Power SW, var ska den kopplas?

Permalänk
Medlem

Power SW, var ska den kopplas?

ftp://174.142.97.10/manual/Fatal1ty%20Z77%20Performance.pdf

Tjena, vet inte riktigt var Power SW ska sitta och på vilket håll?

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Medlem

Power SW eller power switch är startknappen och ska sitta på just power SW uttaget på moderkortet. Kan också stå PWR SW på moderkortet. Alla kablar som kommer ifrån fronten förutom USB och ljud sitter på samma ställe!
HDD LED och POWER LED samt RESET SW sitter tillsammans.

Edit; Vilket håll på switcharna spelar ingen roll, men jag har för mig att texten brukar stå uppåt
Letar efter en bra bild där jag kan visa vart kontakterna ska in

Edit;Bild

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Rekordmedlem

Den ska anslutas mellan pwrbtn och gnd, hur du vänder den spelar ingen roll, det är en slutande brytare som bara ska ge en puls, se sidan 35 i den manual du länkade.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 19KeVVa93:

Edit; Vilket håll på switcharna spelar ingen roll, men jag har för mig att texten brukar stå uppåt

Är du säker på att det inte har betydelse vilket håll?
Har för mig att det är plus och minus och att det är ett plus under pinnen där man ska sätta i plus sladden. Och den röda sladden är plus!

Kan vara helt ute och cykla dock

Visa signatur

"A watcher scoffs at gravity" -Rupert Giles.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kmix:

Är du säker på att det inte har betydelse vilket håll?
Har för mig att det är plus och minus och att det är ett plus under pinnen där man ska sätta i plus sladden. Och den röda sladden är plus!

Kan vara helt ute och cykla dock

Alltså det är en strömbrytare
Så länge det inte är någon flashig LED lampa som sitter i serien så ska det inte spela någon roll (Vilket jag aldrig hört talas om)
Om du skulle lägga emot en skruvmejsel för att starta så spelar det ingen roll vilken håll flatsidan är åt

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Inaktiv

Det spelar ingen roll åt vilket håll du sätter pw switch. För övrigt räcker det att du kortsluter pinnarna Gnd och pwr-sw med skruvmejsel för att den ska starta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Allting är fixat och klart, tack så mycket för hjälpen!

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk

F.ö så står detta alltid i manualen du får med mobot... Titta där nästa gång!

Visa signatur

Insert funny joke here