Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Behöver ett snabbt svar angående störning på högtalare!

Permalänk

Behöver ett snabbt svar angående störning på högtalare!

Har ett Creative Soundblaster X-fi 5.1 kopplat mellan min dator och mina Behringer Truth B1031A, kopplat med RCA. Problemet är dock att så fort jag kopplar in VGA Eller HDMI i datorn och vidare till min skärm (en 22" LCD om jag inte minns fel). Räcker med med att köpa skärmade sladdar?

Visa signatur

NZXT H6 - ASUS Strix B550 Gaming F - AMD Ryzen 5600X - Kingston HyperX Fury RGB 32GB 3200MHz - Powercolor 6900XT RDU - Corsair RM1000X - Arctic Freezer II 360 - 5.5TB M.2/SSD/HDD

Permalänk
Medlem

Bästa är att köpa en kombinerad dac/försteg och koppla med optiskt kabel så överförs inga störningar till högtalarna.

Permalänk

Okej, har optisk utgång på kortet. Är de det enda alternativet?

Visa signatur

NZXT H6 - ASUS Strix B550 Gaming F - AMD Ryzen 5600X - Kingston HyperX Fury RGB 32GB 3200MHz - Powercolor 6900XT RDU - Corsair RM1000X - Arctic Freezer II 360 - 5.5TB M.2/SSD/HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av PanicAttack96:

Okej, har optisk utgång på kortet. Är de det enda alternativet?

Skulle kanske hjälpa med en skiljetrafo.
http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehor/ovrigt/argon_gr...

Permalänk

Okej, tack för hjälpen

Visa signatur

NZXT H6 - ASUS Strix B550 Gaming F - AMD Ryzen 5600X - Kingston HyperX Fury RGB 32GB 3200MHz - Powercolor 6900XT RDU - Corsair RM1000X - Arctic Freezer II 360 - 5.5TB M.2/SSD/HDD

Permalänk
Medlem

Innan du köper något så kan du börja med att kolla såna saker som att du har din utrustning kopplad till ett jordat strömuttag. Sedan kan du också testa koppla högtalare, dator och skärm till samma uttag (med en förgreningskabel) så att de får samma jordpotential.

Permalänk
Skrivet av jetten:

Innan du köper något så kan du börja med att kolla såna saker som att du har din utrustning kopplad till ett jordat strömuttag. Sedan kan du också testa koppla högtalare, dator och skärm till samma uttag (med en förgreningskabel) så att de får samma jordpotential.

Redan kollat!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H6 - ASUS Strix B550 Gaming F - AMD Ryzen 5600X - Kingston HyperX Fury RGB 32GB 3200MHz - Powercolor 6900XT RDU - Corsair RM1000X - Arctic Freezer II 360 - 5.5TB M.2/SSD/HDD