dålig batteri tid i samsung galaxy s2 hjälp??

Permalänk
Medlem

dålig batteri tid i samsung galaxy s2 hjälp??

Tjena min s2:a som är på versionen 4.0.4 har verkligen usel batteritid ijämnfört med min kompis som inte har uppdaterat sin mobil sen han köpte den... Han brukar även ha mera ljusstyrks än mig och gps på finns det nåhot sätt kanske att nedgradera sig till en annan version så man kan använda mobilen under hela dagen? Och nej jag har inte en massa appar.på under tiden

Permalänk

Hans batteri kanske bara är i bättre skick?

Permalänk
Medlem

Om batteriet inte ens räcker över 8-10 timmar är det snarare så att du behöver ett nytt batteri, kan liga gärna ta ett extended-batteri i så fall: http://www.mytrendyphone.se/shop/samsung-i9100-galaxy-51659p....

Eller original: http://www.mytrendyphone.se/shop/samsung-i9100-galaxy-56618p....

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

har haft mobilen i cirka 3 månader och det har varit lika dant hela tiden sen början

Permalänk
Medlem
Skrivet av theWeasel:

Hans batteri kanske bara är i bättre skick?

hans mobil är ungefär 1 år äldre än mitt tror jag den är iallafall äldre än min

Permalänk
Medlem

du kanske använder mobilen mer än honom?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

du kanske använder mobilen mer än honom?

vi provade ett spel (dragon slayer) och min drog betydlygt mycket mera batteri än hans och sen vet jag att han har bättre batteritid

Permalänk
Medlem

Har du kollat i uppgiftshanteraren så att du inte har några appar som ligger och drar kraft och suger ur batteriet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunmoses:

Har du kollat i uppgiftshanteraren så att du inte har några appar som ligger och drar kraft och suger ur batteriet?

jadå jag är inte helt ny har även rensat ram och brukar göra det ett par gånger om dagen.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Har för mig att 404 på s2an använder mer batteri pga nån bugg ellerliknande, kanske inte lika bra optimerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Har för mig att 404 på s2an använder mer batteri pga nån bugg ellerliknande, kanske inte lika bra optimerat.

har för mig att jag sett det någonstans men kan man nedgradera sig som man kan på iphone? och isåfall hur och till vilken?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av shawn882:

har för mig att jag sett det någonstans men kan man nedgradera sig som man kan på iphone? och isåfall hur och till vilken?

Njaa du måste flasha 403-Via kies eller Odin isf. 4.1 bör komma snart?