Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Tack för alla svar om min fråga om app-köp. Det verkar som om alla föredrar att handla med kreditkortet, så då gör jag det också.

Här kommer nästa fråga:
Hur gör man för att radera alla sina kontakter? Jag kan inte hitta det valet någonstans.

om du nu har inloggning med ditt MS konto så görs all administration med kontaktlistan lättast via datorn hemma. Du loggar helt enkelt in i Outlook.com och går till dina kontakter,där kan du lättast göra förändringar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk

Rage'ar sönder just nu, skulle precis handa över luren efter en reset till min polare, men kugghjulen vill inte släppa oss förbi efter +30 min. Har gjort min del av googlandet för att hitta lösningen, lösningen som då innebär att ladda ner FFU fil och sedan köra upp den i luren. Dock hittar jag inte någon FFU fil.. har testat NaviFirmPlus, Nokiablablalba inget fungerar. vet inte längre...

tl;dr:Luren fast vid kugghjulen efter reset, hittar ingen lösning.

Frågan lyder nu, om någon kan leverera några konkreta och UP-TO-DATE råd kring hur jag löser detta issue?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av concorde11:

Dock så känner jag att mobilen är alldeles för stor och tung.. Så kommer nog att bli en Iphone 5S för min del enbart för storlekens skull..

Tycker det är så jäkla trist att trenden går mot allt större telefoner! Alla nya WP8 lurar är över 4.5" vilket inte passar mig längre!
Vill man ha en mobil i toppskiktet idag som fortfarande är i rimlig storlek så finns det bara Iphone att välja på!

Varför kan dom inte släppa en WP8 i 4" som är lika bra som det senaste? Vill ju så gärna ha kvar WP8 men man tvingas ju in i Iphone världen tyvärr..

Kolla på 925 då, både mindre och lättare än 920.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Rage'ar sönder just nu, skulle precis handa över luren efter en reset till min polare, men kugghjulen vill inte släppa oss förbi efter +30 min. Har gjort min del av googlandet för att hitta lösningen, lösningen som då innebär att ladda ner FFU fil och sedan köra upp den i luren. Dock hittar jag inte någon FFU fil.. har testat NaviFirmPlus, Nokiablablalba inget fungerar. vet inte längre...

tl;dr:Luren fast vid kugghjulen efter reset, hittar ingen lösning.

Frågan lyder nu, om någon kan leverera några konkreta och UP-TO-DATE råd kring hur jag löser detta issue?

http://i.imgur.com/yVf3Vfw.jpg

Gör såhär:

vol ner + power off
När nokialoggan kommer:

(tryck en gång mer knapp, håll inte in)
vol upp, vol ner, lock-screen knappen, vol ner

Tryck gärna kombinationen några gånger...
Funkar det inte försök igen.

Detta var iaf det som funkade när min fastnade på kugghjulen.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Kan ni syncka OneNote och dkydrive dokument? Eller är det bara jag som har problem med det?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Skrivet av lucifer579:

http://www.ebay.co.uk/itm/380618294037?var=650087933095&ssPag...

Är flera på WPcentral (inklusive en kille som gjort en videoguide på hur det ska bytas ut) som beställt från denna.
Sägs vara OEM-skal.
Jag lovar inget till dig, men jag gjorde en chansning och beställde, 200kr är ju trots allt en piss i sjön.
Kan ju skriva här om jag får hem paketet, rätt lång leveranstid dock.

Idag fick jag hem mitt gula skal. De verktyg du behöver ingick plus skärmskydd. Beställde mitt paket den 4/9, så 8 dagar från Hong Kong var inte lång tids väntan. Bytet var en bagatell. Behövde lossa hörlursuttaget, usb-porten och induktionsplattan till trådlös laddning. Allt satt med dubbelhäftande tejp på min telefon så lite försiktigt lirkande rekommenderas. Jag värmde inte på något, kan man ju göra vid behov. Skillnaden mellan skalen märks på baksidan. Det står inte Nokia på mitt nya gula utan Carl Zeiss. Bekommer inte mig alls, nu har jag ju en ny telefon :-). Bytte från tråkigt svart om någon undrar.

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinabatang:

Idag fick jag hem mitt gula skal. De verktyg du behöver ingick plus skärmskydd. Beställde mitt paket den 4/9, så 8 dagar från Hong Kong var inte lång tids väntan. Bytet var en bagatell. Behövde lossa hörlursuttaget, usb-porten och induktionsplattan till trådlös laddning. Allt satt med dubbelhäftande tejp på min telefon så lite försiktigt lirkande rekommenderas. Jag värmde inte på något, kan man ju göra vid behov. Skillnaden mellan skalen märks på baksidan. Det står inte Nokia på mitt nya gula utan Carl Zeiss. Bekommer inte mig alls, nu har jag ju en ny telefon :-). Bytte från tråkigt svart om någon undrar.

Detta var precis vad jag ville höra, beställer omgående. Nice!

Inga problem med lampa/blixt eller kamera antar jag?

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Skrivet av Mansion:

Detta var precis vad jag ville höra, beställer omgående. Nice!

Inga problem med lampa/blixt eller kamera antar jag?

Mvh. Mansion

Nädå, allt fungerar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snacka om fyndpris: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1398672!
Skulle inte prisbevakat efter jag köpte i början av förra veckan.. Sjukt nöjd med den i alla fall!

Permalänk
Medlem

Stört billigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Skrivet av Kinabatang:

Får jag fråga hur den kom levererad till dig?
Jag beställde också den fjärde, inte hört något ännu.

*Längtar tills jag kan byta

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Skrivet av lucifer579:

Får jag fråga hur den kom levererad till dig?
Jag beställde också den fjärde, inte hört något ännu.

*Längtar tills jag kan byta

Hej, den kom i brevlådan. Allt invirat i bubbelplast i ett vadderat kuvert.

Mvh Kinabatang

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Skulle inte prisbevakat efter jag köpte i början av förra veckan.. Sjukt nöjd med den i alla fall!

Sjukt billigt, köpte min för 5800kr för snart ett år sedan och tycker den verkligen var värd det även idag. Men för 2500kr måste det vara den mest prisvärda telefonen som finns

Skulle utan tvekan betala 5800kr även idag om jag var tvungen att köpa ny, så nöjd är jag fortfarande!

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av korreWorre:

Sjukt billigt, köpte min för 5800kr för snart ett år sedan och tycker den verkligen var värd det även idag. Men för 2500kr måste det vara den mest prisvärda telefonen som finns

Skulle utan tvekan betala 5800kr även idag om jag var tvungen att köpa ny, så nöjd är jag fortfarande!

Vi köpte 920 till alla i familjen.

Total kostnad 2500 x3 7500.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Det där är ett rätt bra pris, även om jag ofta är restriktiv till windows phone 8 telefoner, jag använder fortfarande min htc 8x och trots vissa brister så är jag nöjd för mina användningsområden. Vissa saker är bättre, vissa mindre bra. För 2500 kr får man väldigt mycket telefon för pengarna, och de flesta personerna kommer helt enkelt få väldigt mycket telefon för pengarna med en 920.

Permalänk
Medlem

På min android kör jag en VNC server och har rootat den, så kan jag från min dator smidigt alltid få tillgång till telefonens appar och SMS även om den ligger i väskan. Kan samma sak göras med en Lumia mobil?

(Man kan fjärrstyra en android utan att ha rootat också men vid varje anslutning kommer då en ruta upp som frågar om fjärrstyrningen ska accepteras. Men jag vill kunna fjärrstyra den utan att fysiskt behöva trycka nåt på telefonen).

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Köpte en just på netonnet. Otroligt bra pris!

Permalänk
Skrivet av Kinabatang:

Hej, den kom i brevlådan. Allt invirat i bubbelplast i ett vadderat kuvert.

Mvh Kinabatang

Då tror jag att posten har svårt att hitta min brevlåda eftersom jag glömde fylla i C/O på shipping....
Tror ni man kan ringa posten?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Då tror jag att posten har svårt att hitta min brevlåda eftersom jag glömde fylla i C/O på shipping....
Tror ni man kan ringa posten?

Ja det tror jag, testa.

Må lyckan vara med dig, och trevlig helg!

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Jag tycker det här med installerad version ändå hänger lite i luften. Det finns alltså inget sätt man kan kolla det på??

Inte vad jag vet.

Citat:

Och appen "sysapp pusher", hur vet man att man har den senaste? Eller kollar den sig själv?

Du kan ju söka på den i Store och sedan kolla om det står uppdatera efter att du klickat på den.

Permalänk
Skrivet av Mansion:

Ja det tror jag, testa.

Må lyckan vara med dig, och trevlig helg!

Mvh. Mansion

Inget problem, det låg visst i lådan när jag kom hem :DDDDD

Visa signatur

Permalänk

Nu har även jag bytt skal, fy fan vilken värd förändring för under 200, kanonnöjd!

Vill även notera att det var simpelt.
Var lite skraj med induceringsspolen men det gick bra!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet att detta är 920 tråd, men tror ni 1020 kommer sjunka lika fort? Varför har 920 gått ner så mycket i pris? Köpte min för 4600kr för ett ?halvår sedan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Vet att detta är 920 tråd, men tror ni 1020 kommer sjunka lika fort? Varför har 920 gått ner så mycket i pris? Köpte min för 4600kr för ett ?halvår sedan?

Mobiltillverkare (Apple undantaget) verkar ha en tendens att halvera priserna på sina telefoner på ungefär ett halvår. Förmodligen i takt med att telefonerna blir billigare att tillverka och det börjar bli dags att fasa ut inför nästa generation. Om det även gäller en nisch-telefon som 1020 återstår att se.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Mobiltillverkare (Apple undantaget) verkar ha en tendens att halvera priserna på sina telefoner på ungefär ett halvår. Förmodligen i takt med att telefonerna blir billigare att tillverka och det börjar bli dags att fasa ut inför nästa generation. Om det även gäller en nisch-telefon som 1020 återstår att se.

Nja, priserna för varken HTC eller Samgungs senaste kreationer har sjunkt halva under ett halvår.
920 har sjunk väldigt mycket.

Visa signatur

Permalänk

Hej!

Idag så tappade jag min iPhone 4s och skärmen gick sönder så jag har planerat att kolla efter en ny mobil och har länge varit sugen på en Nokia Lumia 920.

Det finns ett par saker som jag gärna skulle vilja veta om mobilen.

Jag använder min mobil för att surfa på datorn och surfplattan därför är det ett måste att jag kan använda mobilen som en internet delning.

Permalänk
Skrivet av BananaShell:

Hej!

Idag så tappade jag min iPhone 4s och skärmen gick sönder så jag har planerat att kolla efter en ny mobil och har länge varit sugen på en Nokia Lumia 920.

Jag använder min mobil för att surfa på datorn och surfplattan därför är det ett måste att jag kan använda mobilen som en internet delning.

Jag kör det inte själv men "Internetdelning" hittas under "Inställningar" på WP8.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av Anonymous FTW:

Jag kör det inte själv men "Internetdelning" hittas under "Inställningar" på WP8.

Yes, och det funkar jättebra de gånger jag använt det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BananaShell:

Hej!

Har kört så nu i 2-3 veckor utan problem. Funkar klockrent med 4g täckning också.

När du delar internetdelning från inställningar i mobilen så kan upp till 8 enheter koppla upp sig till den.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Nja, priserna för varken HTC eller Samgungs senaste kreationer har sjunkt halva under ett halvår.
920 har sjunk väldigt mycket.

På senaste halvåret sjönk min gamla Xperia V från 5300 till 2995 på telia.

920 är ingen ny telefonmodell längre.

Men det är väl bara tacka för att priserna droppar?

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"