Idéer till vad man kan göra med dött grafikkort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Idéer till vad man kan göra med dött grafikkort.

Hej alla sweclockare. Jo, det är så att jag har ett trasigt ASUS DCII HD7970 som bara ligger och skräpar så jag tänkte att man kanske skulle kunna göra något kul med det.

Min första ide va att göra en typ av sprängskiss monter och lägga upp i galleriet här. Nogot i stil med

fast med kretskortets komponenter.

Om någon har några andra idéer eller vill se min ide gord så är det bara att det diskutera här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av swesen:

Hej alla sweclockare. Jo, det är så att jag har ett trasigt ASUS DCII HD7970 som bara ligger och skräpar så jag tänkte att man kanske skulle kunna göra något kul med det.

Min första ide va att göra en typ av sprängskiss monter och lägga upp i galleriet här. Nogot i stil med http://www.legitreviews.com/images/reviews/1839/HD7970_DC2_La...

fast med kretskortets komponenter.

Om någon har några andra idéer eller vill se min ide gord så är det bara att det diskutera här.

är du villig att sälja den ? behöver lite komponenter / strömregulatorer. ska bygga egna nätagg till amatörradiobygge
(lägg in under Bytes/skänkes, på marknad)
citera för svar om du är intresserad, är bagare till yrket så vi kan byta det mot något gott ?

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av jonatan80:

är du villig att sälja den ? behöver lite komponenter / strömregulatorer. ska bygga egna nätagg till amatörradiobygge
(lägg in under Bytes/skänkes, på marknad)
citera för svar om du är intresserad, är bagare till yrket så vi kan byta det mot något gott ?

Inte just 7970 kortet kanske men har ett trasigt ASUS M5A99X EVO, ett trasigt MSI G31TM-P35 och två hela nätagg (AXP 630w och ACE 550w) om du är intresserad av komponenter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av swesen:

Inte just 7970 kortet kanske men har ett trasigt ASUS M5A99X EVO, ett trasigt MSI G31TM-P35 och två hela nätagg (AXP 630w och ACE 550w) om du är intresserad av komponenter.

både nätagg & moderkort kan ja få tag på, just grafikkort har lite annorlunda komponenter som ja är ute efter,

Kylaren & fläktarna funkar nog fortfarande så spara dom, men kretskortet ?? borra hål i den sätt i en väggklocka sätt den på väggen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bôgda
Registrerad
Mar 2012

Ge din trotjänare en värdig begravning i trädgården med pianomusik och ett träkors.

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS X99-A | Intel i7-5820K | Gamerstorm Captain 240 | Intel 600p 256GB | MSI R9 380 Gaming 4GB | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 7x Virtual |
Laptop: | Yes |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av GreveFrog:

Ge din trotjänare en värdig begravning i trädgården med pianomusik och ett träkors.

Är tyvärr inte troende, så "dust to dust" iden är inte så tilltalande för mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av GreveFrog:

inte så värst miljövänligt gräva ner Bly/tenn i jorden,
ska man ha begravning av elektronik så finns det bara ett val givet val. elektronisk musik möjligtvis dubstep så grannarna klagar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av swesen:

Är tyvärr inte troende, så "dust to dust" iden är inte så tilltalande för mig.

no problems! ja kan återuppliva det lilla ''liket'' ska vi göra om det till en tessla coil ? skulle nog kunna ta skrotet iallafall. har du nåt ärende mot märsta/stockholm ?? eller kan man hämta och när?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001

Få loss GPU från kretskortet, borra ett hål och ha i nyckelringen.
Eller sätt upp det nakna kortet på väggen.

they said to go to hell so I packed my shit and went with it
little did they know that they put me in my element

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av ZaInT:

Eller sätt upp det nakna kortet på väggen.

This.

Skickades från m.sweclockers.com

Aerocool DS Cube|AMD Ryzen 5 1600X|Hd 7950|MSI B350M Mortar Arctic|16 GB RAM|Kingston 120GB SSD|2 TB Lagring|Deepcool Captain 240EX|Plexgear 600W PSU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Maj 2008

Vad är dert som har hänt med den?, om det är trasiga kondensatorer så är det bara att löda loss dom och byta ut, trasiga lödningar så kan du baka det, annars lossa på gpu'n och rama in den i en liten ram och gör en klocka av den.

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Mar 2005

Kräva ett nytt på garantin?

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jun 2009

Kan du inte använda garantin för att få ett nytt kort?

Citera för svar

Asus Prime X370-Pro | AMD Ryzen 7 1800X | G.Skill Flare X AMD Series
16GB 3200MHz DDR4 | Asus GeForce GTX 1060 Dual OC | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2010

Slänga det eller försöka få ett nytt genom garanti.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Banananana
Registrerad
Apr 2008

hitta på nåt kul med mitt sönder överklockade söndersmälta 4890xfx kort. det är inte gpu och fläkt längre utan i ett stycke hehe.

trokänare i många år.

Vill du ha snabbt svar? Citera mitt inlägg.
acer x34 + cb290c +eizo 2331, 6700k+2 980ti classified(97 och 95% ascii)+massa annat bröte m2 diskar osv.