Permalänk
Medlem

Funderar på att byta mobil-abonnemang

Hej!

Till hösten så går mitt kontrakt ut med Tele2 och jag kommer då antagligen skaffa nya iPhone 5S (eller vad den nu kommer heta). Tänkte då även passa på att byta abonnemang då Tele2 verkligen ger piss-täckning.

Främst har jag problem när jag åker pendeltåget (i Stockholm alltså..). Har iofs bara 3G i dagsläget, 4G kanske har bättre täckning? T.ex. så har absolut ingen täckning alls mellan Älvsjö och Farsta Strand samt mellan Skogås och Handen. Har även riktigt usel täckning vid Stockholm Södra, Skogås och Jordbro. I vilket fall, vad har ni för erfarenheter om täckning längs pendeltågslinjerna? Vilka abonnemang har ni bra täckning med? Finns det ens några som har vettig täckning?

Permalänk
Medlem

För mig spelar det ingen roll av vilken av operatörerna jag har de gånger jag åkt pendeltåg runt om i stockholm.
Nu har jag visserligen bara prövat Telia, Europolitan (Telenor), Tre och Tele2.

Det har avbrutis i ungefär samma utsträckning mellan alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

För mig spelar det ingen roll av vilken av operatörerna jag har de gånger jag åkt pendeltåg runt om i stockholm.
Nu har jag visserligen bara prövat Telia, Europolitan (Telenor), Tre och Tele2.

Det har avbrutis i ungefär samma utsträckning mellan alla.

Tråkigt att höra!
Varför är det så? Inte kan det vara så att dom är så usla på att ge god täckning? Måste ju vara något annat..