Intel HD 4000, Svart skärm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gällivare
Registrerad
Okt 2003

Intel HD 4000, Svart skärm

Hej.

Har precis byggt ihop en HTPC och när jag installerar Intels drivers för hd4000 så får jag ingen bild efter "windows startar" och skärmen går ner i energi sparläge.

Har försökt googla och hittat att den finns fler med samma problem, men alla lösningar jag försöker mig på slutar med samma resultat..
Tråd på Intels forum

I3 3225
Asus P8 H77-I
Corsair vengeance LP 2x4 gb 1600

Har uppdaterat allt som jag kan (Bios osv)

Så är det någon här som har någon bra lösning på detta problem?

Tacksam för hjälp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2003

Några kontrollfrågor...

Hur är det kopplat? HDMI till en TV eller till en vanlig skärm, och har du provat olika skärmar och kanske DVI/VGA-ugångarna?
Det kan ju ha med HDMI-handskakningen att göra...

Hur är det inställt i Bios, det brukar finnas en inställning för vilket grafikkort som ksall användas, det integrerade eller ett separat (eller båda...) Har du det inställt på enbart separat grafikkort så blir det ju fel...

Nu orkar jag inte läsa Inteltråden, vad är det för olika lösningar du provat?

Mvh
Mats

Länge leve sommaren...

Kontorsdator: AMD X4 630, ATI 5570, Crucial M4 SSD, FD Define R3.
HTPC/server: i3 2120, Asus GT640 (passivt), Asrock Z77, ADATA 128Gb SSD, SilverStone Grandia GD08 + Silverstone Nightjar 400W (passivt)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2005

Har du testat att trycka på f8 under uppstarten och välja att starta i "vga 640x480 läge"?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gällivare
Registrerad
Okt 2003

Hej.

Löste sig genom att koppla med hdmi till tv eller via vga till datorskärm, dvi fick jag inte att funka. Eftersom det är en htpc så finns inget förutom det inbyggda grafikkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2003

Det löste sig... Vad bra!!

Fast skumt att inte DVI:n funkar... Fast det finns ingen inställning för det i Bios?

Länge leve sommaren...

Kontorsdator: AMD X4 630, ATI 5570, Crucial M4 SSD, FD Define R3.
HTPC/server: i3 2120, Asus GT640 (passivt), Asrock Z77, ADATA 128Gb SSD, SilverStone Grandia GD08 + Silverstone Nightjar 400W (passivt)