Nvidia 3D Vision på en vanlig 3D tv

Permalänk
Medlem

Nvidia 3D Vision på en vanlig 3D tv

Hej!

Jag undrar om Nvidias 3d funkar på en vanlig 3d tv t.ex. http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/....

Jag har för mig att man inte får full prestanda om inte tv/monitorn stöder Nvidia 3D Vison 2????

Tacksam för snabba svar!

Visa signatur

i7 3770k @ 4.20GHz . MSI Z77A-GD65 . 250GB SSD. G.Skill Ripjaws Gaming 8GB.
Noctua NH-U12P. Cooler Master HAF X. Geforce GTX 560 Ti

Permalänk
Medlem

Nej, TVn måste stödja 120 hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Nej, TVn måste stödja 120 hz.

På den tvn går det att ändra hz till 120 tydligen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Jag tittade på den länken tidigare men kommer jag kunna lira spel i 3d med den tvn och Nvidia grafikkort??

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhilipAb:

På den tvn går det att ändra hz till 120 tydligen

Var har du läst det? Enligt manualen till TVn så stödjer den endast 60 hz via HDMI. TVn är inte heller listad som kompatibel i Nvidias 3DTV-lista.

Manual: LG support

3DTV-lista: Nvidia 3DTV

Permalänk
Medlem

Den tv:n finns inte med på Nvidias lista av stödda produkter för 3D.
Titta på: http://www.nvidia.com/object/3dtv-play-system-requirements.ht...
och välj "Supported 3D TV" och se vilka som är testade.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

tacksam för snabba svar så med andra ord funkar inte Nvidias 3D med den tvn?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle ni kunna hjälpa mig att hitta en Nvidia Kompatibel TV som är 32 tums med ett rimligt pris. ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser ingen anledning till att det inte ska funka. Är väldigt konstigt om man inte kan spela på en enda 3dtv eller hur?
Jag är 100% säker på att det fungerar på alla 3dtv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Var har du läst det? Enligt manualen till TVn så stödjer den endast 60 hz via HDMI. TVn är inte heller listad som kompatibel i Nvidias 3DTV-lista.

Manual: LG support

3DTV-lista: Nvidia 3DTV

Finns inga tv som kan ta emot mer än 60Hz

Permalänk
Medlem

amd korten fungerar med alla möjliga tvn, finns ett program som fixar allt har jag för mig glömt bort namnet men googla du så hittar du det säkert

Permalänk
Medlem

Hmm. Min tv finns inte med på den listan från nvidia och ändå fungerar 3d perfekt från dator-tv.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem

Ja det är ju det jag säger. Alla 3dtv fungerar. 3d är en standard.

Permalänk
Medlem

skumt får se vad folk skriver mer om det.

Finns det några mer som andvänder nvidias 3d med en tv som inte står med på deras hemsida ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ja det är ju det jag säger. Alla 3dtv fungerar. 3d är en standard.

Alla 3D-tv fungerar med 3DTV play när man använder sig av TV-tillverkarens glasögon. I princip inga TV-apparater stödjer 3D-vision med Nvidias glasögon och sändare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perper:

Alla 3D-tv fungerar med 3DTV play när man använder sig av TV-tillverkarens glasögon. I princip inga TV-apparater stödjer 3D-vision med Nvidias glasögon och sändare.

självklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhilipAb:

skumt får se vad folk skriver mer om det.

Finns det några mer som andvänder nvidias 3d med en tv som inte står med på deras hemsida ?

Vet inte hur det ligger till med nvidia 3D tv men med AMD funkar det. Testade med min HTPC att spela Guild Wars 2 med 3D och woohoo vilken otrolig effekt det blev. Perfekt djup i spelet och det kändes verkligen som om du tittade in i en värld i 3D. Enda tråkiga är att datorn inte har ett grafikkort så den är rätt slö och kan bara rendera i 30 fps. Det gör så att man blir sjösjuk när man vänder kameran snabbt.

Hur som helst för att få det att fungera på AMD så har jag en 3870k CPU med ett 6550D inbyggd grafikdel. Den är kopplad med HDMI 1.4a till en Panasonic Viera 3D tv.
För att få 3D i spel använder jag Tridef. Den emulerar 3D i spelen likt Nvidias mjukvara men den fungerar med alla 3D tv och annat smått och gått. Är rätt säker på att den funkar med Nvidia också!
Så det är bara att testa och säga vad du tycker.

http://www.tridef.com/

Optimala är att du inte spelar 3D spel på din 3D tv utan kör på saker som är Nvidia 3D certified. Då får du den bästa möjliga 3D upplevelsen. Men om du kan nöja dig med lite sämre eller inte vill lägga ut några tusen extra så är tridef ett bra alternativ.

Jag personligen kommer inte spela PC spel på 3D tvn så klarar mig utan. Var bara nyfiken på testa hur det är.

Lycka till!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Tridef är asbra. Använder det tillsammans med min Sony HMZ-T1