Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kelloxz:

Min telefon tror att jag har mina hörlurar ikopplade permanent, jag kan alltså inte få ljudet att spelas upp i de inbyggda högtalarna.

Jag har försökt att pilla lite i hörlursjacket med en tandpetare och startat om telefonen några gånger utan resultat.

Någon som har några tips eller är det bara att lämna in stackarn?

Testa soft eller hard reset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelloxz:

Min telefon tror att jag har mina hörlurar ikopplade permanent, jag kan alltså inte få ljudet att spelas upp i de inbyggda högtalarna.

Jag har försökt att pilla lite i hörlursjacket med en tandpetare och startat om telefonen några gånger utan resultat.

Någon som har några tips eller är det bara att lämna in stackarn?

Har haft samma problem två ggr. Blåste hörlurs jacket med tryckluft. Funkade sedan.

Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

http://www.ebay.co.uk/itm/380618294037?var=650087933095&ssPag...

Är flera på WPcentral (inklusive en kille som gjort en videoguide på hur det ska bytas ut) som beställt från denna.
Sägs vara OEM-skal.
Jag lovar inget till dig, men jag gjorde en chansning och beställde, 200kr är ju trots allt en piss i sjön.
Kan ju skriva här om jag får hem paketet, rätt lång leveranstid dock.

Skulle uppskattas extremt mycket. Priset är jag likt dig inte särskilt bekymrad över det är snarare det att jag vill veta att det går att byta problemfritt utav någon som inte gjort det 1000 ggr innan liksom haha.

Älskar att sitta och pilla så hade tyckt det vore både kul och lärorikt att få byta själv!

Så skriv gärna av dig lite här i tråden när du gett dig på det, väldigt lockande att få köra någon annan färg.

Tack på förhand.
- Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Kollat runt lite i inställningar och letat efter hur man aktiverar glance, men ingen lycka. Hur göra?

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av snakedad:

Kollat runt lite i inställningar och letat efter hur man aktiverar glance, men ingen lycka. Hur göra?

Ganska långt ner, leta efter "Display+touch"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Reyintaz:

Ganska långt ner, leta efter "Display+touch"

Man måste swipa vänster eller höger också, syns inte på första sidan, något som lurade mig.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Man måste swipa vänster eller höger också, syns inte på första sidan, något som lurade mig.

det gör det för mig. Har dock en 925, kanske är någon skillnad då?

det är bara väldigt långt ner

Skickades från m.sweclockers.com

eller nu fattar jag, swipa när man väl har klickat på display + touch

Permalänk
Medlem

Jag fick nog den fulla updaten av Glance nu, för nu ser jag både klocka och sms, och det tillkom alternativen snabbkollsskärmen och pekläge, under inställningar, innan fick man klicka på skärm+pekfunktion för att komma åt glance, skärm+pek finns kvar, där ställer man fortfarande in kontrasten, ljusstyrkan, etc. Det nya är snabbkoll och pekläge. Gott att kunna se inkomna mess på standby-skärmen.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar om min fråga om app-köp. Det verkar som om alla föredrar att handla med kreditkortet, så då gör jag det också.

Här kommer nästa fråga:
Hur gör man för att radera alla sina kontakter? Jag kan inte hitta det valet någonstans.

Permalänk

Jag kan verkligen inte få min glance att fungera.
Har den på "alltid på".
Ser inget när skärmen slocknar...

Något fel vid min uppdatering till amber?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

lucifer,
Har du valet "Titta" som alternativ under snabbkollsskärmen.
Om du inte har det har Amber inte uppdaterats helt hos dig.

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Jag fick nog den fulla updaten av Glance nu, för nu ser jag både klocka och sms, och det tillkom alternativen snabbkollsskärmen och pekläge, under inställningar, innan fick man klicka på skärm+pekfunktion för att komma åt glance, skärm+pek finns kvar, där ställer man fortfarande in kontrasten, ljusstyrkan, etc. Det nya är snabbkoll och pekläge. Gott att kunna se inkomna mess på standby-skärmen.

Hmm, mysko. Jag tankade också ner den nya uppdateringen och ser alternativet "Klocka och meddelanden: Av/På", men även om den är på så ser jag inga meddelandenotifikationer på snabbkollsskärmen... Funkar din alltså, har du fått notifikationer på snabbkollsskärmen?

Permalänk

Hej och tack för en underbar tråd (en väldigt lång sådan) jag har en fråga och hoppas att nån kan stå till hjälp, om man loggar in på windowsphone.com och väljer inköpshistorik så får man ju upp en väldigt massa appar som man dragit ner, hur får man bort de som dels inte finns längre och dom man inte vill ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Hmm, mysko. Jag tankade också ner den nya uppdateringen och ser alternativet "Klocka och meddelanden: Av/På", men även om den är på så ser jag inga meddelandenotifikationer på snabbkollsskärmen... Funkar din alltså, har du fått notifikationer på snabbkollsskärmen?

Ja visst, har inte du? Såg nu även att man har bättre möjligheter i tillbehör, så man kan underlätta synken med sina tillbehör ytterligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallest200:

Hej och tack för en underbar tråd (en väldigt lång sådan) jag har en fråga och hoppas att nån kan stå till hjälp, om man loggar in på windowsphone.com och väljer inköpshistorik så får man ju upp en väldigt massa appar som man dragit ner, hur får man bort de som dels inte finns längre och dom man inte vill ha?

Jag vet inte riktigt om du menar att ta bort historiken från hemsidan eller om du menar att avinstallera apparna från telefonen.
Men om du menar telefonen, så gå till listan där appen ligger, peka på appen och håll ned fingret ett tag så kommer en ny meny upp. Välj sedan "avinstallera".

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Ja visst, har inte du? Såg nu även att man har bättre möjligheter i tillbehör, så man kan underlätta synken med sina tillbehör ytterligare.

Näpp, jag ser inget på min snabbkollsskärm trots att jag fått sms... Läste lite snabbt på WP-central också och där säger folk samma sak, inga notifikationer förutom ljudprofilen och laddning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Hur fick du tag i den? Kom den via OTA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Näpp, jag ser inget på min snabbkollsskärm trots att jag fått sms... Läste lite snabbt på WP-central också och där säger folk samma sak, inga notifikationer förutom ljudprofilen och laddning.

Laddningen var ju sedan innan. Vad menar du med ljudprofilen?

Kolla om du får upp mess-not om, du sätter låsskärmen på ex 30 sek, får ett mess under de 30 sek, så ska du se det när skärmen låser sig och klockan kommer. Du kan ju testa.

Skrivet av Wickman:

Ja, testa att kolla om extra+info behöver uppdateras, det finns ju appar för att kolla det, om du inte har någon så hämta sysapp-pusher, den letar upp nya updates åt dig.

Permalänk
Skrivet av Wickman:

Skrolla ner till slutet av artikeln och öppna Bing via sökknappen på din lur, tryck på det lilla ögat i nedrekanten och zooma in på den QR-koden.

http://www.wpcentral.com/nokia-moves-glance-and-touch-latest-...

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Laddningen var ju sedan innan. Vad menar du med ljudprofilen?

Kolla om du får upp mess-not om, du sätter låsskärmen på ex 30 sek, får ett mess under de 30 sek, så ska du se det när skärmen låser sig och klockan kommer. Du kan ju testa.

Funkar ej, skickat flera sms redan från min flickväns lur. Mina inställningar är:

-snabbkollsskärm: alltid på
-klocka och meddelande: på
-nattläge: av

Har du andra inställningar?

Edit: Just det, med ljudprofil menar jag att man ser en liten symbol på snabbkollsskärmen ifall luren är på ljudlöst. Dessutom lär det synas om vibratorn är på men jag har den alltid stängd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Funkar ej, skickat flera sms redan från min flickväns lur. Mina inställningar är:

-snabbkollsskärm: alltid på
-klocka och meddelande: på
-nattläge: av

Har du andra inställningar?

Edit: Just det, med ljudprofil menar jag att man ser en liten symbol på snabbkollsskärmen ifall luren är på ljudlöst. Dessutom lär det synas om vibratorn är på men jag har den alltid stängd

Det som skiljer våra inställningar åt är att jag har "titta" istället för alltid på. Om inte annat så borde du också välja det för det är väl rätt onödigt att klockan alltid ska ta batteri när du inte tittar på den? Typ som att ha på den på natten

Strecket över ringklockan är också sedan innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Skrolla ner till slutet av artikeln och öppna Bing via sökknappen på din lur, tryck på det lilla ögat i nedrekanten och zooma in på den QR-koden.

http://www.wpcentral.com/nokia-moves-glance-and-touch-latest-...

Det är väl bättre att ha appen sysapp, så kan man checka av någon gång i veckan, om de inte kommer självmant, ifall det ligger ute några updates. Annars får han kolla runt och scanna varje gång.

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Det som skiljer våra inställningar åt är att jag har "titta" istället för alltid på. Om inte annat så borde du också välja det för det är väl rätt onödigt att klockan alltid ska ta batteri när du inte tittar på den? Typ som att ha på den på natten

Strecket över ringklockan är också sedan innan.

Jo alltså ringklockan och laddningsgrejen hade jag ju märkt tidigare redan. Men, testade med 'Titta' också men fortfarande inga meddelandenotifikationer. Damn! Men oh well, tack för att du tog din tid ändå. Får vänta tills någon hittar en lösning på detta dilemma, tyvärr hjälpte inte omstart eller soft reset heller.

P.S. Batteritiden har blivit så sjukt bra med Amber (förutom vissa "dåliga dagar") att jag har minst lika lång batteritid trots att snabbkollsskärmen alltid är på. På natten ligger den på laddplattan så då spelar det ändå ingen roll.

Permalänk
Medlem

Tilläggas bör är att jag har den senaste updaten 3049.0000.1330..0006, och inte 3047.0000.1326.2020. Jag har även valt Engelska (USA) bland språk och region som, webbläsarspråk, då du får lite fördelar i Bing. Nu vet inte jag om detta spelar in, men jag tror det, för den versionen jag har är den som 925 har, och de fick ju full Glance strax efter vi fick Amber. Sedan kom denna fw ut.

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Tilläggas bör är att jag har den senaste updaten 3049.0000.1330..0006, och inte 3047.0000.1326.2020. Jag har även valt Engelska (USA) bland språk och region som, webbläsarspråk, då du får lite fördelar i Bing. Nu vet inte jag om detta spelar in, men jag tror det, för den versionen jag har är den som 925 har, och de fick ju full Glance strax efter vi fick Amber. Sedan kom denna fw ut.

Ok, säkert det som är grejen då, du har helt enkelt lite mer fancy programvara. Kommer säkert någon senare uppdatering som aktiverar notifikationerna. Sen är man ju också lite nyfiken på vad 'Windows-knappar' under 'pekläge' egentligen betyder...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Ny update ute, där man kan kan välja om den ska använda mobildata eller ej, om/när man har tillgång/inte tillgång till Wifi.

http://wmpoweruser.com/latest-nokia-lumia-820920-roms-allows-...

Jag vet inte om jag missar poängen, men man kan ju redan som det är stänga av mobildata när man vet att man har Wifi, men detta kanske sköter den biten bättre och per automatik.

Edit: Det verkar vara denna uppdatering som nyss kom till 925, då den även ska innehålla:

"Fullversion av Nokia Glance screen
• Förbättringar av Bluetooth-ljud, FM-radio, och samtal/ljudkvalitet
• Allmän prestanda och förbättrad användbarhet"

Skrivet av Telepati:

Har lyckats uppdatera till denna version, flera små bra nyheter, som olika alternativ vid olika inställningar, exempelvis.

Alltid kul att ha det senaste som finns ute.

Skrivet av MrPhilicorda:

Ok, säkert det som är grejen då, du har helt enkelt lite mer fancy programvara. Kommer säkert någon senare uppdatering som aktiverar notifikationerna. Sen är man ju också lite nyfiken på vad 'Windows-knappar' under 'pekläge' egentligen betyder...

Som du ser ovan så nappade jag direkt när den nya fw kom ut, säkert den som spelar in. Det stod, som du kan se, att den skulle innefatta fullversion av Glance.

Men det där med Windows-knapparna är något som jag också funderar över.

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Som du ser ovan så nappade jag direkt när den nya fw kom ut, säkert den som spelar in. Det stod, som du kan se, att den skulle innefatta fullversion av Glance.

Men det där med Windows-knapparna är något som jag också funderar över.

Var någon på WP-Central som spekulerade att man kanske får möjlighet att stänga belysningen på Windows-knapparna. Något som säkert många skulle vara glada över, personligen har jag dock aldrig stört mig på att de lyser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Var någon på WP-Central som spekulerade att man kanske får möjlighet att stänga belysningen på Windows-knapparna. Något som säkert många skulle vara glada över, personligen har jag dock aldrig stört mig på att de lyser.

Ok. Innan man går in på pekläge så står det ju om Windowsknappar under, men inget om det när man går in. Lite märkligt. Men inget som stör mig, även om jag kan tänka mig att även den funktionen kommer till för att kunna spara batteri, på saker som vissa anser onödiga. Så tanken är god.

Permalänk
Skrivet av Wickman:

lucifer,
Har du valet "Titta" som alternativ under snabbkollsskärmen.
Om du inte har det har Amber inte uppdaterats helt hos dig.

Jag har alternativet "titta"

Men inte klocka etc som folk snackar om?

Hur löser jag problemet om det inte uppdaterats ordentligt?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Det kom en uppdatering till mig ikväll via OTA för extra-info, så det verkar som om uppdatering via den vanliga vägen är rätt snabb ändå.