Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Problem som inte är ett problem men kanske ändå med prime95

Permalänk
Medlem

Problem som inte är ett problem men kanske ändå med prime95

Hej Jag vet inte om detta är rätt tråd att skriva i men jag gör det ändå för jag tror att detta program ligger närmare till här än om jag skulle öppna den i mjukvara. Men som sagt detta programmet Prime95 som är en bänkpress för datorn. När man väl vill testa sig fram för att dels jaga fram blåskärmar, och lite basic felsökning eller bara kolla hur hårt processorn/minne jobbar för att kolla temps.

Iaf jag har använt mig av prime95 och jag är super nöjd med hur det funkar och så, så jag har delat med mig av det till andra eftersom att jag tycker att det fyller en sån bra funktion när man vill se när datorn jobbar på. Men jag fick ett samtal av en som har använt programmet som ställde mig en lustig fråga som jag själv inte kan svara på. Vet inte om detta är en programbug.

Om ni startar Prime95 och sen stänger ner det så först visar den sig nere i aktivitetsfältet och sen försvinner den. Men om ni trycker på den lilla pilen så alla andra program visar och trycker på "anpassa" så kommer det upp en ny ruta som heter :Välj vilka ikoner och meddelande som skall visas i aktivitetsfältet. Och i denna lista så finns då Prim95 kvar? och för varje gång som jag startar upp programmet så läggs det till en ny i denna lista och det gjort på alla datorer som vi har testat på att det blir en ny som då heter "prime95.exe"

Ni som har prime på datorn kan väll tästa att klicka där nere vid clockan och kolla hur många ni sjävla har i listan?
är det en programbug?
är det windows? eller kan det ta skada på datorn om dom växer sig fler och fler? Kan man ta bort dom? MVH förvirrad person och mig själv

Permalänk
Medlem

Ingen som har lagt märke till detta?

Permalänk
Medlem

Förstår det du menar, men är inget jag har tänkt på. Wierd

Permalänk

Det är ju rätt många program som gör så när när man "kryssar" ner dem, oklart varför de valt att göra så här men använd Exit i menyn så stängs det på riktigt alternativt välj bort Tray Icon i options så slutar den minimera sig dit.

Permalänk
Medlem

intressant. får kolla vidare på det