Importera Chrome historik från en annan dator?

Permalänk
Medlem

Importera Chrome historik från en annan dator?

Hej. Det är såhär att jag ska byta dator. Jag kör på min gamla dator Chrome som webbläsare och undrar nu om det går att importera Chrome historiken från min gamla dator till min nya som jag också tänker installera Chrome på? Är det möjligt, isåfall hur?

Permalänk
Medlem

Loggar du in på ditt google konto i inställningar på Chrome och väljer att synca allt, så sparas det i molnet på Google.
Sen gör du samma sak på nya datorn, så har du bokmärkerna där.

Har för mig att historiken följer med då

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Medlem

C:\Users\[username]\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default
Ligger där!

Får man fråga vad du ska ha din webbhistorik till?

Visa signatur

rig: NZXT Phantom (röd :P) | i5 3570k 4.1ghz | Corsair h100i | Corsair hx850 (röd sleeve) | Asus HD 7970 Matrix | Asus Sabertooth Z77 | Corsair Vengeance 8gb LP red | Samsung 840 250 gb ssd | 2 Wd 1.5 tb hdd | Windows 7 64bit | 3x Corsair af120 | 2x Dell U2311H
HTPC: Asus P8H77-I | i3 3220 | Asus DirectCU GTX 660 | Cooler Master Elite 120 | Be quiet 530w | 2tb hdd | 8gb Corsair Vengeance LP | Samsung 47"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:

C:\Users\[username]\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default
Ligger där!

Får man fråga vad du ska ha din webbhistorik till?

Tack, jag kopierade alla filer i den mappen från min gamla dator och förde över dem på en minnessticka. Sedan raderade jag alla filer i samma mapp på den nya datorn och klistrade in de gamla från den gamla datorn och nu har jag hela min gamla historik på min nya dator (haha ja det blev lite många "gamla"):)