Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Letar efter en enkel version av Facebook för nybörjare

Permalänk

Letar efter en enkel version av Facebook för nybörjare

Hej!

Vi är ett projekt i Göteborgs Stad som vill att stadens äldre ska kunna använda samma teknik och program som många andra i samhället använder.

Det finns både äldre som kan dagens teknik och de som behöver hjälp att "komma ikapp" och därför letar jag efter en app till en surfplatta (android eller ipad) som är en "light" version. Enkel för den som inte är van och som inte har alla funktioner som facebook idag erbjuder.

Vår förhoppning är att man sedan kan fortsätta till den vanliga applikationen men att möjligheten att lära upp sig i en enkel version ska finnas.

Någon som har något tips?

Finns det ingen kommer vi att försöka göra en själva, och då undrar jag istället hur omfattande ni tror att det skulle vara att skapa en lightversion

/ Emma Axelsson, projektledare eSenior Göteborgs Stad

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att Facebook har en "öppen" kod som man kan manipulera fritt.

FB kanske ser krångligt ut men i grunden är det ju bara en personsökare/anslagstavla.

Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |

Permalänk
Medlem

Instagram