Skramlande ljud från iPhone 5!

Permalänk
Medlem

Det är normalt. Sluta skaka den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Slutsats, Apple suger så sälj den och köp en Lumia 920 ist!

Som istället för skramlar, knakar eller rasslar. För att inte tala om batteriproblem, damm under skärmen, lösa batterier, sämre utbud på appar, behov av soft resets och hard resets etc, etc. Men om man gillar att prata med kundtjänst och vänta på paket. (Telefon tur och retur in på service) Så är väl Lumia 920 ett ypperligt bra val.

On topic: Min iphone låter lte den med när jag skakar men jag upplever att det slutar typ helt om jag håller ett finger på power knappen där uppe.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd rensad.
Det här är ingen iPhone vs Lumia vs Galaxy-tråd.
Håll er till topic.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det är normalt. Sluta skaka den.

Skrivet av samuelwa:

Men snälla, sluta larva er, klart som fan den skramlar lite när du knackar på den och lyssnar, så är det på min iphone 5 också. Dock hör jag det endast om jag har den 0,00001 mm från örat sen knackar på logon, och då hör jag det jävligt svagt, tror nog du överdriver om den låter som en maraccas (stavning). Du kan gärna lägga upp en video men ljudet tack och hej.

Nu är det inte det ljudet som uppstod när jag skakade som jag stör mig på utan att när telefonens vibrator går igång, så fortsätter den rassla efter färdig signal!

Skrivet av 4everapple1:

Skramlet kommer från fokuselementet i kameran som många sagt, demonstrera det med att ha på kameran och fokusera på ditt tangentbort så nära du kan, sen tar du och knackar vid linsen så slängs bilden ur fokus.

När det gäller sladden får du kolla om det är sladden eller kontakten i telefonen som det är fel på, är det telefonen ska du givetvis få den reparerad/utbytt är det dock sladden så har du tyvärr inte en chans där då sladden ses som en förbrukningsvara som inte täcks av garantin.

Det är inte kameraljudet jag stöd mig på utan vibratorn som låter riktigt sjuk! Det vet jag inte för har ingen mer sladd att pröva med, men ska ta med mig det till verkstaden så får man testa om det är telefon eller sladd

Skrivet av davyp3:

Så länge det inte var mer än ett år sedan du köpte den kommer du säkert att få den utbytt då Apple lämnar just ett års garanti.

Hade du däremot reklamerat efter ett år och en dag hade det blivit svårare, hur bevisar man att en kontakt som fungerat i ett år var trasig vid leverans?

Ska bli spännande att höra om nästa telefon också är en maraccas

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte den i december -12, så garantin är kvar! Så ska pallra mig in till stan imorgon och snacka med verkstaden!

Skrivet av Trizones:

Gå in och fråga igen. Det är ju nått fel min 5 skramlar inte och det ska ju inte din heller. Vänd till ko om det blir mer problem. Foxconn som tillverkar telefonerna har haft problem med kvalitén när de byggt ihop 5 så att det är väl det som är problemet. Det ska ju inte vara så.

Visa signatur

No pain, no gain.

Permalänk
Medlem

Håller förövrigt på alla knappar/kameralinsen och testar att dra av och på vibratorn och då uppstår rassel ljudet! Kan ju inte vara annat än vibratorn?

Visa signatur

No pain, no gain.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Palie:

Håller förövrigt på alla knappar/kameralinsen och testar att dra av och på vibratorn och då uppstår rassel ljudet! Kan ju inte vara annat än vibratorn?

Håller kameralinsen???
Menar du att du plockat isär telefonen i atomer bara för att testa detta?
(Den fjäderupphängda fokuseringslinsen är en inbyggd detalj som du inte kommer åt utan att bryta sönder allt i beståndsdelar först.)

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Som istället för skramlar, knakar eller rasslar. För att inte tala om batteriproblem, damm under skärmen, lösa batterier, sämre utbud på appar, behov av soft resets och hard resets etc, etc. Men om man gillar att prata med kundtjänst och vänta på paket. (Telefon tur och retur in på service) Så är väl Lumia 920 ett ypperligt bra val.

On topic: Min iphone låter lte den med när jag skakar men jag upplever att det slutar typ helt om jag håller ett finger på power knappen där uppe.

Har inte en jävla aning om vad du pratar om! Jag har haft min mobil sen den släpptes och jag har inte ett enda problem av de du pratar om, säker att du inte misstar dig för en iPhone ? Enda appen jag saknar lite är vägverkets app för att kolla upp fordon. Skulle köpa den igen om jag inte hade den men visste att den var så bra!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Avstängd

En Maracas för 6000kr

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Har inte en jävla aning om vad du pratar om! Jag har haft min mobil sen den släpptes och jag har inte ett enda problem av de du pratar om, säker att du inte misstar dig för en iPhone ? Enda appen jag saknar lite är vägverkets app för att kolla upp fordon. Skulle köpa den igen om jag inte hade den men visste att den var så bra!

Jag har läst Lumia 920 tråden sen första sidan samt varit inne på WPforumen och har 5 bekanta som köpte Lumia 920 när den kom varav enbart 1 har såpass fungerande telefon att den inte varit inne på Service men däremot vart tvungen att resettas. Säger inte att alla Lumior har fel men väldigt stor andel tycks ha det för stor för ett sånt viktigt släpp av vad dom själva utger vara en Premium lur.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Min 4s låter lågt som en maracas om jag knackar den på baksidan med fingret nära kameran. Annars är den tyst, den borde inte låta när man skala den dock...

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Håller kameralinsen???
Menar du att du plockat isär telefonen i atomer bara för att testa detta?
(Den fjäderupphängda fokuseringslinsen är en inbyggd detalj som du inte kommer åt utan att bryta sönder allt i beståndsdelar först.)

Hehe uttryckte mig lite fel! Jag höll telefonen mellan pekfinger och tumme för att trycka ihop över kameran ifall det va något löst där som lät!

Visa signatur

No pain, no gain.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Palie:

Hehe uttryckte mig lite fel! Jag höll telefonen mellan pekfinger och tumme för att trycka ihop över kameran ifall det va något löst där som lät!

Men den lösa fokuslinsen sitter inne i kameramodulen, du kan inte peta på den. Det du håller fingret på är bara det yttre glaset/linsen.

Min Sony Ericsson Xperia Ray låter också från kameralinsen när man knackar lite lätt på den, man kan också höra en liknande knäppande när man fokuserar med kameran. Samma sak med min HTC Sensation, dock inte lika tydligt när man knackar. På Ray:en kan man tillomed se väldigt tydligt hur linsen rör sig när den byter fokus, innanför det yttre glaset då.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]