Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tungt grafikkort? Här är lösningen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Navicula:

Bästa jag läst i helgen ^

OffT: Vi har snarlika system

OnT: Innovativ idé! Synd att man inte har någon LEGO Technic kvar

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk

Vilken fantastisk skapelse!
strunt i att det finns andra lösningar som folk har länkat, din version av LEGO är ett funktionellt konstverk.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800x Kylning: Noctua NH-U12P SE2 RAM: 16gb Ballistix 3600 MB: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 GPU: ASUS RTX 3060 M.2: Kingston A2000 250GB SSD: Samsung 850 Evo 500GB, Samsung 860 Evo 1TB HDD: WD Caviar Black 500GB PSU: Cooler Master V700 Chassi: Antec p280

Permalänk

Så jäkla ballt!

Visa signatur

Define R4 | i5 3570K | P8Z77-V | Windforce 3x 7970 OC | Integra R2 750W | Vector 128GB | Vengeance 8GB | Hyper 412S | XL2411T @144hz | Hör av dig om du vill spela BF3, ARMA3, DCS eller UT4!

Permalänk
Medlem

Härligaste skapelsen på länge! Blir att plocka fram allt gammalt LEGO/technic snarast!

Visa signatur

Burken: 3900x / ASUS RTX 2080Ti OC / G.Skill 16GB RAM 3600Mhz / ASUS ROG STRIX X570-F GAMING / BeQuiet 680W 80+ Gold / 500D RGB SE / Corsair iCUE H150i RGB PRO XT

Permalänk

Nice, ska Fixas snarast!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

När du länkade Lego Slizer så blev nostalgin lite för stor, vad jag drömde om den här när jag var liten.
http://bricks.argz.com/bricksfiles/lego/08000/8500/021.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av FluXeN:

När du länkade Lego Slizer så blev nostalgin lite för stor, vad jag drömde om den här när jag var liten.
http://bricks.argz.com/bricksfiles/lego/08000/8500/021.jpg

haha, nostalig på hög nivå! jag byggde faktiskt ihop den
och även den stora på denna bilden: http://bricks.argz.com/bricksfiles/lego/08000/8521/016.jpg

Permalänk

Kan du, HurMycket lägga upp ritningar av denna då jag inte lyckas förstå hur saker ska sitta?
Vore grymt!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av FluXeN:

När du länkade Lego Slizer så blev nostalgin lite för stor, vad jag drömde om den här när jag var liten.
http://bricks.argz.com/bricksfiles/lego/08000/8500/021.jpg

Skrivet av DevilsDad:

haha, nostalig på hög nivå! jag byggde faktiskt ihop den
och även den stora på denna bilden: http://bricks.argz.com/bricksfiles/lego/08000/8521/016.jpg

Jag har byggt båda! Men jag lyckades aldrig få tag i 8505 Jungle, så jag kunde aldrig bygga den stora onda (Judge, Jungle, Rock och Energy tror jag). Jag har ännu inte lyckats få tag i Jungle.

Skrivet av Slaktardej:

Kan du, HurMycket lägga upp ritningar av denna då jag inte lyckas förstå hur saker ska sitta?
Vore grymt!

Jag la upp dem på en usel sajt och orkade inte göra det igen, men eftersom du frågar så har jag lagt upp både LXF (interaktiv och animerad) och HTML. Se första inlägget!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Tror du det behövs till mitt Grafikkort?

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Skrivet av xapa112:

Tror du det behövs till mitt Grafikkort?

Det tror jag inte.
Har du problem med att det tyngs ner?

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem

Har likadana kort fick problem

Skrivet av xapa112:

Tror du det behövs till mitt Grafikkort?

Kör crossfire med 2st sapphire 7950 Boost edition likadana som ditt, fick hänga upp båda 2 med ninja wires, blev problem utan dom (instabilitet och flimmer), korten sitter på ett sabertooth 990 FX R2.

Visa signatur

Fractal Define Compact | Intel i9 10900K | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair 16GB RAM | ASUS Prime Z-490 | Corsair MP510 | Seagate Barracuda® 8TB | Corsair RM1000x

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av xapa112:

Tror du det behövs till mitt Grafikkort?

Skrivet av Swedish Chef:

Det tror jag inte.
Har du problem med att det tyngs ner?

Jag skulle säga att det behövs till alla tyngre kort. Mitt gamla 4850, som är ett relativt lätt kort, är tydligt böjt efter att ha suttit i min förra dator. Även om inte grafikkortet ser böjt ut nu kommer det garanterat böjas med tiden.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag har löst det här på ett annat jävligt bra sätt. Längst bak i min låda, vid DVI-utgångarna, så sitter grafikkortet fast med två skruvar. Där avlastas 99% av vikten och grafikkortet sitter rakt. Kanske bara jag som kommit över en väldigt avancerad låda.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Skrivet av CoZalon:

Jag har löst det här på ett annat jävligt bra sätt. Längst bak i min låda, vid DVI-utgångarna, så sitter grafikkortet fast med två skruvar. Där avlastas 99% av vikten och grafikkortet sitter rakt. Kanske bara jag som kommit över en väldigt avancerad låda.

Ehm... Jag tror att alla har skruvar där.
Dock avlastar de inte tyngden som blir längst ut på kortet, då denna vikt enbart hålls uppe av PCIe-porten.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av CoZalon:

Jag har löst det här på ett annat jävligt bra sätt. Längst bak i min låda, vid DVI-utgångarna, så sitter grafikkortet fast med två skruvar. Där avlastas 99% av vikten och grafikkortet sitter rakt. Kanske bara jag som kommit över en väldigt avancerad låda.

Återkom om, ska vi säga, två år och berätta hur rakt ditt grafikkort är.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd

Du har gjort ett snyggt stöd denna fick jag med till mitt his 7970 http://i1303.photobucket.com/albums/ag152/alban72/2012-12-101...

Jag visste inte att vissa tillverkare skickar med dom:)Ganska smutt:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk

imponerande vilket mästerverk !!!!

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk
Medlem

http://www.ladda-upp.se/bilder/xnfzcqjzmbte/ <----Orkar den hålla upp ett GTX 680 4GB tror ni?

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

mycket imponerad själv var man en inbiten M-tron http://www.otca.com.au/boards/showthread.php?t=4380 byggare när man va liten och inte allt för längesen köpte jag en legotechnic fordon till en vänninas unge och byggde den helt själv på samma kväll då han va mer intresserad av en svart spider man gubbe .

Visa signatur

cm big haf x/ corsair 1200w /i-970/gtx580phantom3g/ corsair vengeance 12gkit/G1assasin1366mobo/wdblackc.1tb/intel 520 ssd 120gig/windows 7 ultimate.

Permalänk
Medlem

Här snackar vi kreativitet!

Permalänk
99:e percentilen

Nu när jag köpte ett till 7970 (som jag ännu inte kunnat börja använda – väntar på 31 juli) följde det med ett stöd till det – dock klart sämre än mitt egna. Då mitt stöd naturligtvis inte kan hålla upp två kort i CrossFire har jag byggt ett nytt, som hänger på hårddiskburen och håller upp det övre kortet. Dessutom innehåller det två 60mm-fläktar, som sänker temperaturen på det övre kortet med ca 10 grader!

När jag och en kompis byggde ihop hans nya rigg (4770K, Maximus VI Hero, GTX 780) byggde vi ett enkelt stöd av "Blego", en B-variant av Lego med ett litet B på varje plupp istället för en Lego-logga. Det blev skitfult, men hans nya kort slipper bli böjt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Nu när jag köpte ett till 7970 (som jag ännu inte kunnat börja använda – väntar på 31 juli) följde det med ett stöd till det – dock klart sämre än mitt egna. Då mitt stöd naturligtvis inte kan hålla upp två kort i CrossFire har jag byggt ett nytt, som hänger på hårddiskburen och håller upp det övre kortet. Dessutom innehåller det två 60mm-fläktar, som sänker temperaturen på det övre kortet med ca 10 grader!

När jag och en kompis byggde ihop hans nya rigg (4770K, Maximus VI Hero, GTX 780) byggde vi ett enkelt stöd av "Blego", en B-variant av Lego med ett litet B på varje plupp istället för en Lego-logga. Det blev skitfult, men hans nya kort slipper bli böjt.

Funderar på och bygga något till mitt grafikkort och ljudkort. Har ingen lego technic utan vanlig lego:P Ska se om jag får ihop något fint när jag har tid

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Behövs verkligen detta?

Har man många genomfartsleder för kablar bakom moderkortet funkar det nog lika bra med spännband.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Q4Rspwn:

Har man många genomfartsleder för kablar bakom moderkortet funkar det nog lika bra med spännband.

Nej, det gör det inte. De är mycket krångligare att (de)montera och svårare att justera med precision.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Nej, det gör det inte. De är mycket krångligare att (de)montera och svårare att justera med precision.

Varför demontera? Det blir ju nästa ägares uppgift.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Q4Rspwn:

Varför demontera? Det blir ju nästa ägares uppgift.

Jag plockar ur sätter tillbaka mina komponenter – framförallt grafikkorten – så ofta att jag helt enkelt måste ha en väldigt flexibel lösning. Buntband och dylikt duger inte.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag plockar ur sätter tillbaka mina komponenter – framförallt grafikkorten – så ofta att jag helt enkelt måste ha en väldigt flexibel lösning. Buntband och dylikt duger inte.

Jag förstår. Själv skulle jag använt en sån där stålpinne med förlängningsbara ben, typ såna som finns på husvagnar, fast för inomhusbruk. Har inte den blekaste om vad de heter, hittade en låda sådana i garaget då jag fortfarande bodde hemma.

Tryckluft kanske också vore ett alternativ, om du inte är rädd för oljud Då får du bonuskylning också!

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Avstängd

Finns det att köpa någon färdig produkt i Sverige?
Mitt Gigabyte r9 280x hänger läskigt, har löst det med en svart tunn fiskelina men skulle vilja ha något "proffsigare" och gärna någon lösning för crossfire då jag får mitt andra kort under kommande vecka..

Mvh. K_M