Översätta PDF-dokument

Permalänk

Översätta PDF-dokument

Hej!

Det är så att min mamma har dokument på svenska som hon vill översätta till tyska. Hon kan tyska själv men undrar om det finns något snabbare sätt än att översätta för hand. Jag har googlat lite och hittat google docs och lagtin dokumentet där. Dock så händer inget när jag vill översätta med den inbyggda översättnings funktionen, dokumentet stannar kvar på svenska. Vad har jag gjort för fel? Känner någon till något annat bra program jag kan använda?

Hälsningar

SwordSoldier

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem

Har ni testat Google translate?

http://translate.google.com/

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Har ni testat om Google translate?

http://translate.google.com/

problemet är att jag inte kan kopiera texten i pdf dokumentet

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av GladiumMiles:

problemet är att jag inte kan kopiera texten i pdf dokumentet

Då går det nog snabbare att översätta manuellt, om det ändå ska skrivas om i ett annat dokument. Det blir väldigt sällan grammatiskt korrekt när man använder översättningstjänster, det är inte alltid orden blir korrekt översatta heller.

Finns ju dock professionella program för sånt här som är väldigt pricksäkra, men dessa kostar >$900.

Permalänk
Medlem

En PDF-fil innehåller ofta inte alls text som man kan tro, utan det är bilder - Du kan köra PDFen genom ett scanningsprogram som teckentolkar, och sedan översätta.