Proton släpper konfidentiell AI-chattbot

Permalänk
Melding Plague

Proton släpper konfidentiell AI-chattbot

Lumo lagrar data lokalt och använder kryptering för att säkra konversationer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ändå mycket intressant, chatgpt och de andra tjänsterna lär ju känna sina kunder på ett djup inte ens google gör.

Permalänk
Medlem

Bättre implementering än konkurrensen, men det är fortfarande en tjänst som jag personligen är ointresserad av.

Permalänk
Medlem

Härligt, har främst använt DDG hitintills.

https://duckduckgo.com/?t=fpas&q=ddk+ai&ia=chat

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Intressant.
Jag har hittills inte kommit igång med att använda chatbottar alls i princip, tycker sällan att de hjälper nämnvärt mot gammaldags googling. Tycker ni att man borde ta tjuren vid hornen och börja lära sig använda dem mer för att inte halka efter i teknikutvecklingen? (Jobbar inom produktutveckling och plöjer mycket datablad bland annat)

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag:

Intressant.
Jag har hittills inte kommit igång med att använda chatbottar alls i princip, tycker sällan att de hjälper nämnvärt mot gammaldags googling. Tycker ni att man borde ta tjuren vid hornen och börja lära sig använda dem mer för att inte halka efter i teknikutvecklingen? (Jobbar inom produktutveckling och plöjer mycket datablad bland annat)

Finns ju mycket annat sätt att använda chatbottar av än bara söka information.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Se vad det går att göra om man bara vill......

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minzert:

Ändå mycket intressant, chatgpt och de andra tjänsterna lär ju känna sina kunder på ett djup inte ens google gör.

Google har ju Gemini så de får nog lite djup de med.

Permalänk
Medlem

Det finns ju gpt4all om man värnar om sin integritet.

Permalänk
Moderator
Moderator

De ~75% av trådens inlägg som valt att gå det politiska spåret har rätt och slätt raderats (§ 1.7).

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad är fördelen med vad de kallar ”zero access encryption” i detta fall? Språkmodellen körs ju fortfarande på deras servrar. Även om de väljer att kryptera svaret med användarens publika nyckel har proton redan sett och processat användarens in- och utdata. Vi måste ju fortfarande blint lita på att de inte loggar allt istället för att radera klartextdatan efter kryptering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Bättre implementering än konkurrensen, men det är fortfarande en tjänst som jag personligen är ointresserad av.

Ja, jag förstår inte riktigt vad vi ska med dem till. Kan inte användas som källs och kan du inte det du frågar den om så har du ingen aning om den hallucinera eller ej.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M