Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Alltid kul att få spydiga svar när man försöker vara hjälpsam.

Det var inte menat som ett spydigt svar, men det är oftast lättare att läsa reglerna innan man begär att en admin ska förklara varför den väljer att moderera något. Du hade uppenbarligen inte gjort det så jag gav dig ett välmenat tips.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Det var inte menat som ett spydigt svar

Okej, isåfall ingen fara skedd.

Dock förstår jag inte varför man inte får länka till hela utbud vid rea: ja, långt ifrån alla erbjudanden är fynd, men det ger folk möjlighet att själva gå igenom samtliga erbjudanden (plus att man uppmärksammar dom på att det finns fler erbjudanden än bara dom som länkats tidigare i tråden) och minskar chansen att dom missar något dom eventuellt letar efter.

Men men, det är inte jag som gör reglerna så jag får anpassa mig därefter.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Minsc S2:

Okej, isåfall ingen fara skedd.

Dock förstår jag inte varför man inte får länka till hela utbud vid rea: ja, långt ifrån alla erbjudanden är fynd, men det ger folk möjlighet att själva gå igenom samtliga erbjudanden (plus att man uppmärksammar dom på att det finns fler erbjudanden än bara dom som länkats tidigare i tråden) och minskar chansen att dom missar något dom eventuellt letar efter.

Men men, det är inte jag som gör reglerna så jag får anpassa mig därefter.

Regeln "I fallet rea: ange exempel på fynd som ingår i kampanjen." finns för att minska onödigt brus. Det är ju väldigt många som prenumererar på fyndtråden och då är det väldigt störande att få mejl om en rea som endast innehåller icke-fynd (vilket tyvärr inte är ovanligt). Givetvis får man länka till en generell rea, men det krävs som sagt även ett prisexempel.

Dvs. i ditt fall hade tipset fått vara kvar om du hade skrivit:

Citat:

Komplett har "1337 W33K5" igen.

Länkar alla erbjudandena: https://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=3631
T.ex. Cooler Master Seidon 120M för 335:- inkl. frakt

Hoppas det förklarade varför inlägget togs bort. Förstår att det kan verka nitiskt, men det görs som sagt för att minska irritationen bland våra medlemmar (och antalet inkommande rapporter).

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muxfire:

Intel Core i7 4820K 3,7GHz Socket 2011 på NetonNet för 1990:- denna vecka. OBS! Endast en per kund.
http://www.netonnet.se/art/veckans-klipp/intel-corei7-4820k/1...

Billigast på prisjakt 2549:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2106982

Hur står sig den här gentemot 4790k? Är de likvärdiga i samma klockfrekvens eller är det några andra för/nackdelar?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Hur står sig den här gentemot 4790k? Är de likvärdiga i samma klockfrekvens eller är det några andra för/nackdelar?

Presterar rätt så "OK", men 4790k är både snabbare och ett bättre val om du inte behöver väldigt hög minnesbandbredd och vill utnyttja många PCI-E-slots. Dessutom så är ju socket 2011 döende och om du inte hittar någon vansinnigt bra deal på moderkort så är de fortfarande väldigt dyra vilket gör att 4790k blir billigare ändå...

http://www.guru3d.com/articles_pages/core_i7_4790k_processor_...

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn P:

Samsung Galaxy S5 + Tele 2 Kompis Student för 274kr/mån vilket är helt STÖRT billigt. 3gb surf, fria sms/mms, ringer gratis inom nätet osv...
Plus HBO Nordic ingår fritt i 6 månader och en fri månadsavgift.
Måste ju som sagt vara student.

http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/te...

Tur att man har 1 månad kvar giltighetstid på sitt mecenatkort så man kunde beställa! Dom verkar köra någon kampanj därför det är så billigt. Alla andra operatörer ligger ju en bra bit ovanför 400kr i månaden för samma... 4.2k för mobilen är ju 800kr under marknadspriset också.

Måste väll betyda att operatörerna har rätt goda marginaler på de där abonnemangen.

Visa signatur

PNY Geforce 2080 TI 2250/8200Mhz @550W (Galax HOF bios) | I7 9700K @ 5,1Ghz | Asus Rog Strix Z390-F Gaming | 32Gb 3200Mhz | Samsung 970 Pro M2.SSD | 540mm Radiator Custom loop | Valve Index

Permalänk
Avstängd

förutsätter ju att folk man ringer till har tele2/comviq

Permalänk
Medlem

Här är villkoren.
http://www.mecenat.se/online-images/editor/partner/tele2/term...
Det är öppningsavgift på billiga abbonemanget och upppläggningsavgift på 250kr vid beställning.
Frågan är vad som händer efter 24 månader med avtalet, om det återgår till högre pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn P:

Samsung Galaxy S5 + Tele 2 Kompis Student för 274kr/mån vilket är helt STÖRT billigt. 3gb surf, fria sms/mms, ringer gratis inom nätet osv...
Plus HBO Nordic ingår fritt i 6 månader och en fri månadsavgift.
Måste ju som sagt vara student.

http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/te...

Min bror är student. Går det på något sett för mig att nyttja detta erbjudande via honom? Vill ju självklart ha abonnemanget stående på mig

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eppebansen:

Nu 1592kr!!

Utan moms ja....

Jösses, det borde netonnet ta och fixa. Att det verkligen ser ut som om man är på deras företagssida

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SeF.Typh00n:

Utan moms ja....

Jösses, det borde netonnet ta och fixa. Att det verkligen ser ut som om man är på deras företagssida

Det börjar verkligen bli tröttsamt med dessa felaktiga priser från Netonnet.

Fint (korrekt) pris på CPU'n dock. Synd bara på priserna för moderkort och det ganska klena utbudet (speciellt då med mATX).

Permalänk
Medlem
Skrivet av BIRDIE13:

Min bror är student. Går det på något sett för mig att nyttja detta erbjudande via honom? Vill ju självklart ha abonnemanget stående på mig

Du kanske kan skriva upp dig på någon nätkurs med rullande antagning under terminen. Efter du har köpt abonnemanget kan du skita i att gå klart kursen. Jag skulle hellre rekommendera denna erbjudande:

http://webbutik.comviq.se/student/galaxy-s5.html

S5:an och comviq fast pris för 345kr/mån (5GB surf).

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650 l AMD Ryzen™ 5 7600 l Thermalright Peerless Assassin 120 SE l Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB l Kingston Fury Beast RGB 32GB l Corsair RM1000x Shift 1000W l Lian Li LANCOOL 216 RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

förutsätter ju att folk man ringer till har tele2/comviq

För att ringa gratis ja, åh andra sidan ringer man ju knappt längre. Eller? Inte jag iaf, kör mest via sms/facebook messenger eller skype.

Skrivet av BIRDIE13:

Min bror är student. Går det på något sett för mig att nyttja detta erbjudande via honom? Vill ju självklart ha abonnemanget stående på mig

Tveksamt. Jag loggade in via mecenat och sedan länkades till tele2. Där kunde jag bara beställa via mitt personnummer. Fick inte ens ange adress utan de går via folkbokföringen på personnumret.

Skrivet av Bozzeta:

Här är villkoren.
http://www.mecenat.se/online-images/editor/partner/tele2/term...
Det är öppningsavgift på billiga abbonemanget och upppläggningsavgift på 250kr vid beställning.
Frågan är vad som händer efter 24 månader med avtalet, om det återgår till högre pris.

Hmm bra fråga. Dock brukar de väll sällan eller aldrig ändra i ett avtal? Står ju inget om att det ska övergå till dyrare. Telefonen betalar man ju dock av på de 2 åren.

Visa signatur

PNY Geforce 2080 TI 2250/8200Mhz @550W (Galax HOF bios) | I7 9700K @ 5,1Ghz | Asus Rog Strix Z390-F Gaming | 32Gb 3200Mhz | Samsung 970 Pro M2.SSD | 540mm Radiator Custom loop | Valve Index

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BIRDIE13:

Min bror är student. Går det på något sett för mig att nyttja detta erbjudande via honom? Vill ju självklart ha abonnemanget stående på mig

Det går bra, skriv bara ditt namn när du tecknar abbonemanget. Ingen kommer ifrågasätta dig.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

Jag har två såna abonnemang i mitt namn som mina studerande barn använder. Det är inga problem.

Skrivet av amanito:

Det går bra, skriv bara ditt namn när du tecknar abbonemanget. Ingen kommer ifrågasätta dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Det går bra, skriv bara ditt namn när du tecknar abbonemanget. Ingen kommer ifrågasätta dig.

Mind=blown om detta stämmer. Skulle vara riktigt nice med studentabonnemang

Permalänk
Avstängd
Skrivet av motvikt:

Mind=blown om detta stämmer. Skulle vara riktigt nice med studentabonnemang

Jag har gjort det flera gånger så det är inget märkvärdigt om du nu tror det

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellanmjölk:

Är detta inkl. tull/moms?

Logitech G502
Lade in beställning igår för 436:- och nästan 300:- billigare än i Sverige.
Totalt 436 + 93:- i frakt
Betalade med PayPal och totalt 551:-

Skrivet av SUMITOMO:

Det är ju inte ett spikat fynd.
Tar tullen musen så tillkommer moms och hanteringskostnader,
så är den uppe i samma pris som på inet.

Fick hem musen idag, efter mindre än 2 veckors leveranstid. Beställde 13 aug, skickades 15 aug och 27 aug direkt i brevlådan. Ingen tull eller moms. Dom har fyllt i värdet som "wnv" (ingen aning vad det betyder?) och kryssat i som Gift.

Fast musen var mindre än jag hade tänkt mig, inte lika bekvämt som MX518 och G5 som jag hade tänkt. Det sura är, när skall uppdatera till senaste Logitech Gaming Software, så kraschade datorn och bootfilerna var borta!!!! Kunde inte starta datorn och fick reparera bootfilerna först med Win 8.1 recovery SUB sticka. :/ Fast detta har självklart inget med musen att göra.

Nöjde med priset, fast musen var inte som jag hade tänkt mig. :/ Får se om jag vänjer mig med musen, annars får sälja den och leta vidare för ersätta min gamla trasiga MX518.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Fick hem musen idag, efter mindre än 2 veckors leveranstid. Beställde 13 aug, skickades 15 aug och 27 aug direkt i brevlådan. Ingen tull eller moms. Dom har fyllt i värdet som "wnv" (ingen aning vad det betyder?) och kryssat i som Gift.

Fast musen var mindre än jag hade tänkt mig, inte lika bekvämt som MX518 och G5 som jag hade tänkt. Det sura är, när skall uppdatera till senaste Logitech Gaming Software, så kraschade datorn och bootfilerna var borta!!!! Kunde inte starta datorn och fick reparera bootfilerna först med Win 8.1 recovery SUB sticka. :/ Fast detta har självklart inget med musen att göra.

Nöjde med priset, fast musen var inte som jag hade tänkt mig. :/ Får se om jag vänjer mig med musen, annars får sälja den och leta vidare för ersätta min gamla trasiga MX518.

Testa att googla wnv.
RIP XPerion.

Å andra sidan, vad är trasigt på din MX518? Kanske bara behöver intern rengöring?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

CDON säljer ut en extern 2TB 2.5" HDD för 899:- med fri frakt. Bara att ta hem, öppna och plocka ut en Samsung disk med vanliga SATA kontakter. Jag får 110MB/s skriv hastighet på SATA3.0 i min server, riktigt bra för en 2.5" disk. 3års garanti och ett hyfsat lätt öppningsbart USB 3.0 chassi som är av riktigt bra kvalitet för att användas till annat. En no brainer...

http://cdon.se/hemelektronik/back_to_school/hdd/

Bra tips! Men du borde korrigera garantin. Har man "öppnat" ett externt chassi så kan både butik och tillverkare neka garantin om det inte går att, så att säga, återställa enheten som den ursprungligen var vid problem.

Alltså, garanti i 3 år, men tänk på att vara försiktiga med chassit och se till att både spara det och att det går att få ihop utan att det märks eller syns. Annars är garantin inte gilitig.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Philips 55" LED Smart TV 55PFT5609/12
6990kr bara idag
https://www.komplett.se/philips-55-led-smart-tv-55pft560912/811145

Är denna TV bra och prisvärd? Ska man slå till eller vänta ett tag tills priserna sänks på andra tv apparater?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

går det att använda 2,5" hårddisken till ps4?

Visa signatur

chrille77

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Testa att googla wnv.
RIP XPerion.

Å andra sidan, vad är trasigt på din MX518? Kanske bara behöver intern rengöring?

Så nytt sätt att slippa tull och moms. Smart, vem vågar öppna sånt paket?

Scrolla fungerar inte, men det är handhavande, har smällt till hårt många gånger på skrivbordet och mirakel att den har överlevt sån pass lång tid och många rejäla smällar.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Så nytt sätt att slippa tull och moms. Smart, vem vågar öppna sånt paket?

Scrolla fungerar inte, men det är handhavande, har smällt till hårt många gånger på skrivbordet och mirakel att den har överlevt sån pass lång tid och många rejäla smällar.

Öppnat och kollat så det inte är smuts där? Det sitter en led och en ljussensor vid scrollern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Prisvärd kompakt vätske-CPU kylare med 36% rabatt, ingen aning hur länge dock...
Cooler Master 120M 335kr, frakt 0kr...

https://www.komplett.se/cooler-master-seidon-120m-cpu-kylare/...

vad tror ni om denna jämfört med min nuvarande noctua nh-u12s? likvärdiga? funderar på att köpa något nytt.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

Är det någon skillnad mellan dessa, eller är det exakt samma lurar fast den ena är billigare + att man får med ett fodral? O_O

https://www.komplett.se/steelseries-siberia-elite-black-bag/8...

https://www.komplett.se/steelseries-siberia-elite-black/79861...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dailou:

Är det någon skillnad mellan dessa, eller är det exakt samma lurar fast den ena är billigare + att man får med ett fodral? O_O

https://www.komplett.se/steelseries-siberia-elite-black-bag/8...

https://www.komplett.se/steelseries-siberia-elite-black/79861...

Stämmer, bundle med fodral.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr-Metal:

Jävligt billig Netgear NTV300SL Multimediaspelare - Netflix / Slingplayer / WiDi / Qwerty remote / 1080p / DLNA
199:-

http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/184665-netgear_n...

Streama film online eller från eget bibliotek.
• Appar för många populära onlinetjänster, bl.a. Netflix och YouTube.
• USB- och MicroSD-anslutning.
• Fjärrkontroll med QWERTY-tangentbord.
• Inbyggd WiFi och Ethernet-port.

Streama film online från Netflix. Mediauppspelning i upp till 1080p via DLNA mediaserver, USB och MicroSD. HDMI-utgång (lagringsmedia och HDMI-kabel säljs separat). Inbyggd WiFi (300 Mbps) och Ethernet-port. Inbyggda appar för Netflix, YouTube m.fl. Funktion för Intel WiDi så att du enkelt kan använda TV:n som trådlös skärm till din PC (kräver att datorn är WiDi-kompatibel). Praktisk, dubbelsidig fjärrkontroll med fullständigt QWERTY-tangentbord på ena sidan och traditionellt utseende på den andra. Fjärrkontrollsappar finns även tillgängliga för Android och iPhone.

Specifikationer:
Trådbunden hastighet 100 Mbit/s
Trådlös hastighet 300 Mbit/s
Trådlös standard 802.11b
802.11g
802.11n
USB-anslutning Ja
Drivs med 230 V
Anslutningar USB
MicroSD
Ethernet
HDMI
DLNA-kompatibel Ja
Modellnummer NTV300SL
Färg Svart
Övrigt Dubbelsidig fjärrkontroll med qwerty-tangentbord

Står 299:-, ändrat eller står det fel?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av zelxi:

Står 299:-, ändrat eller står det fel?

Står 199kr för mig...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Står 199kr för mig...

299:- för mig...kanske man måste vara reggad

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."