Permalänk
Medlem

Screensavern funkar inte?

Hej jag har precis börjat folda, min i5 och 7970 tuggar på bra verkar det som men jag har lite problem med screensavern. När den går igång visas först "demo protein" sen flashar "live" och går över till "loading" och proteinet slutar snurra och det tycks inte komma igång igen vad är problemet? Jag får fortfarande "poäng" även om proteinet inte snurrar..

Permalänk
Medlem

"Screensaver"? Menar du viewern?
Du behöver inte ha den igång, programmet kör och foldar i bakgrunden ändå. -Att visa vad som händer torde bara sega ned processen.

Men du kanske tycker det är snyggt, och vill se det?
I sådana fall kanske du skall dra ned på prioriteten för foldingen (Folding Power) så att mer kraft lämnas till systemet i övrigt, det kan hjälpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizcak:

"Screensaver"? Menar du viewern?
Du behöver inte ha den igång, programmet kör och foldar i bakgrunden ändå. -Att visa vad som händer torde bara sega ned processen.

Men du kanske tycker det är snyggt, och vill se det?
I sådana fall kanske du skall dra ned på prioriteten för foldingen (Folding Power) så att mer kraft lämnas till systemet i övrigt, det kan hjälpa.

Ja det är nog viewern jag snackar om, den går i alla fall igång när datorn inte använts på ett tag. Huvudsaken är att den foldar i bakgrunden men som du sa jag tycker att den snurrande molekylen ser lite häftig ut så jag skulle gärna vilja att den snurrar och "viker" sig. Jag provar dra ner till medium från full

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizcak:

Tyvärr det hjälpte inte :/ snurrar din molekyl?

Permalänk
Medlem

Jag har inte kört v7 klienten länge under Windows. Men antingen har du väll den ofrivilligt som skärmsläckare eller finns det kanske någon inställning i programmet för att viewern ska ploppa fram när du är afk. Viewern tillför absolut ingenting, den drar ner prestandan.

Permalänk
Jubileumsmästare

Kör du med fahcore 0x17? I sådana fall är det ditt "problem", vet inte om det är avsiktligt eller en bug men 0x17 är i betafas så man kan väl inte klaga direkt.