Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

ASRock Z77E-ITX Vart är 3 pinsen?

Tjena! Fick hem ett ASRock Z77E-ITX idag. Men när jag skulle montera det så hittade jag inte några 3 pins?

Finns det inte några 3 pins? Och om det inte finns hur ska jag då gå till väga?

Om det finns skulle någon som har detta moderkort eller vet hur det ser ut säga vart dom sitter.

Tack på förhan

Mvh Oliwer

Permalänk
Medlem

det finns 2 st 4 pins du kan använda, spelar ingen roll om du kopplar 3 pins fläkt på 4 pins uttag. (om det är fläkt uttag du menar)

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av p_stman:

det finns 2 st 4 pins du kan använda, spelar ingen roll om du kopplar 3 pins fläkt på 4 pins uttag. (om det är fläkt uttag du menar)

Okej, jag hittade en 3 pin nyss, men fläktarna är 3 pins uttag på och går ju inte att koppla till en 4 pins uttag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Takktor:

Okej, jag hittade en 3 pin nyss, men fläktarna är 3 pins uttag på och går ju inte att koppla till en 4 pins uttag.

Jo det kan man, men man kan inte använda PWM-styrningen då.
Du kopplar den på de 3 så att plastbiten går ihop med den plastbiten på moderkortet.
Svårt att förklara perfekt, men den kan bara sitta på ett sätt.