Minecraft: FTB Unleashed Server Whitelist Application [ikillclowns.nu]

Permalänk
Medlem

Minecraft: FTB Unleashed Server Whitelist Application [ikillclowns.nu]

Hej!
Beställde i natt den sista delen till min server så tänkte därför börja leta lite folk som vill spela på den ^^
Vill först säga att delar av servern kommer förhoppningsvis hyras ut. Mer info om det kommer dock där den typen av reklam är accepterat.
Följande inlägg kommer alltså vara information om servern och hur man gör för att ansöka om whitelist!

IKC (ikillclowns):
Vi är ett gäng nätverksstudenter som har ett intresse för minecraft och även andra nätapplikationer och spel.
Vi har tex en mumble server som kommer vara tillgänglig från vårt forum.
Vi kommer även dra upp vår Teeworlds server igen. Kan mycket möjligt bli en redstone minigame server på minecraft med.
Ev andra spel också om efterfrågan finns eller om vi blir sugna på det.

FTB servern:
Regler finns på forumet, tyvärr har vi inte haft tid att uppdatera dem fullt ut då vi har ett LAN som vi ska hosta här snart i Trollhättan och så.
Men förutom det som står där så har vi bla följande:
- 1 quarry / person.
- Inga world anchors. (Chunk loaders är tillåtna)
- Ingen mystcraft. (Däremot så kommer vi köra multiverse o troligen ha en digger värld och pvp).

Reservation för nya/fler regler. Vi är rätt dynamiska och om det händer något som vi inte tycker om, allmänt förnuft, så kommer det säkerligen en regel för det med.
Vi vill ha en schysst community och undanber därför trolls och flamers.
Vi har en spawn med en sovsal, ett sjukhus och en smedja med lite basic maskiner för att man ska få en lättare start.
Spawnen är dock skyddad och det är inte tillåtet att bygga inom sikt från spawnen.

Ansökan:
Ansökan görs på www.ikillclowns.nu.

Servern:
12-core 2.4GHz CPU
32 GB rdimm
7200rpm hdd
Dedikerad 100/100 lina. (På denna ligger även mumble, samt hyrda servrar).

Har med ovanstående specs en gräns på 300 spelare i normala minecraft. Av vad jag läst så kan man dock ha bra mycket mer med dessa specs i normal.
Tyvärr är det inte en SSD än, beror alldeles på hur bra det går för mig att hyrar ut servrar om jag uppgraderar. Men världen kommer mest troligen vara förgenererad 10k*10k block. Om jag får den o inte bugga ur.

Servern tar backup på servern 1 gång per dygn, när det är lite folk på servern. Kör så i början och får se om det behövs mer. I början kommer servern inte startas om regelbundet men om antalet byggare ökar så kommer även det ske regelbundet när det är lite folk på servern för att hålla minnet färskt och så lite lagg som möjligt.

Hoppas jag inte glömt något, undrar ni något så är det bara att slänga en kommentar eller ett pm.
Annars så ses vi förhoppningsvis på servern om drygt 1 vecka!
Smurfa en smurf!
www.ikillclowns.nu

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.