Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

amd proccesor och moderkort

hej,
hade tänkt att börja uppgradera min dator för att kunna börja spela lite fler spel än bara lol. hade tänk börja med spel som mw3, crysis kanske bf3. vilken processor för runt tusenlappen skulle passa bäst till.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av bigmac_rugby:

hej,
hade tänkt att börja uppgradera min dator för att kunna börja spela lite fler spel än bara lol. hade tänk börja med spel som mw3, crysis kanske bf3. vilken processor för runt tusenlappen skulle passa bäst till.

AMD Phenom II X4 965. Om du inte skulle vilja köpa en begangnad så klart. http://www.inet.se/produkt/5308642/amd-phenom-ii-x4-965-3-4gh...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av bigmac_rugby:

hej,

AMD FX-4300 tycker jag. Piledriver-arkitekturen är ett gott alternativ som är lite vad Bulldozer borde ha varit.

Skickades från m.sweclockers.com

AMD Ryzen 5 1600 | ASUS Prime X370 Pro | OCZ Vector 512GB | Fractal Design Newton R3 600W | Fractal Design Define R4| Corsair Venegance Red DDR4 16GB 3000MHz | Powercolor Radeon HD7970 | Eizo Foris FS2331