Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AerisArchon:

"Varje dag" kan man väl inte säga när priset sänktes imorse? Ser inget som hindrar dem från att höja priset igen när Elgigantens erbjudande är över.
Tror inte att det ligger någon ny modell runt hörnet. Det tog nästan 3 år för PS3 slim att dyka upp.

PS4 SLUTSÅLT på både Elgiganten OCH Siba - WOW.

Någon som vet om de säljer ett vist antal och sen nöjer sig eller tog lagret slut?
Elgiganten hade 100+ styck i morse och Siba hade bra lagersaldo, nu är produkten helt borta.
Kan någon som jobbat i dessa butiker gärna berätta?

I övrigt så är det inte världens deal. Destiny släpps nästa vecka och med spelet en Destiny PS4 combo för 3999:-
Sen kommer vita PS4 för 3999:-

Till jul , om ett par månader kommer PS4 ha super rea säkert.

Men njut ni som köpt idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

PS4 SLUTSÅLT på både Elgiganten OCH Siba - WOW.

Någon som vet om de säljer ett vist antal och sen nöjer sig eller tog lagret slut?
Elgiganten hade 100+ styck i morse och Siba hade bra lagersaldo, nu är produkten helt borta.
Kan någon som jobbat i dessa butiker gärna berätta?

I övrigt så är det inte världens deal. Destiny släpps nästa vecka och med spelet en Destiny PS4 combo för 3999:-
Sen kommer vita PS4 för 3999:-

Till jul , om ett par månader kommer PS4 ha super rea säkert.

Men njut ni som köpt idag

Går ju att beställa för leverans om en vecka.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nepp, det är det inte (om de plötsligt inte ändrat utseende på modeller, för då kan jag ha fel...

Lämplig och utförlig guide över skillnader finns här:
http://www.head-fi.org/t/513393/guide-sonic-differences-betwe...

Permalänk
Medlem

[QUOTE=Storage Jar;14839576]MULTIFUNKTIONELL LÖDSTATION LAB1 för 1124kr (sänkt från 1499)hos conrads höstrea, bland annat. Det finns många roliga leksaker på rea.

http://www.conrad.se/?websale8=conrad-swe&pi=588325&ws_tp1=cp...

http://www.conrad.se/?websale8=conrad-swe&tpl=tpl_inhalt.htm&...[/QUOTE]

En okej produkt till en skolklass men INTE till hemanvändare p.g.a. (har en själv)

  • Allt sitter ihop ska du mäta eller löda något som är svårtillgängligt ska du ha med dig hela åbäket, den är tung och klumpig. Jo detta händer betydligt oftare än man tror.

  • Multimetern är av tämligen dålig kvalitet.

  • Likaggregatets är låst till 6st läge, Valt då 1,5v batterier var vanligare är dagens 1,2v laddbara.

  • 1100 är inte särskilt billigt tror jag betalade straxt över 500 när det begav sig.

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Skrivet av Simcon:

Nepp, det är det inte (om de plötsligt inte ändrat utseende på modeller, för då kan jag ha fel...

Lämplig och utförlig guide över skillnader finns här:
http://www.head-fi.org/t/513393/guide-sonic-differences-betwe...

My bad, det var jag som var trött i huvudet igår. Jag har ju pro-versionen av DT-990... Den är ju svart. Man blir allt sugen den vanliga DT-990. Men jag får köra tills de andra lurarna går sönder innan jag byter. Men prylnörden i mig vill ha dem.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

My bad, det var jag som var trött i huvudet igår. Jag har ju pro-versionen av DT-990... Den är ju svart. Man blir allt sugen den vanliga DT-990. Men jag får köra tills de andra lurarna går sönder innan jag byter. Men prylnörden i mig vill ha dem.

Sitter i exakt samma sits, har också pro-versionen och är lite smått sugen på att köpa fler hörlurar.

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden. Kan ni inte driva den på mobiltelefonen eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

ASUS 780Ti Matrix för 444 EURO.

Säljs av en tysk onlinebutik som är ASUS Auktoriserad återförsäljare.

http://www.ebay.de/itm/Asus-GeForce-ROG-MATRIX-GTX-780-Ti-Pla...

Snuskigt bra pris för det kortet.

Permalänk
Medlem

det är väll tull+momfritt eftersom det är ifån tyskland?

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommty:

det är väll tull+momfritt eftersom det är ifån tyskland?

Stämmer.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

det kliar i köpknappen....

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

blev en beställning.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

Känns som en scam för det grafikkortet?

Permalänk
Medlem

återstår att se, men eftersom det är en auktoriserad säljare samt ebay garanti så känner jag mig inte orolig om nåt skulle vara fel.

Tvivlar dock på det är nåt fuffens, i vilket fall får jag det på tis/ons så då får vi se.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk

Du får gärna uppdatera då Kliar som f*n i fingret.

Skrivet av Tommty:

återstår att se, men eftersom det är en auktoriserad säljare samt ebay garanti så känner jag mig inte orolig om nåt skulle vara fel.

Tvivlar dock på det är nåt fuffens, i vilket fall får jag det på tis/ons så då får vi se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crozzfajor:

Du får gärna uppdatera då Kliar som f*n i fingret.

Verkar som de inte skickar utanför Tyskland längre.

Permalänk
Medlem

intressant, har fått orderbekräftelse så hoppas dem fortfarande skickar mitt kort.

bara ~30st kvar också. Så om ni är intresserade så får ni nog kontakta säljaren. Jag betalade 19EUR i frakt (DHL)

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Avstängd

Säljaren är helt legitim. (Jag som tipsade) Flera från USA som beställt kortet (ASUS 780Ti Matrix).
Han har 27000 Positiva omdömen på ebay. Tror knappast det finns risk att bli scammad
Hade jag inte haft ett så hade jag köpt direkt.

Permalänk
Medlem

Lite synd att det inte längre går att beställa

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik:

Jag måste nog posta ett tips om det, för tillfället, mest prisvärda nätaggregatet på marknaden.

SilverPower SP-S650 650w, nätaggregat av hög kvalitet för 399 kr ink frakt, vilket är runt halva priset jämfört med närmaste konkurrent:

https://www.komplett.se/silver-power-sp-s650-650w-psu/771924

Seasonic är OEM.

/Erik

Är det här tillräckligt med watt för att driva ett 780ti Matrix Platinum?
Ska köpa ny dator och lyckades (förhoppningsvis) knipa ett från Tyskland som tipsades om häromdagen innan de ändrade och slutade skicka utanför Tyskland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopurk:

Är det här tillräckligt med watt för att driva ett 780ti Matrix Platinum?
Ska köpa ny dator och lyckades (förhoppningsvis) knipa ett från Tyskland som tipsades om häromdagen innan de ändrade och slutade skicka utanför Tyskland.

Ja, det lämnar rum till mycket överklockning också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

https://www.dustin.se/product/5010755225/surface-pro-2

10k för Surface Pro 2 med 512GB disk och 8GB ram. Känns overkill för mig tyvärr.

Bara för mig som länken inte fungerar?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Bara för mig som länken inte fungerar?

Funkar för mig, men bara om man låter bli att göra ett val mellan "Företag/Privat" och klickar direkt på artikeln som syns i bakgrunden.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Tror jag kan dra mitt strå i stacken och bidra här, hittade nyss följande:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2371367
http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:7141791

Tesoro Colada G3NL Cherry MX Brown (Nordisk)

268 kr på LIONTECH.

Visa signatur

be what your mother wants you to be!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knopp:

Tror jag kan dra mitt strå i stacken och bidra här, hittade nyss följande:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2371367
http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:7141791

Tesoro Colada G3NL Cherry MX Brown (Nordisk)

268 kr på LIONTECH.

Bra pris, men lär ju vara fel pris och jag misstänker att det inte kommer skickas ut några tangentbord för ~200 kr :).

/Erik

Permalänk
Medlem

Kan vi inte starta en separat tipstråd för hörlurar? 6 av de senaste 8 tipsen har varit om just hörlurar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyhan:

Kan vi inte starta en separat tipstråd för hörlurar? 6 av de senaste 8 tipsen har varit om just hörlurar...

Sluta nu. Ska vi ha separata trådar om allt? Låt allt va på samma ställe så man slipper kolla flera olika trådar.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Reyhan:

Kan vi inte starta en separat tipstråd för hörlurar? 6 av de senaste 8 tipsen har varit om just hörlurar...

Jag tycker att det är bra med blandningen av olika typer av prylar så länge det handlar om fynd och inte är nått som bara är sänkt 2% eller likade, bara billigast innebär inte att det är ett fynd tycker jag.
Många använder lurar i samband med datorn så det intresserar nog faktiskt många, däremot den multifunktionella lödstationen är kanske en produkttyp som iofs är intressant men troligen inte för särskilt många, jag uppskattar den typen av prylar men det är trotts allt en väldigt smal produkttyp, jag har svårt att tro att det är särskilt många som löder & mäter.
Däremot gärna fler bilder inlänkade så att de syns utan att man behöver klicka i fyndtråden, speciellt på saker som är lite mer udda eller när det är nått som är ett väldigt fynd och inte bara billigast med nån krona.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.