men vikka miffon

Permalänk

men vikka miffon

tänkte bara berätta om en kompis som returnerade ett epox 8k3a till en viss datorbutik pga viss strul med supporten å sånt, iallfall så sa dom att han skulle få tillbaks ett mycket bättre moderkort.....

visst...han får en låda som det står epox 8k3a+ på, men till min förvåning så ligger där i lådan ett epox 8k3a! alltså samma som han skicka in, manualen som följde med är till + modellen ocskå, dessutom såg man att kartongen hade varit öppnad...såg typ beg ut...nu så verkar dett a moderkort vara trasigt också...hm haha

EDIT: skulle inte förvåna mig om det e hans gamla kort som dom har skickat tillbaka till han

Permalänk
Medlem

Vilken butik?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Avstängd

Du måste varna oss. Vilken butik?

Permalänk
Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

jag tycker butiken sköter sig bra, men tydligen inte mot han....db.com var det

Permalänk
Medlem

Det var inte samma mobo som han skicka som han fick tillbaka..*?

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk

Mattepat:
jag vet inte, han får reda upp det där med dom, tänkte bara berätta om det....moderkortet funka inte första gången...fick ngt errror om bios....då returnerade han det...dom sa att cpu bussen stod i 100mhz istället för 133 och att det var det som var felet att datorn inte starta!!!(han fick betala för att dom tetsat det) patetiskt....blir ju bara nerklockad men startar endå....nu får han ingen signal till skärmen och det e inge fel på grafik kortet....men men..

Permalänk
Medlem

Vad var det för fel på det första moderkortet då?

Han kan ju inte bara ha skickat tillbaks det på grund av "visst strul med support mm."

Han kanske fick tillbaks ett kort som har varit på reparation hos tillverkaren eller nåt....därför kartongen har varit öppnad....det verkar ju YTTERST osannolikt att dom skulle skicka tillbaks ett trasigt begagnat kort.....Vad skulle dom tjäna på det?

Varför pratar han föresten inte med deras support först och får en förklaring?

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk

hm oj jag skrev kanske lite otydligt, nej han hade returnerat kortet för att datorn int starta för det stod på skärmen ngt om bios.....efter strul med supporten tog tid osv så sa dom att han skulle få ett mycket bättre kort tillbaka som var dyrare och 8k3a+ e ju bättre och dyrare en hans gamla 8k3a, men grejen var att han fick ett just 8k3a i en 8k3a+ låda som dessutom var öppnad.......mycket troligt att kortet va beg.....jag tror inte att dom skickat ett paj kort med flit.......jo klart han ska prata med dom......han hara bara inte pratat med dom om det här senaste...fel kort å dessutom verkar det paj

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad till Köparens guide*
Edit som svar på nedanstående: Flytten är grundad på att det gäller butikens beteende och att det rör sig om ett moderkort påverkar det inte direkt

Permalänk

jag ber om ursäkt men jag trodde den här tråden hörde hemma under moderkort, men den kanske passar bättre här

Permalänk

Kan inte din kompis bara kontakta oss då och säga att han fått fel kort (beror antaligen på den mänskliga faktorn) så att kortet kan bytas ut mot det han blivit lovad?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackCola
jag ber om ursäkt men jag trodde den här tråden hörde hemma under moderkort, men den kanske passar bättre här

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

jo exakt vad han ska göra också...jag ville inte svartmåla er jag ville bara berätta om problemet

Permalänk

Det löser sig om din kompis bara kontaktar oss och gör oss medvetna om att ett fel har begåtts.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackCola
jo exakt vad han ska göra också...jag ville inte svartmåla er jag ville bara berätta om problemet

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se