Ni som spelar ARMAII vad har ni för VRAM-usage?

Permalänk
Medlem

Ni som spelar ARMAII vad har ni för VRAM-usage?

Som titeln säger, vad har ni för VRAM-usage i ARMAII? Har man nytta av mer än 2GB?

(Försöker främst lista ut vilken mängd VRAM ARMAIII kan tänkas behöva nu när jag sitter och funderar på nytt grafikkort).

Permalänk
Medlem

Hur mkt Vram Arma II andvänder beror ju väldigt mkt på vilka inställningar du kör.
Jag startade Arma II OA och kollade vad GPU-Z sa på "Memory Usage Dedicated", och där sa den iaf att jag andvände mellan 850 och 950mb då jag spelade,
testade även att dra ner AA från High till disabled, då gick den ner till ungefär 750mb usage, och drog jag ner texture quality och memory usage till low, så gick den ända ner till 350mb,
(kan även tillägga att jag har en memory usage på cirka 140mb ute i windows utan nått spel igång, kanske har att göra med att jag kör med dubbla skärmar)
Detta är då testat på mitt 6950 med 1 gig vram, och en skärm på 1680x1050.
Men att Arma III skulle kräva mera än 2 gig vram med hög AA, hög Texture quality på låt säga 1920x1080, har jag lite svårt att tro, men som sagt, är lite svårt att säga i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Jag kör i 2560x1440 med mina 5870 i CF (1GB). Funkar bra, så under 1GB rullar det på för mig iaf. Kör typ High på allt om jag inte kommer i håg fel, AA disable dock.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Du kan lägga in lite olika saker i genvägen på arma2.exe tex -nosplash (ingen BIS logga vid start/snabbare start) + en för max RAM (2GB) och 4kärnor, sen finns det en bra guide som funkade väldigt bra: http://www.dayzpvp.com/ultimate-dayz-graphics-settings-and-tw...
Scopning av vapen ger en FPS skjuts ist för ett microlagg vilket är hyfsat välkommet i detta spel
Mina settings:

Visibility är oftast(?) serverinställt vad jag förstått men om du hostar så bör du nog testa ett showcase mission för att se vad din burk klarar.

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠