och deras 6950 men jag vill inte påstå att jag hade några drivrutinsfel med några av korten, de enda som jag kan säga om företagens olika drivrutiner är att jag har mycket lättare att hitta i Nvidias kontrollpanel.

Så som alla säger så finns ju faktiskt risken för måndagsexemplar eller missmatch mellan övriga komponenter

Permalänk

Har haft allt möjligt sedan 3dFX, geforce FX5200.

Har haft endel krångel med div. kort, 95% av gångerna har det dock berott på att jag pressat klock-frekvemserna för högt, moddat bios och allt annat man måste prova. Känns dock inte att jag kan skylla det på annat än mig själv.

Fö. har jag haft väldigt få "riktiga" fel, dvs. ej orsakade av SBS.

Permalänk
Medlem

jag har alltid kört på nvidia kort utan det minsta krångel..
Geforce 7950 --> Geforce 8800GT ---> Gigabyte Geforce GTX460 ---> evga Geforce GTX460 SLI ---> Gigabyte Geforce GTX 680.
jag har även ägt två olika radeon x800 xt (en pcie modell samt en agp modell) som inte heller har krånglat.
är jag skonad från problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Sedan 12.6 WHQL har jag inga problem alls. Trifire 7970 FTW !

samma här, dock 7970crossfire + eyefinity, funkar sjukt bra med 12.7 Beta

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Avstängd

Flamewar och sandlåda. Det håller inte.

*tråd låst*

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB