Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

eh, Series S är nedsatt väldigt ofta. Sett den på 2690 ett par gånger om jag minns rätt. Så ingen jätte deal men ändå ok pris för prestandan.

2490kr hos NoN nu 😍

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Skrivet av vaegen:

Jag har 1Gbps full sprätt för 400:- /månaden och ingen bindningstid så vet inte riktigt vad jag behöver ifrån Telias 12 månaders-bindningserbjudanden faktiskt. Men nu vet jag lite vad folk anser som bra erbjudanden iallafall, det jag var osäker på.

Ja, fast nu är det ju inte riktigt så att folk sitter och letar erbjudanden åt dig.

Permalänk

Telia ska ha Black Friday idag men det står att man ska anmäla sig med mobilnummer och epost. Kommer det vara någon jobbig försäljare då som ringer tro?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Swedishliquid:

Kul att mitt tips uppskattades! Kan säga att bakre högtalarna är extremt uppskattade hemma. Dock svårt att placera såklart. Men jävlar vad skönt det är att höra rösten precis bredvid sig när det är spännande dialog osv 😍 gör ju att man kan ha extremt mycket lägre på den totala volymen och ändå vara engagerande i soffan. Om det är värt 1000kr och lite meck att få upp dom avgör du 🥳

Osäker på om soundbarsen i sig är exakt samma, men det borde du kunna läsa dig till snabbt 🥳 (men är den utan bakre högtalare också ”sämre” så skulle jag utan problem lägga till 1000kr och få bättre + bakre. Mina 50 cent 👍🏼)

Kollade lite närmre och så vitt jag kan se så skiljer det sig mestadels på Soundbaren har en effekt på 480 vs 620 Watt. Den effekt skillnaden och 2 högtalare till för endast 1000 kr så kan jag nog lägga de pengarna och försöka hitta något ställe att placera högtalarna på. Känner mig själv också så jag kommer säkerligen ångra mig att jag inte just köpte de "stora" systemet. Tack!

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Se där, precis när jag kikade på prisjakt såg jag att de har sänkt series s till 2890kr, avvaktar dock med att köpa då jag undviker komplett. Hoppas amazon kan prismatcha

https://www.komplett.se/product/1168808/gaming/xbox/xbox-seri...

Som Entash skrev gällande S.
Series X säljer de med 200 dollar förlust.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gx rade:

Vad tycker du om Sonys a5000 eller a7000 soundbars?

Bra för att vara soundbars och funkar smidigt med Sonys TV, dock låter aldrig en soundbar fantastiskt och för priset av en Sony A7000 får du en tex Lemus-möbel med inbyggda högtalare, eller en IKEA-bänk och ett par riktigt schyssta högtalare.

Soundbar säljer endast för att marginalen ligger där...

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem

Jag är ute efter en ny trådlös mekanisk tangentbord för 500-600kr, har ni några bra tips?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Tidigare år har det varit en egen tråd om just blackfriday-erbjudanden. Kommer de enbart vara "Dagens fynd" trådarna nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Jag är ute efter en ny trådlös mekanisk tangentbord för 500-600kr, har ni några bra tips?

Jag köpte denna igår, lite under din "budget" dock

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingtangentbord/mekanisk...

Permalänk
Medlem
Skrivet av shinelol:

Jag köpte denna igår, lite under din "budget" dock

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingtangentbord/mekanisk...

Wow tack! Priset är perfekt. Vet du om man kan ha den ansluten till två enheter och växla mellan dessa? Har jobbdatorn och min privata så vill växla sömlöst mellan dessa två

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndreasPC:

ALLT slår TV-högtalarna!

Fenris A4 är grym, för pengarna nästan oslagbar i min mening!

Om du vill ha mer bas utan att störa allt för mycket, kika på ett par golvhögtalare, ger dig mycket av ljudet utan att det slår räääättt in i grannens hem.

Storebrorsan till Fenris A4 är grym, Fenris A55 är värd att kika på.

Nu vet jag inte vad din budget är men Lemus gör riktigttt schyssta TV-möbler annars om du vill ha en allt i ett lösning!

Man behöver inte lägga mycket för att få bättre ljud en en genomsnittlig TV, men det finns soundbars och än mer högtalare som är riktigt pissiga också förstås.

Jag har exempelvis ett par datorhögtalare som är typ femton år som bara använts på senare tid när jag inte orkar koppla eller sätta igång förstärkaren, typ för online-möten med jobbet och sånt mest, inte alls för musik eller så. Jag tyckte de var helt ok, inte bra på något sätt men de kostade kanske 700 när de var nya så de är inte det billigaste sämsta på något sätt. Jämfört med de inbyggda högtalarna i min skärm var de rena HiFi-anläggningen men nu bytte jag till en TV på skrivbordet, ingen lyxig utan en äldre billigare 4K-modell jag köpte från jobbet, och ljudet från den är bra mycket bättre än från högtalarna. Växlar man mellan dem så låter högtalarna mer som en laptop typ.

Men jag har också sett (hört) soundbars som ligger på nästan samma nivå. Typ de som kostar en tusenlapp. Är budgeten så tight så är det bättre att köpa ett par bättre datorhögtalare eller liknande (bättre än mina gamla då).

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Wow tack! Priset är perfekt. Vet du om man kan ha den ansluten till två enheter och växla mellan dessa? Har jobbdatorn och min privata så vill växla sömlöst mellan dessa två

Nej, har faktiskt ingen aning. Ska hämta den idag, men hade varit skönt för behöver tangentbordet till samma ändamål

Permalänk
Medlem
Skrivet av shinelol:

Nej, har faktiskt ingen aning. Ska hämta den idag, men hade varit skönt för behöver tangentbordet till samma ändamål

Du får gärna citera mig när/om du hämtar ut den, då kan jag eventuellt lägga en beställning 😁 skulle vara sjyst 👍

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Sitter med en Playbar (inkl stora subben) och har en 2020 Samsung Q90T med e-arc (eller vad det heter). Tycker du uppgradering till Arc från Playbar var värt pengarna?

Pga jag blev av med problemet att playbar ibland var ”mute” (tror det hade något med Google Stadia att göra och deras 5-kanals pcm) + fick ok pris för playbaren så ja: men generellt hör jag ingen skillnad, båda låter bra. Dialoger kanske är lite klarare och sedan tycker jag arc:en är lite snyggare + den är lättare torka damm av.

Om jag inte hade haft problem med ”mute” ibland så hade det inte varit värt att uppgradera om man räknar ”värde”: dvs ca 3500kr för marginellt bättre ljud + lite snyggare. Fick delvis gå på min ”teknikbudget” där jag inte kan motivera köpet med annat än intresse 😬

Har 2 gamla ettor + en sub för 5.1 (antar det nu är 7.1).

E: förtydligat att det mest var ”värt” pga ”teknikintresse”
Permalänk
Medlem
Skrivet av shinelol:

Tidigare år har det varit en egen tråd om just blackfriday-erbjudanden. Kommer de enbart vara "Dagens fynd" trådarna nu?

det finns också en nyhet om BF där alla erbjudanden samlas, riktigt bra faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Wow tack! Priset är perfekt. Vet du om man kan ha den ansluten till två enheter och växla mellan dessa? Har jobbdatorn och min privata så vill växla sömlöst mellan dessa två

Du kan växla mellan olika profiler, notera dock att det är bara blåtand (eller kabel) ingen dongle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Qvist]:

Nu har jag inte cyklat med mina men jag har sprungit och då tycker jag inte att det har varit speciellt mycket vindbrus.
Kan bara jämföra med mina Bose qc35 är odugliga så fort det blir lite vind..

Bose qc35 mk2 fungerar iaf väldigt bra i vind, dock så måste man se till att sänka brusreduceringen till låg nivå.

Permalänk
Medlem

Ja då är frågan om man ska chansa på Telia 500/500 för 299:- månaden som förra året eller bara gå på Telenor 250/250 för 299:- där man vet allt fungerar.

Hade ett helvete förra året med Telia. De lyckades inte aktivera mitt bredband, skyllde på nätleverantören och att de inte "kunde göra något" och la det som ärende.
Efter 3 dagar utan internet fick jag nog och ångrade beställningen. Trots det fick man faktura 4 månader i rad efter och fick ringa flera samtal innan de faktiskt tog bort allt. Jag svor aldrig mer Telia, men nu är man här igen och dubbel hastighet mot Telenor lockar

Ringde ownit efter de 3 dagarna utan Internet där telia inte kunde aktivera mitt internet. Ownit tog beställning över telefonen och aktiverade internet när vi pratade i telefon.
Telenor kunde också aktivera det snabbare när jag bara ringde dom efter beställning förr med deras BF erbjudande.

Vore trevligt med 500/500 men fan orolig det blir samma strul igen. Och eftersom aktivering inte är fören 18/12 så kan man inte ta Telenors BF 250/250 i efterhand om Telia misslyckas igen

--
Chattade med Telia och tog upp detta nyss också.
Hos andra ISP så kan man ringa om det inte aktiveras på dagen och då aktiverar det bredbandet över telefon (Har gjort detta på Telenor, Ownit, Bahnhof utan problem).
Men Telia så fungerar det inte så, aktiveras det inte så kontaktar man dom lägger dom det som ett ärende och de hanteras i turordning och "det kan ta lång tid om de har många ärende".
Och det var väl det som hände sist, de hamnade i en lång kö som tog flera dagar utan framgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Du kan växla mellan olika profiler, notera dock att det är bara blåtand (eller kabel) ingen dongle.

Är det med någon knapp som man växlar? Är lite oklart när jag kollar på Youtube

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ja då är frågan om man ska chansa på Telia 500/500 för 299:- månaden som förra året eller bara gå på Telenor 250/250 för 299:- där man vet allt fungerar.

Hade ett helvete förra året med Telia. De lyckades inte aktivera mitt bredband, skyllde på nätleverantören och att de inte "kunde göra något". Efter 3 dagar utan internet fick jag nog och ångrade beställningen. Trots det fick man faktura 4 månader efter och fick ringa flera samtal innan de faktiskt tog bort allt.

Ringde ownit då efter de 3 dagarna och de aktiverade internet över telefonen. Även telenor gjorde samma sak för något år sedan när jag hade beställt deras BF 250/250 för 299:-.

Vore trevligt med 500/500 men fan orolig det blir samma strul igen.

Såg det erbjudandet också och tänkte slå till, men jag har Itux Göteborg och inte Telia open fiber, jag skriver in min adress och får erbjudandet för 500/500 fiber för 299, blir lite orolig när jag läser om din erfarenhet.
Någon annan som har liknande erfarenheter med Telia ?

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Är det med någon knapp som man växlar? Är lite oklart när jag kollar på Youtube

Om jag kommer ihåg så var det fn z/x/c. Har inte kvar mitt så kan inte kolla nu. När man väl trycker på FN så lyser tre knappar blått för att ändra blåtandsprofil.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om Surface Pro brukar ha bra reor under BF? Är sugen på en och det finns en deal på Elgiganten på en Surface Pro 8 (behöver ingen 9), för strax under 10k. Det kanske är så bra det blir prismässigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyToni:

Såg det erbjudandet också och tänkte slå till, men jag har Itux Göteborg och inte Telia open fiber, jag skriver in min adress och får erbjudandet för 500/500 fiber för 299, blir lite orolig när jag läser om din erfarenhet.
Någon annan som har liknande erfarenheter med Telia ?

Nu är detta förvisso två år sedan, men jag kommer nog aldrig byta till Telia oavsett hur billiga de blir (har idag Bahnhof som inte är så mycket för extrapriser, men stabila).
Tog Telias BF-deal som skulle starta sömlöst efter att min dåvarande avtal gick ut. För att göra en lång historia (med massvis chattar, tele-samtal & mail) kort så gick jag tillbaka till Bahnhof. Telias ktj var dock mycket trevlig och jag bjuder på ett citat från en Messenger-konversation med en representant därifrån:
"Du kommer tyvärr inte bli särskild glad på mig nu men väntetiden hos avdelningen som hanterar inkopplingen är för närvarande 32 arbetsdagar. Så upp till 7 veckor kommer det ta för oss att kunna koppla på ditt bredband. "

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Nu är detta förvisso två år sedan, men jag kommer nog aldrig byta till Telia oavsett hur billiga de blir (har idag Bahnhof som inte är så mycket för extrapriser, men stabila).
Tog Telias BF-deal som skulle starta sömlöst efter att min dåvarande avtal gick ut. För att göra en lång historia (med massvis chattar, tele-samtal & mail) kort så gick jag tillbaka till Bahnhof. Telias ktj var dock mycket trevlig och jag bjuder på ett citat från en Messenger-konversation med en representant därifrån:
"Du kommer tyvärr inte bli särskild glad på mig nu men väntetiden hos avdelningen som hanterar inkopplingen är för närvarande 32 arbetsdagar. Så upp till 7 veckor kommer det ta för oss att kunna koppla på ditt bredband. "

Haha. Ville de ha betalat sin månadsavgift fram tills dess också eller?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Någon som har koll på om Surface Pro brukar ha bra reor under BF? Är sugen på en och det finns en deal på Elgiganten på en Surface Pro 8 (behöver ingen 9), för strax under 10k. Det kanske är så bra det blir prismässigt?

Inte hittat något till men är också sugen på att uppgradera min surface pro (2017). Känns som det är dags.
Var det den nedan du tänkte på?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datorer/lapt...

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Inte hittat något till men är också sugen på att uppgradera min surface pro (2017). Känns som det är dags.
Var det den nedan du tänkte på?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datorer/lapt...

Exakt! Skrev på telefonen så jag skyller på lättja att jag inte letade upp länk. Tack för det.

Vad jag har förstått så är skillnaden inte stor på Pro 8 och 9, i alla fall inte så att det rättfärdigar prisskillnaden för min del. Allra helst inte mtp att det är större chans att 8:orna reas ut, som i ovanstående fall. Jag vet dock inte om man kan vänta sig ännu bättre priser.

Permalänk

Har hittat några schyssta gaminglurar på Elgiganten, kan inte riktigt bestämma mig om det är värt att slå till (sitter på ett par Razer Kraken v1 med 3,5 mm). Stora frågan är ju om man ska köra kabel eller trådlöst?

1. https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingtillbehor/gami...

2. https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingtillbehor/gami...

3. https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingtillbehor/gami...

4. https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingtillbehor/gami...

(Vet att det sista paret är trådade, men blir avskräckt av omdömen att kabeln är styv som attan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyToni:

Såg det erbjudandet också och tänkte slå till, men jag har Itux Göteborg och inte Telia open fiber, jag skriver in min adress och får erbjudandet för 500/500 fiber för 299, blir lite orolig när jag läser om din erfarenhet.
Någon annan som har liknande erfarenheter med Telia ?

Jag har Telia 500/500, lite dyrare, 379kr/mån. Men aldrig strulat. Så jag är nöjd. Bunden till september nästa år, så hoppar på ett BF-erbjudande 2023. Haft de sen sommaren 2021. Gick snabbt och kopplas på då.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Är det någon som testat denna? Vad säger ni?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/skarmar-till...

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Jag har Telia 500/500, lite dyrare, 379kr/mån. Men aldrig strulat. Så jag är nöjd. Bunden till september nästa år, så hoppar på ett BF-erbjudande 2023. Haft de sen sommaren 2021. Gick snabbt och kopplas på då.

Ja är väl det, blir det inga problem och den automatisk aktiveringen fungerar som det ska så borde det ju gå bra.
MEN, om det av någon anledning inte skulle lyckas aktiveras automatiskt så kan man inte ringa till Telia där de kan manuellt aktivera det direkt. Utan då skickas det till en annan avdelning där det hanteras i turordning, och där man kan få vänta flera veckor om man har otur.

Andra ISP kan ju manuellt aktivera det direkt när man ringer in, och jag förstår inte varför Telia inte kan detta ;O

Det är lite gamble för man kan ju inte teckna andra BF bredbandserbjudande om Telia misslyckas då det ju ofta är inkoppling senare efter BF är över