Hur får man bild från den inbyggda grafikkretsen? Intel i5 och i7

Permalänk
Medlem

Hur får man bild från den inbyggda grafikkretsen? Intel i5 och i7

Hej

Jag tänkte använda en liten 17 tums LED, som bara står och skräpar, men när jag ansluter den till moderkortets DVI-utgång, så får jag ingen signal till skärmen.
Min stora skärm 27 tum LED drivs av ett separat grafikkort.

Har två datorer, men jag får det inte att funka på någon av datorerna, hur skall man göra?
Ena datorn har 4000 kretsen den andra 2500.

Den andra datorn har jag bara TV'n ansluten till separat grafikkort, som jag använder som HTPC med inbyggd BD-läsare

Mycket tacksam för svar

Visa signatur

Hawk

Permalänk

troligen att den inbyggda stängs av när du kör ett seperat grafikkort.

Gå in i bios, på MSI mobo:s heter det "IGD Multi-monitor" som ska sättas igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av broderbluff:

troligen att den inbyggda stängs av när du kör ett seperat grafikkort.

Gå in i bios, på MSI mobo:s heter det "IGD Multi-monitor" som ska sättas igång.

Jag har faktiskt ett MSI mobo, men när jag enablat IGD, så funkar det inte i alla fall

Nu så fick jag igång den inbyggda grafiken 4000, men då funkar inte min TV !

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem

Får du upp intelgrafiken i enhetshanteraren?
Varför inte köra båda skärmarna från separata grafikkortet?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Får du upp intelgrafiken i enhetshanteraren?
Varför inte köra båda skärmarna från separata grafikkortet?

Det blir bara krångel, när man skall se på BD 3D

Vitsen var ju att ha en skärm som inte hade med grafikkortet att göra.

Nu återstår väl bara den här lösningen.
http://www.coolstuff.se/Lilliput-USB-monitor-mini-skarm

Fast det är ju ganska löjligt, att man inte kan använda både den integrerade och det separata grafikkortet....

Nu har jag återställt i BIOS, så nu funkar min TV

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem

Eftersom du redan har skärm, så kan du köpa en sådan här http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkom...
Liknande redan inbyggt i lilliput-skärmen.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Eftersom du redan har skärm, så kan du köpa en sådan här http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkom...
Liknande redan inbyggt i lilliput-skärmen.

Tårta på Tårta !

Då har jag blivit förd bakom ljuset av firman där jag köpte den senaste processorn.
Dom påstod att det är bra att ha den inbyggda grafiken om man vill ha en extra skärm.
Detta gäller en Intel Core i5 3570K 3,4Ghz, med 4000 grafik.
Jag är övertygad om att 4000 är mycket bättre än den USB adaptern som Kjell säljer

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk:

Tårta på Tårta !

Då har jag blivit förd bakom ljuset av firman där jag köpte den senaste processorn.
Dom påstod att det är bra att ha den inbyggda grafiken om man vill ha en extra skärm.
Detta gäller en Intel Core i5 3570K 3,4Ghz, med 4000 grafik.
Jag är övertygad om att 4000 är mycket bättre än den USB adaptern som Kjell säljer

Jag kan ta och testa med min mek dator jag har liggandes, för jag har för mig att det gick att köra via CPU:ns inbyggda och ett "vanligt" grafikkort på den :/

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av FobbanN:

Jag kan ta och testa med min mek dator jag har liggandes, för jag har för mig att det gick att köra via CPU:ns inbyggda och ett "vanligt" grafikkort på den :/

Hej
Det vore bussigt
Jag kör med win 7 64

Visa signatur

Hawk