Hur ställer man olika Roaming Profiles för Windows 7 och Windows 8?

Permalänk

Hur ställer man olika Roaming Profiles för Windows 7 och Windows 8?

Har konstaterat att Windows 7 och Windows 8 inte är kompatibla med varandra när det kommer till Roaming Profile på en Active Directory Domän i Server 2012.

Så jag skulle behöva ställa in så att Windows 7 och Windows 8 använder två olika roaming profiles. Vi har 3 datorer hemma som är ansluta till domänen. 2st med Windows 7 och en med Windows 8. Och loggar man in på Windows 8 så görs antigen profilen om till Windows 8 eller så skapas den för Windows 8. I vilket fall som hellst så, slutar då profilen att fungera med Windows 7 och man blir inloggad med en temporär profil.

Detta sker så fort man loggat in en gång på Windows 8 datorn med ett id, så blir det obrukbart i Windows 7. Måste finnas någon workaround på detta.

Typ ställa in Windows 8 och Windows 7 att använda olika profiler, precis som XP använder en annan profil än Windows 7. (v1 och v2 profiler.)

Någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Hej

Om jag inte tänker fel, så får du sätta Set roaming profile path for all users logging onto this computer group policyn på de datorer som har windows 8 och sätta en egen profil där för W8 burkarna

Visa signatur

//Axeteg